RAID 9550SX-4LP - 2TB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een server waar ik Windows SRV2008 32bit op wil zetten en die zal als file server draaien.
Ik heb 4x 2 TB schijven die ik eigenlijk zou willen gebruiken in RAID 5 maar dit ging niet werken. tijdens de installatie kon ik de partities niet naar wens inrichten. ik had 3,5TB over en hier kon ik niets mee... niet formatteren niet partitioneren helemaal niets.
Dus ik wil graag 2x 2TB gebruiken voor een RAID 1.

Ik start de server op en moet voor de 3ware Controller alt+3 indrukken.
Dit doe ik, ik probeer vervolgens een RAID 1 te maken met de 2x 2TB schijven maar hier loopt die op vast lijkt het wel.
Afgelopen nacht de hele nacht laten gaan om te zien of het echt zo lang duurde maar het resultaat was niets vanochtend.

Ik pakte zojuist kleinere schijven en deze konden zonder moeite RAID 1 maken. Dit waren overigens 160GB schijven.

op het internet ben ik wezen zoeken en zie overal dat mensen vaak 4x 500GB gebruiken.
Is het zo dat ik max 2TB kan maken in RAID1 op deze controller of is er iets wat ik fout doe?
Ik wil graag zo veel mogelijk ruimte pakken van die 8TB die ik heb leggen.

alvast bedankt voor de hulp :)

Gr, Jackm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:11
Aangezien je Windows gebruik en deze Raid controller gebruikt met capaciteit boven 2 TB neem ik aan dat je gelezen hebt over GPT disks aangezien je dit moet inschakelen om de Raid boven de capaciteit van 2 TB goed te kunnen partitioneren.

Verder staat wel dan niet Auto-carving aan waar de controller mogelijk op vast loopt en/of is gecontroleerd of alle harde schijven correct functioneren.

Verder kan het zijn dat je mogelijk een oude firmware hebt die bugs bevat voor het creëren van Raid Volumes boven de 2TB (zouden er niet moeten zijn) maar het kan nooit kwaad om de laatste Firmware op je Controller te zetten voordat je verder gaat.

[ Voor 21% gewijzigd door Starke op 20-07-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Starke schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:28:
1 Aangezien je Windows gebruik en deze Raid controller gebruikt met capaciteit boven 2 TB neem ik aan dat je gelezen hebt over GPT disks aangezien je dit moet inschakelen om de Raid boven de capaciteit van 2 TB goed te kunnen partitioneren.

2 Verder staat wel dan niet Auto-carving aan waar de controller mogelijk op vast loopt en/of is gecontroleerd of alle harde schijven correct functioneren.

3 Verder kan het zijn dat je mogelijk een oude firmware hebt die bugs bevat voor het creëren van Raid Volumes boven de 2TB (zouden er niet moeten zijn) maar het kan nooit kwaad om de laatste Firmware op je Controller te zetten voordat je verder gaat.
1 Heb ik wel over gelezen alleen niet uitgevoerd omdat ik eigenlijk op de controller al vast liep. Wel een optie die ik nu ga nakijken omdat ik Windows geïnstalleerd heb maar dan zonder die controller.

2 Jah die had ik gezien, die stond uit en die heb ik aangedaan maar met het zelfde resultaat, die liep vast. Maar dan blijft het toch wel raar dat ik niet vastloop met bijv 160GB schijven?

3 Dit heb ik ook gezien en gedownload maar helaas kwam ik alleen installaties tegen van in Windows en niet met een bootable cd/floppy om dit te updaten.

Ik heb nu server2008 even geïnstalleerd zonder raid controller en alles direct op het moederbord aangesloten. Ga hem in mirror draaien in Windows wat nu eigenlijk in tegen stelling tot met de controller wel lijkt te gaan werken. Ik kan 2x 2TB formateren en partitioneren.