Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Windows 2003 Standard server, met 2 netwerkkaarten.

Beide netwerkkaarten zitten in verschillende IP ranges en zitten in verschillende subnetten.

Nu heb ik VMWARE server geinstalleerd, om wat te testen.
(de gratis versie)
Echter wil ik graag gebruik maken van dezelfde netwerken die op de Windows 2003 server draaien.
Ik heb deze al bridged geprobeerd, en host-only. Echter krijg ik het maar niet voor elkaar om
beide netwerken door te lussen naar mijn VMWARE server.

Heeft iemand tips?
Ik heb ook 2 VMWARE virtual netwerkkaarten. Deze krijgen nu een IP adres van de VMWARE DHCP server service.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-01 08:52

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vmware Server, je bedoelt de gratis variant neem ik aan.. Dat heeft toch niets met Professional Networking & Servers te maken. Dat hoort gewoon in Serversoftware en Windows Servers

Je zal in ieder geval (ik heb even geen vergelijkend spul bijde hand) 2 verschillende virtuele adapters moeten maken, welke alle2 gebridged zijn met 1 van de fysieke netwerkadapters.
Dan kan je de virtuele machine 2 netwerkkaarten toekennen welke beide bridged zijn.

Geen flauw idee of in VMWare server limitaties zitten die dat niet toestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor het verplaatsen.

Ik heb al 2 verschillende virtuele adapters gemaakt.
Adapter 1 is bridged met netwerkkaart 1 en adapter 2 is bridged met netwerkkaart 2.

Alleen op een of andere manier wil dit toch niet correct werken....

• WiebeV
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-01 14:44
Je geeft wel makkelijk op zeg..
Ga eens trouble shooten, loop anders het OSI-model eens af.

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef niet op hoor :-)
Ben ondertussen gewoon verder aan het proberen.

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 08:15
Zet de VMWare DHCP server eens uit en configureer de IP adressen handmatig (en zet je kaart op bridged) Boek je dan resultaat? En geef verder eens wat meer info zodat we geen glazen bol nodig hebben :)

Wilde altijd al iets over computers weten

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 13:46
wil je er gebruik van maken? dus op VM1 met virtuele NIC ip adres uit physieke nic?
dus op VM2 met virtuele NIC ip adres uit physieke nic2 ?

of wil je er tussen routeren, dan zul je eens naar aplliances zoals vyatta of pfSense kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het volgende gedaan. Met de Virtual Network Editor, heb ik alle Host Virtual Adapters verwijderd. Tevens heb ik alle DHCP ranges verwijderd. En de DHCP server gestopt, dit ook met de NAT server.

Bij Host Virual Network mapping heb ik VMnet0 mijn eerste netwerkkaart gezet en bij VMnet1 mijn tweede netwerkkaart. En Automatic bridging dan uiteraard uit.

Nu is het zo, ik kan het netwerk achter mijn vaste netwerkkaart 1 prima pingen als die staat ingesteld onder VMnet0 stel ik de andere kaart 2 in, dan kan ik dat netwerk netjes pingen.
Het ziet er dus naar uit, dat mijn virtual machine alleen VMnet0 ziet en niet VMnet1 ik zou dus graag beide vaste netwerkkaarten willen bereiken vanaf mijn virtual machine.

Mijn virtual machine heeft ook 2 netwerkkaarten beide hebben een vast ip in de range en het subnet van de vaste netwerkkaarten. Het werkt nu dus wel, maar het is kaart 1 of kaart 2 helaas niet beide...

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt :-)
Onder VMNET3 werkte het wel...
Heel vreemd..
Pagina: 1