• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:05
Volgens
Glasvezel tot 1 Gbit/s Eurofiber 487 meter Aanvragen
kan ik een glasvezel verbinding krijgen. Dit klopt ook wel met wat ik zie op de overzichtskaart van eurofiber.
Maar wat zijn de isp's voor consumenten die dit netwerk gebruiken want ik krijg bij verschillende postcodechecks van isp's dat het niet mogelijk is.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoals bij die link ook staat is het enkel voor zakelijke netwerken, grote kans dat het puur een zakelijk netwerk is en er geen consumenten aanbieders op zitten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-03 22:52

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Er zijn ongetwijfeld wel partijen die je dat als particulier kunnen aanbieden, alleen is het gewoon niet betaalbaar.

Je geeft al aan dat er bijna 500m gegraven moet worden. Dan zit je rond de 1-2k aan kosten als je een aanbieding pakt, een 3-jarig contract, en een maandbedrag van 300-400 eur schat ik. En dan moet je nog een partij hebben die je diensten wil leveren, dus die bedragen komen er ook nog bij...

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:24
Wachten op VDSL is geen optie ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:05
Ik zit nu op 856 meter afstand van de adsl centrale Gpol, maar toch krijg ik maar 8mbit. VDSL laat waarschijnlijk nog even op zich wachten.
Met dat de glasvezelkabel dichterbij ligt dacht ik misschien daarmee iets te kunnen. Ook leek me glasvezel beter als ik een eigen servertje met wat websites/apps wilde laten draaien. Ik wist echter niet hoe dat precies werkte maar met de uitleg van DJSmiley denk ik dat ik niet ga investeren in graafwerkzaamheden.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:45
Jogai schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:42:
Ik zit nu op 856 meter afstand van de adsl centrale Gpol, maar toch krijg ik maar 8mbit. VDSL laat waarschijnlijk nog even op zich wachten.
Met dat de glasvezelkabel dichterbij ligt dacht ik misschien daarmee iets te kunnen. Ook leek me glasvezel beter als ik een eigen servertje met wat websites/apps wilde laten draaien. Ik wist echter niet hoe dat precies werkte maar met de uitleg van DJSmiley denk ik dat ik niet ga investeren in graafwerkzaamheden.
Misschien als je wat buren vind dat je de kosten wat kan inperken. Of een eigen glasvezel-initiatief kan opstarten.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:16

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

De vraag is of het overkill is voor een consument. 1gbps internetverbinding is echt wel overkill. Met Usenet en p2p als torrents haal je die snelheid toch niet mee. Je wordt gelimiteerd door de up- en download snelheid van de andere gebruikers. Zit jij daar als enige met zo'n snelle verbinding terwijl het overgrote deel van de internetters op max 120/10 zitten of iets in die trant. Nog veel veel mensen hebben zelfs die snelheid niet eens....

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
er zijn op verschillende plaatsen in het land al met succes bewoners initiatieven geweest voor het laten aanleggen van glasvezel in de wijk/stad/dorp. als je wil weten wat er bij zulke initiatieven komt kijken zou je contact kunnen opnemen met de mensen achter www.kattenbroekopglasvezel.nl deze hebben het voor elkaar gekregen dat er genoeg aanmeldingen waren om glasvezel aanleggen rendabel te maken. misschien is het iets voor je.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

De max snelheid die in Kattenbroek haalbaar is, is 50up en 50 down. Ok de down is misschien wel lekker maar de up is maar middelmatig...

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
DJSmiley schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:53:
en een maandbedrag van 300-400 eur schat ik.
Voor een 10 mbit internetverbinding over de glaslijn ja. Voor 100 of 1000 mbit betaal je de hoofdprijs.

• abhaas
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:01
@Techno Overlord
in kattenborek is het ook mogelijk om 100/100mbit te krijgen en hoezo vind je een download van 50mbit wel lekker maar een upload van 50mbit maar middelmatig de upload is juist erg hoog.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Jogai schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:42:
Investeren in graafwerkzaamheden zijn de kosten nog niet he, je betaald jaarlijks qua abonnementsgeld hetzelfde ongeveer. Wij (bedrijf waar ik zit) kregen een voorstel waarbij de graafwerkzaamheden 800 euro zouden kosten (voor 50 meter) maar waarbij een abonnement kwam van 200 euro per maand voor 20/20. Wilden we 50/50 dan werd het al snel 400 euro per maand.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

abhaas schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:11:
@Techno Overlord
in kattenborek is het ook mogelijk om 100/100mbit te krijgen en hoezo vind je een download van 50mbit wel lekker maar een upload van 50mbit maar middelmatig de upload is juist erg hoog.
Ik heb mijn info van de site. Ik zie er niets bij staan over 100/100 maar de site is wel al wat verouderd dus het kan zijn dat er nu andere mogelijkheden zijn. En ik bedoelde verder dat een upload van 50 juist wel lekker is maar een download van 50 maar middelmatig. Had het per ongeluk omgedraait. 8)7

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 21:18
Tsurany schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 11:28:
[...]

Investeren in graafwerkzaamheden zijn de kosten nog niet he, je betaald jaarlijks qua abonnementsgeld hetzelfde ongeveer. Wij (bedrijf waar ik zit) kregen een voorstel waarbij de graafwerkzaamheden 800 euro zouden kosten (voor 50 meter) maar waarbij een abonnement kwam van 200 euro per maand voor 20/20. Wilden we 50/50 dan werd het al snel 400 euro per maand.
dat vind ik nog wel zeer goedkoop voor voor die snelheid vergeleken met sdsl zakelijk en de snelheden daarvan

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat wel, maar vergelijk het met een consumentenlijntje en dan is het belachelijk duur. En TS wil het niet bedrijfsmatig gebruiken en dan is het wel heel prijzig.

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:07

JoSchaap

Had a life, got a modem..

ik kan bij eurofiber met 26m afstand op de fiber :o

maar voor mij voldoet upc prima :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

• ucsdcom
  • Laatst online: 20:04
Even een ouder topic omhoog halen. De vraag blijkt namelijk nog steeds behoorlijk actueel te zijn.

Is er iemand die de laatste maanden nog eens een poging heeft gedaan om (als consument) glasvezel van Eurofiber te krijgen? Met KPN etc. kan ik alleen ADSL krijgen op een maximum van 8 mBp/s. In de praktijk bleek zelfs terugschroeven naar 6 mBp/s nodig om een klapperende lijn te voorkomen. Op de netwerkkaart en postcodecheck van Eurofiber blijkt dat glasvezel van ze door de straat achter mij loopt. Is er inmiddels al een provider die het netwerk van Eurofiber gebruikt? Zijn de prijzen al verlaagd tov. De dagen dat dit topic startte?

[Voor 15% gewijzigd door ucsdcom op 27-04-2015 13:24]

• Trommelrem
Ook als consument kun je zakelijk glas krijgen. Die vraag had ik toevallig gesteld aan Tele2 toen er glasvezel werd aangelegd. Volgens mij wil Ziggo ook wel glas leveren aan consumenten. Maar dan zit je vaak wel aan driejarige contracten vast en voor 50/50 mbit betaal je zo 400 euro per maand. Als glasvezel bij je in de straat ligt, dan krijg je vaak wel een korting op de aansluitkosten. Vaak is het dan mogelijk om voor minder dan 1000 euro glasvezel te krijgen. Tele2 heeft momenteel aanbiedingen lopen met enorme kortingen op de aansluitkosten. Onlangs nog voor 800 euro glasvezel laten aanleggen.

• ucsdcom
Dank voor je reactie. 400 euro is dan toch wat te gortig. Kabel heeft hier een monopolie op hogere snelheden. Het zou leuk zijn als andere providers met glasvezel gaan concurreren. Dan heb je wat te kiezen tenminste.

[Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 27-04-2015 18:29]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:54
Het netwerk van Eurofiber is echter niet gebouwd voor Fiber tot the Home. Als je via Eurofiber glasvezel in je woning zou nemen (als dat zou kunnen) krijg je een dedicated lijn tot in hun centrale. Maar er zijn gewoon neit genoeg vezels in de straat om dat allemaal te kunnen. Daarom rolt Reggefiber die netwerken uit. Met veel meer glasvezel in de grond, ook werkelijk tot in elke woning.

En via de PC check van KPN Netco is ook geen upgrade gepland? Zie hieronder.

http://netco.fpi-info.fourstack.nl

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Trommelrem
ucsdcom schreef op maandag 27 april 2015 @ 18:29:
Dank voor je reactie. 400 euro is dan toch wat te gortig. Kabel heeft hier een monopolie op hogere snelheden. Het zou leuk zijn als andere providers met glasvezel gaan concurreren. Dan heb je wat te kiezen tenminste.
Totdat je je lijn zou kunnen delen met buren. Er was een aantal jaren terug een nieuwsartikel over een dorpje waar geen PTT centrale of kabelcentrale is. Zij hebben via Eurofiber een glasvezel laten aanleggen en met de 15 huizen in het dorp verdeeld. Als ik het nog kan vinden, dan zal ik het posten :)

[Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 28-04-2015 09:55]

• Barre73
Trommelrem schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:55:
[...]

Totdat je je lijn zou kunnen delen met buren. Er was een aantal jaren terug een nieuwsartikel over een dorpje waar geen PTT centrale of kabelcentrale is. Zij hebben via Eurofiber een glasvezel laten aanleggen en met de 15 huizen in het dorp verdeeld. Als ik het nog kan vinden, dan zal ik het posten :)
Dat doet KPN zelf ook tegenwoordig met koper uitrol. Zie Uitdam.Als er maar bewezen voldoende interesse is voor abonnementen, kan het zelfs kostenloos (qua investering dan).

Zie dit artikel (pagina 21-23)

http://ssosscao.websites....%20en%20kpn%20actueel.pdf

• ucsdcom
Barre73 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:33:
Het netwerk van Eurofiber is echter niet gebouwd voor Fiber tot the Home. Als je via Eurofiber glasvezel in je woning zou nemen (als dat zou kunnen) krijg je een dedicated lijn tot in hun centrale. Maar er zijn gewoon neit genoeg vezels in de straat om dat allemaal te kunnen. Daarom rolt Reggefiber die netwerken uit. Met veel meer glasvezel in de grond, ook werkelijk tot in elke woning.

En via de PC check van KPN Netco is ook geen upgrade gepland? Zie hieronder.

http://netco.fpi-info.fourstack.nl
Bedankt voor de upgrade link. Helaas geen uitbreidingen gepland. Wat is het voordeel van de directe lijn? Het lijkt op papier niet sneller dan wat Reggefiber doet of zeg ik nu iets raars? Wat is het gevolg of het nadeel van de Reggefiber oplossing?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De PoP van Eurofiber is (meestal, of je moet net geluk hebben) verder weg dan die van Reggefiber. Reggefiber bouwt een PoP in een wijk en gaat van daaruit naar de woningen. Eurofiber is meer ingesteld op Point-to-pointverbindingen tussen locaties van bedrijven en/of datacenters.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Barre73
CyBeR schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:46:
De PoP van Eurofiber is (meestal, of je moet net geluk hebben) verder weg dan die van Reggefiber. Reggefiber bouwt een PoP in een wijk en gaat van daaruit naar de woningen. Eurofiber is meer ingesteld op Point-to-pointverbindingen tussen locaties van bedrijven en/of datacenters.
Dat dus :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee