Veilige Webshop

Pagina: 1
Acties:
  • 614 views

• Papillon2004
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-04-2022
Beste Tweakers,

Wat is een goede, betrouwbare maar vooral financieel gezonde webshop op dit moment? Ik wil absoluut geen risico lopen dat ik een bestelling voor een nieuw systeem plaats bij een webshop die 2 dagen later failliet is. Ik heb al eens een ervaring gehad met een vakantie waarbij de touroperator failliet ging. Ik mocht achteraan aansluiten bij de mensen die nog een vordering hadden open staan en uiteindelijk was het een grote ellende om nog een deel van het geld terug te krijgen. Ik bestelde eerst vaak bij cool-prizes.nl maar nadat ze, totaal onverwacht voor mij, failliet zijn gegaan ben ik een beetje huiverig om zo maar grote bestellingen te doen. Het is voor mij heel moeilijk om dat aan een internetsite af te lezen, dus misschien zijn er hier mensen die echt zweren bij een bepaalde shop of die mij meer zekerheid kunnen geven over de betrouwbaarheid.

Verwijderd

Azerty, Salland .. Dat zijn de vaste toko's waar ik bij bestel.

Als je het echt niet vertrouwd kan je altijd naar de PC-boer die ze vast wel in de buurt op de hoek hebben bij jou in de buurt. Maar dan betaal je ook wat meer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten eens door. Het gaat niet zozeer om bij welke shop je bestelt, maar eerder de manier waarop je bestelt en betaalt.
In 't kort:
afhalen of rembours laten versturen.

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 20-07-2010 12:05 ]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Je geeft toch zelf al aan met cool-prices, en het blijkt ook uit het topic erover, een faillisement is altijd moeilijk te voorzien, met name bij een webshop. Heb je pech, dan heb je pech. Gelukkig gebeurt het niet zo vaak, dus het is echt pech als je pech hebt ( :Y) ). Zoals Terw_dan al aangeeft zijn er manieren om jezelf in te dekken, maar zekerheid over of een winkel failliet gaat kan niemand je geven.

En wat nou als je het advies van Jism overneemt, en de webshop gaat toch failliet? Kijk je hem dan boos aan?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-01 21:19

Bullet NL

Eigen Wijs

Terw_Dan schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:05:
Neem Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten eens door. Het gaat niet zozeer om bij welke shop je bestelt, maar eerder de manier waarop je bestelt en betaalt.
In 't kort:
Klopt, welke vorm van betalen vooraf is risico vol.
Wat je echter zou kunnen doen is betalen per creditcard, soms iets duurder maar bij Visa zijn je aankopen verzekerd enz...

www.coolblue.nl en www.informatique.nl kan ik ook aanraden... niet de goedkoopste, wel betrouwbaar.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 10:52
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:03:
Azerty, Salland .. Dat zijn de vaste toko's waar ik bij bestel.

Als je het echt niet vertrouwd kan je altijd naar de PC-boer die ze vast wel in de buurt op de hoek hebben bij jou in de buurt. Maar dan betaal je ook wat meer.
En zelfs die kan failliet gaan...

Niet bang zijn en gewoon bij gerenommeerde namen blijven bestellen. Maar de kleinste kans om financieel het schip in te gaan is afhalen of onder rembours te laten versturen. Niks is 100% zeker. Enige dat 100% zeker is dat je dood zult gaan

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:28
Er is toch zo'n organisatie/keurmerk voor ICT webshops die garanderen dat je nooit je geld kwijt bent?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

418O2 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:10:
Er is toch zo'n organisatie/keurmerk voor ICT webshops die garanderen dat je nooit je geld kwijt bent?
Is dat zo?
Je hebt ICTWaarborg, maar die doet niet meer dan eigenlijk de mogelijkheid geven om garantie af te kunnen handelen bij een faillisement.

Er staat ook op hun site
Let op: aanbetalingen en afspraken over nog te leveren producten vallen nooit onder het waarborg.
ofwel, als de winkel failliet gaat is dit geen garantie om je geld danwel spullen alsnog te krijgen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Turralyon schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:09:
En zelfs die kan failliet gaan...

Niet bang zijn en gewoon bij gerenommeerde namen blijven bestellen. Maar de kleinste kans om financieel het schip in te gaan is afhalen of onder rembours te laten versturen. Niks is 100% zeker. Enige dat 100% zeker is dat je dood zult gaan
Of, in geval van diverse webshops, gewoon langs gaan :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Obiter dictum schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:07:
En wat nou als je het advies van Jism overneemt, en de webshop gaat toch failliet? Kijk je hem dan boos aan?
Bestellen is op eigen risico he :P

Maar dat zijn de toko's waar ik bestel en tot nu toe altijd nog overeind staan. Het kan altijd gebeuren inderdaad, ik heb zelf ook bij een bekende webshop vroeger gewerkt. Die was ook ineens uit het niets failliet, terwijl veel mensen hadden verwacht van niet.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12-2025

KatirZan

Wandelende orgaanzak

tja, je mag dan wel geen reclame maken maar...

salland, alternate, 4launch, azerty

bij deze bestel ik vaak voor privé doeleinden...heb een andere leverancier voor zakelijk spul :)

Wabbawabbawabbawabba

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Terw_Dan schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:05:
In 't kort:
Dat, en verder zie ik hier alleen een aanzet tot het opsommen van shops waar mensen goede ervaringen mee hebben gehad. Daarvoor kan je ook gewoon de Shopreviews bekijken.

Bij gebrek aan discussiewaarde gaat dit topic dan ook op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.