geheugen voor de Imac 27"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021
Dear Tweakers,

kan iemand mij helpen te begrijpen welke keus ik moet maken en om welke redenen?

Ik heb een Imac 27" en wil graag mijn geheugen uitbreiden van 4gb ( huidig 2x2gb , standaard meegeleverd ) naar 8GB totaal. Ik zal dus 2x2gb bijkopen.

na urenlang zoeken kom ik op zoveel verschillende topics met verschillende adviezen en wend me tot jullie daar ik het meest vertrouwen in heb.

Wat kunnen jullie me adviseren?

Ik heb bijvoorbeeld deze twee gevonden maar kan echt niet bedenken waarom de een 30 dollar duurder is dan de ander terwijl ze identieke specs hebben?

http://eshop.macsales.com/item/Samsung/8566DSM3S2GB/
http://eshop.macsales.com...20Computing/8566DDR3S4GP/

Zo heb ik dus zo veel fora gelezen met allerlei linkjes en adviezen naar memory maar kan niet een eenduidig antwoord vinden.

Wat raden jullie aan?

Tnx in advance!

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De ene is duurder omdat het 2x zoveel geheugen is (4GB ipv 2GB).
Weet je trouwens zeker dat je 4 slots hebt en niet gewoon 2 slots die nu beide vol zitten? Trek voor de zekerheid het systeem even open en kijk hoeveel sloten je hebt, anders zit je straks met 2x 2GB die je er niet in kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:18
Die van samsung is maar 1 reepje van 2gb , en die van OWC zijn 2 reepjes van 2 gb dus dat verklaart het prijsverschil waarschijnlijk ;)
spuit11 :/

[ Voor 11% gewijzigd door Spekker op 20-07-2010 11:09 ]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHyp3
Terw_Dan schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:08:
De ene is duurder omdat het 2x zoveel geheugen is (4GB ipv 2GB).
Weet je trouwens zeker dat je 4 slots hebt en niet gewoon 2 slots die nu beide vol zitten? Trek voor de zekerheid het systeem even open en kijk hoeveel sloten je hebt, anders zit je straks met 2x 2GB die je er niet in kwijt kan.
Hi Dan,

beide zijn 2x2gb geheugen Ik zie dat het inderdaad 2 en 4 gb is. Sorry bout that!

heb 4 sloten waarvan er 2 gebruikt zijn met een 2x2gb combinatie. Dit is standaard door apple zo geleverd en kan tot een maximum van 16GB worden gevuld.

http://www.apple.com/nl/imac/specs.html

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHyp3 op 20-07-2010 11:12 ]

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In dat geval zou ik aanraden hetzelfde geheugen te kopen als er al inzit. Ik kan me niet voorstellen dat Apple klantvriendelijk genoeg is om een QVL op te stellen voor hun systemen, dus als je het zeker wil weten dan zou ik gewoon hetzelfde mem kopen, wil je niet tegen compatibilityproblemen aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHyp3
Terw_Dan schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:14:
In dat geval zou ik aanraden hetzelfde geheugen te kopen als er al inzit. Ik kan me niet voorstellen dat Apple klantvriendelijk genoeg is om een QVL op te stellen voor hun systemen, dus als je het zeker wil weten dan zou ik gewoon hetzelfde mem kopen, wil je niet tegen compatibilityproblemen aanlopen.
Dat is nu juist precis het punt. Er zijn dus zoveel van dit zelfde soort type memory. BIjvoorbeeld

http://eshop.macsales.com...20Computing/8566DDR3S4GP/

Verschil met apple is wel dat deze memory een factor 2 goedkoper is. Nu weet ik dat Apple simpelweg duur is dus daar zal ik even niet op letten maar dan vraag ik me toch waar kan ik het beste geheugen kopen en was benieuwd of iemand hier er ervaring mee heeft zodat ik de juiste aankoop doe.

De 112 dollar lijkt me sowieso een goede koop gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ThaHyp3 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:17:
[...]

Dat is nu juist precis het punt. Er zijn dus zoveel van dit zelfde soort type memory. BIjvoorbeeld
Nee, ik bedoel exact dezelfde dimmen. Dus met hetzelfde typenummers en chips. Het beste is even om een van de dimmetjes eruit te halen, te kijken wat er precies inzit en dat te kopen.

Die van 112 dollar zijn idd een goede koop, mits het compatible is.

[ Voor 8% gewijzigd door TERW_DAN op 20-07-2010 11:21 ]

Pagina: 1