Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-03 11:22

LesCacques

Les Cacques sont retournés

Topicstarter
Goedemorgen!

Bij het bedrijf waar ik advies geef over ict zaken en vooral het outsourcen, hebben ze wegens groei een nieuwe switch gekregen van de broer van de eigenaar die bij Cisco werkt. Nou wilde ik weten of deze switch gewoon als het ware plug&play is en gewoon ipv de oude kan worden neergezet of dat we beter het systeembeheerclubje het kunnen laten aansluiten. Ik heb verder geen verstand van routers en switches maar wellicht dat ze het geld kunnen besparen door het zelf te doen.

Huidige switch: Linksys SRW224P

Nieuwe switch: Linksys SRW2048

Alvast bedankt!

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Ik vind dit wel n beetje erg magere topic-start.. Wat heb je op de huidige switch geconfigureerd?
Als je de switch gewoon opgehangen hebt, maar verder niets geconfigureerd hebt, dan kan dat met de nieuwe switch waarschijnlijk ook.
Heb je echter dingen als VLAN's, QOS, radius, SNMP etc.. geconfigureerd, dan moet dat op de nieuwe switch waarschijnlijk ook geconfigureerd worden. Maar dan moet je eerst even kijken of alles wat je wil ook op de nieuwe switch kan.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques

LesCacques

Topicstarter
Sorry voor mijn magere start. Ik heb geen verstand van switches dus nogmaals mi scusi voor mijn onduidelijke start.

Zoals je aangaf dat als er niets geconfigureerd is dat je het gewoon kan ophangen en pulggen ben ik voorzien van mijn antwoord. Er zijn alleen dingen in de router geconfigureerd, dat heeft niets te maken met de switch toch?

Bedankt!

je ne sais cacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Nee, die router staat er los van.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LesCacques

LesCacques

Topicstarter
Ok dan kan er een slotje op dit topic :)

Bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door LesCacques op 20-07-2010 11:26 ]

je ne sais cacques