Hallo, wij maken gebruik van SBS2003 op kantoor. Een van de onderdelen die we hiervan gebruiken is de mogelijkheid om VPN verbindingen op te zetten naar kantoor. Op twee thuisnetwerken (alleen een router en WiFi verbinding) werkt dit goed, de VPN gaat rechtstreeks naar de SBS2003 server toe en wij kunnen op het interne netwerk komen. De VPN blijft ook de hele dag goed werken.
Alleen nu zit ik voor wat langere tijd bij een klant van ons intern en daar hebben we wat problemen met de VPN. Als we de VPN openen dan kunnen we overal bijkomen, maar na verloop van tijd, 15-30 minuten, krijgen we steeds timeouts. Als ik bijvoorbeeld SharePoint in Internet Explorer (8 ) probeer te openen krijgt ik daarin een timeout. Als ik vervolgens de verbinding sluit en weer open dan werkt alles weer.
Het hele rare is dat bijvoorbeeld SharePoint in FireFox wel bereikbaar is zonder de verbinding te verbreken en weer te openen
Dus als ik in IE8 een timeout krijg bij het openen van SharePoint dan werkt het in FireFox wel. Nu zou dat niet zo'n probleem zijn, maar meer producten hebben hier last van. Zo werkt bijvoorbeeld Outlook en Team Foundation Server op een gegeven moment ook niet meer 
Als ik vanuit huis werk heb ik dit probleem ook niet en kan ik de VPN de hele dag open laten staan zonder problemen.
Heeft iemand tips waar dit probleem eventueel vandaan zou kunnen komen?
Alleen nu zit ik voor wat langere tijd bij een klant van ons intern en daar hebben we wat problemen met de VPN. Als we de VPN openen dan kunnen we overal bijkomen, maar na verloop van tijd, 15-30 minuten, krijgen we steeds timeouts. Als ik bijvoorbeeld SharePoint in Internet Explorer (8 ) probeer te openen krijgt ik daarin een timeout. Als ik vervolgens de verbinding sluit en weer open dan werkt alles weer.
Het hele rare is dat bijvoorbeeld SharePoint in FireFox wel bereikbaar is zonder de verbinding te verbreken en weer te openen
Als ik vanuit huis werk heb ik dit probleem ook niet en kan ik de VPN de hele dag open laten staan zonder problemen.
Heeft iemand tips waar dit probleem eventueel vandaan zou kunnen komen?
Hail to the king baby!