Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Begin dit jaar ben ik gebeld door Vodafone of ik mijn abonnement van € 35,-/maand na 2 jaar wilde verlengen, deze zou 25 juni jongstleden aflopen.
Ik wilde destijds misschien mijn telefoon houden en twijfelde nog erg tussen een nieuwe telefoon + abbo of een verlenging als een sim-only.
Later werd ik opnieuw gebeld, toen werd er wat meer naar een sim-only toe gepraat omdat ik dat ook het meest zag zitten. Ik heb toen alleen gevraagd of ik dit op papier of per mail kon krijgen om er nog even over te denken. Nooit wat gehad...

Enkele maanden later, we spreken over mei, begon mijn telefoon toch wat kuren te vertonen. Ik had niks meer gehoord van Vodafone en de Nokia N900 zag ik wel zitten. Echter, deze is officieel niet te krijgen bij de Vodafone winkel. Dus ik heb bij de BelCompany deze tel. genomen. Wel heb ik dit gedaan in combinatie met een nieuw KPN abonnement. Ik had hem via de BelCompany weliswaar kunnen nemen met een verlenging bij Vodafone, maar dit kostte me een paar honderd euro.

Eenmaal thuisgekomen direct een brief naar Vodafone gestuurd dat ik mijn abonnement per 25 juni wilde opzeggen. Oftewel: abonnement niet verlengen maar gewoon laten aflopen. Ook hier niks meer over gehoord van Vodafone.

Nu, half juli krijg ik ineens een factuur van Vodafone voor de maand juli. En niet zomaar een, nee: een factuur van € 244,40 i.v.m. "resterende abonnementskosten tot einde contract i.v.m. beëindiging overeenkomst".
Ik ben gisteren direct aan het navragen geslagen bij Vodafone en wat blijkt: ze hebben tijdens mijn laatste telefoontje mijn abonnement verlengd voor een jaar (!). Naar mijn weten heb ik hier echt geen opdracht voor gegeven.

Ik moet nu een brief schrijven naar ze om het verhaal uit te leggen. Maar om een beetje kans te maken als 'ex-klant' en omdat ik ze niet op hun p*k wil trappen, wil ik het subtiel uitleggen en ze toch min of meer wel dwingen een nieuwe factuur op te maken zonder die kosten voor 11 maanden abonnement!

Zijn er dingen die ik absoluut WEL en absoluut NIET kan/moet schrijven? Graag hoor ik dit van jullie, voordat ik mijn brief opmaak en in alle haast de deur uit doe.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit past beter in Shopping Forum, ik verplaats het voor je. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Gewoon duidelijk uitleggen dat je nooit je contract verlengd hebt, en juist op xx mei 2010 een brief hebt gestuurd waarin je aangeeft je contract niet te verlengen. Verder zeg je nog even dat je daarom de factuur niet zult voldoen. Gewoon simpel houden, anders snappen ze het niet :>

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
Plus gewoon vragen om een schriftelijk bewijs dat je het abonnement verlengd zou hebben. Dat kan een handtekening van jou onder een contract zijn, of een afschrift van het telefoongesprek waarin je dat bevestigd zou hebben. In geval van het laatste wil je dit gesprek dan graag terughoren.

Geen opname of geen handtekening is geen poot om op te staan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Phusebox schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:14:
Plus gewoon vragen om een schriftelijk bewijs dat je het abonnement verlengd zou hebben. Dat kan een handtekening van jou onder een contract zijn, of een afschrift van het telefoongesprek waarin je dat bevestigd zou hebben. In geval van het laatste wil je dit gesprek dan graag terughoren.

Geen opname of geen handtekening is geen poot om op te staan.
Eerst simpel houden, kijken wat hun reactie is. Daarna pas bewijs gaan eisen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 20:31
Ik had een soortgelijk iets, T-Mobile (DLD) had 5 maanden lang 4 extra diensten (die ik nooit heb gebruikt) op mijn rekening gezet. Ze hadden mij ooit gebeld en wouden ook "info" over die diensten geven. Ik wist echter zeker, dat ik heb gevraagd in dat telefoongesprek of het mij iets zou kosten en dat werd ontkend.

Toen heb ik een brief gestuurd waarin ik heb aangegeven, dat ik graag dit telefoongesprek terug zou willen horen, omdat ik zeker wist dat ik dit nooit heb toegezegd. Hun volgende reactie was, dat ze alle gemaakte kosten als een tegoed zouden omzetten en hun excuses.

Mijn advies is dus; schrijf een nette brief, dat je graag de bevestiging van die verlenging zou willen zien, omdat je zeker weet dat je dit niet hebt toegezegd. Kijken wat ze te vertellen hebben.

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
HwKok schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:06:
Eenmaal thuisgekomen direct een brief naar Vodafone gestuurd dat ik mijn abonnement per 25 juni wilde opzeggen. Oftewel: abonnement niet verlengen maar gewoon laten aflopen. Ook hier niks meer over gehoord van Vodafone.
Ik vind het ook wel vreemd dat je van opzegging geen bevestiging hebt gehad. Aangezien ze maar al te graag stilzwijgend verlengen was ik na 2 weken maar eens gaan bellen om te vragen of de opzegging is ontvangen. Tip voor de volgende keer: Als je een abbonement opzegt, op welke manier ook (telefoon, brief, mail, website), zorg dat altijd je om een opzegbevestiging vraagt en uiteindelijk ook krijgt.
Pagina: 1