Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Heb nu sinds ruim een jaar een Nokia N79. Beviel altijd goed, maar sinds pakweg 3 maanden krijg ik vaak het probleem dat hij op random momenten niet direct reageert op de toetsen. die worden dan na een vertraging van enkele seconde doorgevoerd.
Ik gebruik hem eigenlijk alleen maar om te smsen en de applicaties, navigatie, mp3 etc. Maar dit probleem is nogal frustrerend tijdens het smsen, als je woorden sneller typt dan dat ze op je beeldscherm verschijnen :/

Filmpje maakt denk ik een hoop duidelijk, daarin zie je hem 2x hangen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WqMdkG_1WkI]

Ik heb ook het idee dat de navigatie minder goed een fix krijgt door dit probleem, wat best kan, als hij even niets doet, en wel continu de satellieten moet scannen...

Software opnieuw installeren via de OVI suite, hard+soft reset, geheugenkaart er uit, het maakt niets uit.

Bijkomend probleem door de reset is dat ik de blokkeringscode niet meer kan wijzigen/aan kan zetten bij het opstarten. Maar als ik een reset wil geven en de blokkeringscode in moet voeren, dan pakt hij hem wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik geloof dat Hoedje de oplossing voor je heeft:
Hoedje in "We zijn dan wel de grootste groep part2...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Nou, ik heb nog eens zitten zoeken, ook op de nokia support fora. En daar kwam ik uiteindelijk bij een toetscombi terecht waarmee je een soort van nieuwe install doet:

Nokia Codes : [Green]*3
- Hard Reset/Format — if only the telephone memory is formatted, puts back the attitudes and reboots

ITT de hard reset;
Nokia Codes : *#7780#
- Default factory settings (Hard Reset)

doet deze ook bijv. de tijd weer op 0 zetten etc. Tot nu toe oogt het weer lekker snel. Dus ik vermoed dat het probleem met deze toetscombi opgelost is. Ook mijn blokkeringscode stond weer op de standaard 12345. (waardoor je telefoon blokkeren bij verlies dus eigenlijk weinig nut heeft, de vinder kan ook deze masterreset geven)
Misschien de 5800 van mijn zus dezelfde behandeling geven. Die is ook traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En even alle data van je geheugenkaart naar PC kopiëren, kaartje formateren, en alles weer terug plaatsen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"