Access Denied bij Externe Harddisk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37763

Topicstarter
Een externe harddisk waar semi-belangrijke dingen opstonden (mp3's, films) gaf na 2 maanden niet gebruikt te zijn opeens een Access Denied error wanneer ik hem aansluit en probeer te openen. Dit gebeurd op elke computer waarop ik hem aansluit en meerdere (windows) besturingssystemen. Ik krijg verder geen andere foutmeldingen of een melding dat ie geformatteerd moet worden.

In verkenner staat hij als een NTFS disk van 0kb en verder valt er weinig mee te doen.

Als ik disk management open kan ik echter ook naar de drive properties gaan en daar staat ie wel gewoon met juiste aantal ruimte vrij en gebruikt. Sterker nog als ik de demo versie van Acronis Disk Director 11 gebruik dan kan ik zelfs de schijf browsen en daarbij staan duidelijk alle programma's er nog op.

Ik las al wat over fixmbr maar ik kan via cmd niet bij de schijf om deze command op te geven.

Hoe kan ik nu alsnog deze schijf toegankelijk maken of eventueel simpelweg backuppen op een andere lege schijf?

Het zit hem overigens niet in machtigingen ofzo. Hij geeft de error op de computer waar hij vroeger altijd op aangesloten was en tevens op een andere computer waar via disk management de machtigingen zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een Linux livecd al geprobeerd?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Welke windows versie's gebruik je?
Waar heb je de schijf mee aangemaakt, dus welke windows versie?
Met welke win versie wil je hem gaan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd om de mappen te zoeken met de zoekfunctie van Windows. Het is heel gek, maar soms kan je zo de bestanden gewoon nog kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:38:
Een Linux livecd al geprobeerd?
Nee nog niet, hoopte eerlijk gezegd dat ik het in windows omgeving afkon.
Heb daarnaast ook geen lege cd's in de buurt (wel usb stick die ik bootable zou kunnen maken).
Had er al over gelezen dat je via Linux er wel bij zou kunnen maar hou het beetje vast als laatste optie.
jan99999 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 02:24:
Welke windows versie's gebruik je?
Waar heb je de schijf mee aangemaakt, dus welke windows versie?
Met welke win versie wil je hem gaan lezen?
Altijd beheerd met Windows Vista x64 (Ultimate). Recentelijk nieuwe pc gebouwd met daarop Windows 7 x64 (Home Premium) waarop ik het nu probeer te openen. Echter op de Vista pc waar het altijd gewerkt heeft krijg ik ook Access denied error.
Admiral Freebee schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:54:
Heb je al eens geprobeerd om de mappen te zoeken met de zoekfunctie van Windows. Het is heel gek, maar soms kan je zo de bestanden gewoon nog kopiëren.
Wow, geweldige tip!

Hij vind inderdaad gewoon al mijn bestanden en mappen. Sterker nog ik kan zelfs films en mp3's op die schijf openen vanuit die zoekopdracht. Echter kan ik nog steeds niet kopieren en de bestanden veilig stellen want dan geeft ie wederom aan "access denied" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar dat geeft wel aan dat de bestanden op z'n minst nog aanwezig zijn en niet (allemaal) beschadigd. Ik zou proberen met een Linux Live CD (of USB stick :P), of anders met een programma waarmee je eerst en vooral al een image maakt van de schijf. Dan zijn je gegevens toch al veiliggesteld. Daarna kan je klooien zoveel je wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187577

Het antwoord bevindt zich in je ts.
Het zit hem overigens niet in machtigingen ofzo. Hij doet het nog op de computer waar hij vroeger altijd op aangesloten was nog op een andere computer waar via disk management de machtigingen zijn aangepast.
Net als linux, zal windows wel ACL's/mod's opslaan in UID's. Je moet gewoon opnieuw de ACL's instellen, of gewoon even met linux live usb/cd even de bestanden kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 187577 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:40:
Het antwoord bevindt zich in je ts.

[...]

Net als linux, zal windows wel ACL's/mod's opslaan in UID's. Je moet gewoon opnieuw de ACL's instellen, of gewoon even met linux live usb/cd even de bestanden kopieeren.
Lol dat was bij herinzien (was laat gister) fout geschreven zin.

Hij doet het niet op de oorspronkelijke computer en ook niet op de nieuwe computer. Daarbij had ik op de nieuwe computer al de ACL's opnieuw ingesteld en had dat geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:39:
Maar dat geeft wel aan dat de bestanden op z'n minst nog aanwezig zijn en niet (allemaal) beschadigd. Ik zou proberen met een Linux Live CD (of USB stick :P), of anders met een programma waarmee je eerst en vooral al een image maakt van de schijf. Dan zijn je gegevens toch al veiliggesteld. Daarna kan je klooien zoveel je wil ;)
Dat had ik opzich ook al gezien adhv Acronis Disk Manager (dat de bestanden aanwezig zijn en niet beschadigd zijn).

Welk programma kan ik nu het beste gebruiken om een image van de disk te maken? Wou via Acronis Disk Manager al een copy maken van de disk maar dat kon niet met de demo versie en voor ik daar geld aan ga uitgeven wil ik wel zeker weten dat het daarmee is opgelost of dat het niet anders gratis kon.

En ja ik zal wel via Linux aan de slag gaan anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Probeer dit progje eens, het is gratis, maar wel van Paragon.

http://download.cnet.com/...4-10972187.html?tag=mncol
Pagina: 1