Toon posts:

krasje op beeldbuis...

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
yo,
op de beeldbuis van m'n monitor zit een niet al te diep krasje (je voelt em pas als je met je nagel er overheen gaat), en dusse.. is dat weg te werken ? en zo nee... is het mogelijk om de beeldbuis te laten vervangen of zit je dan meteen aan een bedrag dat (bijna) gelijk is aan de nieuwprijs van de monitor ?
het is een iiyama 22", wel zonde dus :/

-- [edit]

ik zie dit probleem in (m)eerdere topics voor komen, maar daar heeft men het steeds over een beschadigd laagje/coating.. en in mijn geval voel je (als je er stevig met je nagel overheen gaat) echt een groefje, of is die coating zo dik ?
als hier meer dan die coating stuk is hoef ik glassex niet te proberen namelijk..

Verwijderd

Probeer met glassex de mm laag rubber die erop zit een beetje te slijten, dan zie je de streep ook nauwelijks meer...

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

met een schuurmachine kun je zoiets mooi wegwerken

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Op zondag 11 maart 2001 18:15 schreef ThePriest het volgende:
met een schuurmachine kun je zoiets mooi wegwerken
:)

Putting the bit in Biton since 1997

Verwijderd

Kun je zo'n krasje niet opvullen met het een of andere spul :?

Verwijderd

nop :P

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Volgens mij heb je gewoon pech! Alles wat je probeerd beschadigd je anti-reflex coating om de kras heen en dan ben je nog veeeeeel verder van huis!
Als je er echt een probleem mee hebt, uithuilen en een nieuwe kopen ;)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

haal kit

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:02
Niets aan te doen...helaazzzz

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
beste gewoon schoon maken met droge doek en verder geen zooi !

Verwijderd

Wel met wat water erop

Geeft effectief resultaat

Groetjes,
Terayon!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:18

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Plamuur! :P

FF bij een doe-het-zelf sjaakie langs gaan en daar spul halen.

Whatever.

Verwijderd

Mmzz je kan ff met tandpasta proberen
moet je 5. erop doen

Zorg dat het niet maar beneden loopt anders ben je de ... :-)
En wel met wat water verwijderen ander blijft er zo'n streep op je schermpje staan

Verwijderd

Ken ook tell-sell bellen. Die hebben ook iets (ben naam kwijt) dat krassen uit autolak haalt. Werkt voor alle kleuren! Mike heeft vast wel iets liggen op zolder 8-)

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Commandant Cleaner.
Werkt ook op GSM Displays.
Gebruik ik al jaren op alles met krassen.

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

commandant lijkt me erg fijn vooral de rode... ;)

nee 't lijkt me beter met zilverpoets op een wattestokje ...werkte ook op m'n tv (ook anti-reflex coating...bij mij tenminste *D)

kijk ook op www.silvo.nl :+

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde, maar ik heb gewoon met een slijptol de rest van mijn beeldbuis even 'diep' gemaakt als het krasje, en voila nergens meer last van. (Wel eerst een nieuwe monitor gehaald)

• _soh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 20:14

_soh

Jemig zeg, hoe moet hij nu weten welke reactie serieus was? Ik weet het iig niet, ik heb ook een krasje op m'n monitor.

Lightning_crew

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:50
Carglass bellen :? (of heten ze dan ineens CompuGlass :) )

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mag je dan ook niet je beeldscherm schoonmaken met glassex ? Ik gebruik altijd glassex op mijn IIyama a702ht (17")
Werkt perfect... Maar beschadigd dit die laag dan ?

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Heb ik ook.
Mijn glas plaat heeft een keer een stootje gehad . Te hard door de bocht toen het ding op de achterbank lag naast mijn kast. Kantelde om tegen mijn kast. Stukje uit de glasplaat gesprongen. Nu moet ik nog steeds een keer terug gaan. Schijnt binnen de garantie te vallen.

Mischien bij jou ook.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 19:42 schreef drZymo het volgende:
Heb ik ook.
Mijn glas plaat heeft een keer een stootje gehad . Te hard door de bocht toen het ding op de achterbank lag naast mijn kast. Kantelde om tegen mijn kast. Stukje uit de glasplaat gesprongen. Nu moet ik nog steeds een keer terug gaan. Schijnt binnen de garantie te vallen.

Mischien bij jou ook.
Binnen de garantie, ja :P "Meneer, ik heb em van de trap laten vallen" , "oh, meneer, wacht ff, krijgt u meteen een nieuwe".
Komt mij ook heeel bekend voor. NOT :)

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 25-08 21:30

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hebben ze speciaal kristal spul voor, kun je vinden in een gsm zaak, is wel VEREKKES duur

GreetZ

Me

Verwijderd

Topicstarter
de prijs maakt me weinig uit want het is een 22", en daarbij valt de prijs van een remedie in het niet...
alleen moet ik wel zeker weten dat het werkt, en dat het niet erger wordt. ik zie glassex aanbevolen worden, maar elders wordt dat weer afgekraakt :?

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 18:15 schreef drLiter het volgende:
Probeer met glassex de mm laag rubber die erop zit een beetje te slijten, dan zie je de streep ook nauwelijks meer...
En ja hoor weer zo een !

Gebruik a.u.b. geen GLASSEX, mij moeder maakt wel eens mijn beel scherm schoon met glassex :( en nu komen er dus allemaal rare pikjes ( beschadeging van de coating ) door |:( .
Lekker is dat, mooi schoonmaken met een droge ( stof doek of iets anders zachts ) doek en water.
En als een kras echt heel diep zit dus helemaal door je coating heen dan krijg je hem niet meer weg :( helaas !

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb ook krasje gehad in m'n 17" Philips 107 MB, maar die was kaputt gegaan, dus heb ik nu een nieuwe.. :)

Zonder krasje, maar ja, is het je echt waard om een andere buis erin te laten zetten ?? Want dat kost volgens mij best wel knaken..

Gewoon wanneer je moet niezen je handen niet voor je gezicht houden (en richting monitor niezen.)
Dan zie je niks meer van dat krasje.. ;)

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:33
Het beste kun je Screen99 gebruiken voor het schoonmaken van de IIyama's, Dat is een soort ontvettend schuim, ik heb een email naar die lui gestuurd en hun raden dat spul aan. Heb het alleen nog niet bij een online shop kunnen vinden. Het staat tekoop bij deze zaak: http://www.okaphone.nl

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dus glassex mag echt niet ? Ik vind dat juist heerlijk spul.

• toastingnow
  • Laatst online: 25-08 10:29
Misschien dat spul (rood tbue-tje) voor gsm-glas. Kost een tientje bij verschillende zaken.

Hoe heet die auto-shop ook al weer? Otosam of bv een Hubo kan het ook wel eens hebben.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Da_Imp
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

Glassex iig NIET erop smeren! Krijg je idd allemaal rare vlekken van en de kras gaat niet weg. Probeer even dat GSM anit-kras spul te halen bij Halfords, of als je dat niet kan vinden een klein beetje koperpoets. Weet niet of dat de laag aantast, dus alleen gebruiken als je ten einde raad bent. Dat helpt nl wel bij krassen in je GSM of je horloge...

(Probeer het anders eerst uit op een onopvallend plekje :) )

If the world didn't suck we'd all fall off.

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

(Probeer het anders eerst uit op een onopvallend plekje :) )
De achterkant :)

It seemed like a good idea at the time

Pagina: 1