Cool and Quiet not enabled op Asus K8V

Pagina: 1
Acties:

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
Ik heb een vrij oude PC met daarin:
AMD64 3200+
Asus K8V mobo
7800GS (stroomzuiper! word vervangen door een ati 7200pro kaartje)
2 gig aan PC3200 RaM (jawel)
2x160GB Sata HDD
1x40BG IDE HDD

En op dit ding draai ik winXP.

Dit was vroeger mijn game PC maar is inmiddels gedegradeerd naar download pc. Alleen zuipt ie een beetje veel stroom. Nou had ik het slimme idee om toch maar eens Cool and Quiet op dit ding aan te zetten, dit gaf eerst wat problemen, lees BSOD's, maar na een mooie bios update niet meer.

En hier bedoel ik niet meer want de optie "Cool and Quiet" is er niet meer, het menuutje zit er nog wel in de bios, maar in het menu kan ik niks selecteren. Zeer vervelend. De optie Q-fan zit er nog wel, voor degene die niet weten wat dit is, fancontrol op temperatuur. (Dat hadden ze ook in die tijd!)

Nou zou ik graag Cool and Quiet terug willen zetten voor verminderd stroomverbruik. Op dit moment staat, volgens CPU ID, de kloksnelheid op 200x10 (2000MHz) en dat zou moeten zijn 200x4 (800 MHz) als C&C aanstaat.

Wat heb ik geprobeerd?
Als eerste een goede zoek poging op google gedaan die mij een paar topics geven uit 2005 maar niks substantieels omdat het zo'n ouwe bak is. En dat niemand schijnbaar dit probleem ooit had of als ze dit wel hadden zijn die topics niet te vinden.

Ik heb de drivers van Asus voor de CPU op winxp gezet. Energiebeheer op laagverbruik gezet, maar dit mocht niet baten.
Ik heb ook gezocht naar mobo bios en de laatste stamt uit 2008. Dat mocht niet baten.

PC zelf doet het nog prima.

Wat kan ik nou doen om toch nog C&C in de bios aan te krijgen?

Alle vragen hebben een antwoord

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:36
Welke variant van de K8V heb je precies, welke bios heb je geflashed, en heb je na de update nog een cmos reset gedaan?

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-02 08:45
Om kort te zijn: De K8VB, K8V BIOS 1007 build 2005 en nee dat heb ik dan weer niet gedaan.

Alle vragen hebben een antwoord