Beste Tweakers,
Inleiding:
Ik heb een tijdje terug een systeem gekocht bij Alternate (in onderdelen, zelf ge-assembleert).
Deze draaide vanaf het begin aan al niet stabiel en ben er mee terug gegaan naar de vestiging in Ridderkerk.
Zij vertelde mij dat twee afzetknopjes (goude bolts, die het moederbord met de kast scheiden) er teveel opzaten en dat dus de reden was dat mijn videodriver blijft crashen en BSOD (116) blijft verschijnen.
Afijn, ik die twee afzetknopjes dus verwijderd en de PC draait zo'n 1 week stabiel, maar na vandaag alweer twee crashes gehad. Ik weet dat die fout dus (mijn eigen fout), zeer amateuristisch is, maar het overkomt me eigenlijk nooit, dus ik stond er nogal van te kijken. Nu is meteen de garantie van het moederbord vervallen. De totale kosten waren: 1850 euro, dus ik voel me nogal genaaid nu ik hier dus zit met 'n niet functionerende PC.
Setup:
Intel Core I7-930
ASUS 5970 2GB
ASUS P6T
Corsair 6GB Tri-kit
N520 CPU cooler
Kingston 64GB SSD
Thermaltake Element G behuizing
Cooler Master Silent Pro M 1000W
Software + achtergrond software:
Windows 7 (legaal) 64-bit ENG
Spotify
Daemon Tools
Xfire
Windows Live Mail
Logitech G15
Display Fusion
Catalyst Control Centre (10.6)
Klachtomschrijving:
Scenario 1: Het beeld springt op zwart/bruin en komt na zo'n 30 seconden weer bij met de melding dat ATI driver is gecrasht en het zichzelf hersteld heeft.
Scenario 2: BSOD met code 116.
Wanneer komt het voor?
Het triggert zich alleen maar als ik of een game opstart of ergens midden in (willekeurige momenten).
Maar nooit als het systeem idle staat of als ik de grafischekaart niet belast, met bijvoorbeeld het surfen op 't web.
Met welke games komt het voor?
COD MW2 (legale versie) - Daar krijg ik ALTIJD de bluescreen, nooit de driver crash.
World of Warcraft - Daar krijg ik ALTIJD de driver crash.
Wat heb ik geprobeerd?
1. Het systeem overnieuw te assembleren
2. Alle drivers ge-update
3. BIOS default settings + update
4. De PC buiten de kast te draaien (toen draaide hij dus stabiel, dus alsnog ingebouwd, vervolgens bleef hij goed draaien tot nu dan).
5. Temperaturen gemeten van zoal GPU/CPU.
Nu volgt mijn vraag dus; hoe verder met dit probleem?
Inleiding:
Ik heb een tijdje terug een systeem gekocht bij Alternate (in onderdelen, zelf ge-assembleert).
Deze draaide vanaf het begin aan al niet stabiel en ben er mee terug gegaan naar de vestiging in Ridderkerk.
Zij vertelde mij dat twee afzetknopjes (goude bolts, die het moederbord met de kast scheiden) er teveel opzaten en dat dus de reden was dat mijn videodriver blijft crashen en BSOD (116) blijft verschijnen.
Afijn, ik die twee afzetknopjes dus verwijderd en de PC draait zo'n 1 week stabiel, maar na vandaag alweer twee crashes gehad. Ik weet dat die fout dus (mijn eigen fout), zeer amateuristisch is, maar het overkomt me eigenlijk nooit, dus ik stond er nogal van te kijken. Nu is meteen de garantie van het moederbord vervallen. De totale kosten waren: 1850 euro, dus ik voel me nogal genaaid nu ik hier dus zit met 'n niet functionerende PC.
Setup:
Intel Core I7-930
ASUS 5970 2GB
ASUS P6T
Corsair 6GB Tri-kit
N520 CPU cooler
Kingston 64GB SSD
Thermaltake Element G behuizing
Cooler Master Silent Pro M 1000W
Software + achtergrond software:
Windows 7 (legaal) 64-bit ENG
Spotify
Daemon Tools
Xfire
Windows Live Mail
Logitech G15
Display Fusion
Catalyst Control Centre (10.6)
Klachtomschrijving:
Scenario 1: Het beeld springt op zwart/bruin en komt na zo'n 30 seconden weer bij met de melding dat ATI driver is gecrasht en het zichzelf hersteld heeft.
Scenario 2: BSOD met code 116.
Wanneer komt het voor?
Het triggert zich alleen maar als ik of een game opstart of ergens midden in (willekeurige momenten).
Maar nooit als het systeem idle staat of als ik de grafischekaart niet belast, met bijvoorbeeld het surfen op 't web.
Met welke games komt het voor?
COD MW2 (legale versie) - Daar krijg ik ALTIJD de bluescreen, nooit de driver crash.
World of Warcraft - Daar krijg ik ALTIJD de driver crash.
Wat heb ik geprobeerd?
1. Het systeem overnieuw te assembleren
2. Alle drivers ge-update
3. BIOS default settings + update
4. De PC buiten de kast te draaien (toen draaide hij dus stabiel, dus alsnog ingebouwd, vervolgens bleef hij goed draaien tot nu dan).
5. Temperaturen gemeten van zoal GPU/CPU.
Nu volgt mijn vraag dus; hoe verder met dit probleem?