Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WinXP] Programma dat screensaver voorkomt

Pagina: 1
Acties:

• SMGGM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-11 08:14
De situatie is als volgt:
Mijn vader zit op zijn werk met een touchscreen laptop (zoiets) en moet op werven gegevens noteren. Nu hij is niet constant met dat ding bezig, van tijd tot tijd bengelt dat rond zijn nek niets te doen. Nu hebben de slimme IT'ers ervoor gekozen om de screensaver na amper 5 minuten op te laten springen, met als gevolg dat je het wachtwoord opnieuw moet ingeven. Kan je je inbeelden dat dit enorm irriterend is als met in weer en wind dat rotwachtwoord (dat overigens iedere maand eens moet gewijzigd wordt met een zekere complexiteit) in moet voeren op dat touchscreen (en dat elke 5 minuten).
Mijn vader heeft dit al aan de IT'ers gezegd maar die vertikken een wijziging te doen in het beleid.

Ik zoek dus (aangezien mijn vader geen rechten krijgt om de screensaver aan te passen) een programma dat voorkomt dat de screensaver in actie springt.
Ik weet dat als je via Media Player een film afspeelt hij ook niet in screensaver gaat. Zoiets zoek ik dus maar heb niet zoveel zin om een hele film te gaan afspelen op zo'n zwakke laptop.

Het systeem draait dus op Windows XP SP3. Het programma zou zonder installatie moeten werken en geen admin rechten mogen eisen (aangezien wij maar beperkte rechten hebben op het systeem).

Ik denk dat er iemand ZEER dankbaar zal zijn als jullie een oplossing vinden ;)
Ik alvast ook (want dat zal dan 1 gezaag minder aan mijn kop zijn :D)

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:46

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Aan de andere kant zal dat beleid er ook niet voor niets zijn, denk je niet?

Ik denk niet dat het erg goed zal vallen dat er op dit soort manieren om de policy heen zal worden gewerkt (ook denkend aan mijn ervaring als IT-er). Ook vanuit het oogpunt van verlies/diefstal gezien. Als hij 'm kwijtraakt ligt er toch een bepaalde hoeveelheid bedrijfsgegevens zomaar op straat (bruikbaar, want hij wordt niet automatisch gelocked). De kans dat 'ie 't kwijt zal raken is aanwezig, simpelweg om het feit dat het notebook overal mee naartoe wordt genomen. Zo kan ik nog wel een paar redenen opnoemen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 19-07-2010 19:11 ]

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Bastiaan schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:10:
Aan de andere kant zal dat beleid er ook niet voor niets zijn, denk je niet?

Ik denk niet dat het erg goed zal vallen dat er op dit soort manieren om de policy heen zal worden gewerkt (ook denkend aan mijn ervaring als IT-er). Ook vanuit het oogpunt van verlies/diefstal gezien. Als hij 'm kwijtraakt ligt er toch een bepaalde hoeveelheid bedrijfsgegevens zomaar op straat (bruikbaar, want hij wordt niet automatisch gelocked). De kans dat 'ie 't kwijt zal raken is aanwezig, simpelweg om het feit dat het notebook overal mee naartoe wordt genomen. Zo kan ik nog wel een paar redenen opnoemen :)
Met ^^

Alsof ITers voor één gebruiker de policy gaan omgooien trouwens :s

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

YellowOnline schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:12:
Met ^^

Alsof ITers voor één gebruiker de policy gaan omgooien trouwens :s
Toch klinkt dat als een "one size fits nobody" aanpak. Ik raad de TS aan om het niet zelf aan de IT te vragen, maar via zijn leidinggevende te gaan en aangeven dat zijn werkzaamheden door de IT worden tegengewerkt, en dat verminderde productiviteit volledig te wijten is aan de BOFHs.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wel makkelijk zo'n linkje plaatsen maar welke van die programma's raad je nu specifiek aan? TS heeft niks aan een programma wat het instellen van een screensaver makkelijk maakt. Hij heeft namelijk helemaal niet de rechten op het systeem om instellingen van de screensaver te wijzigen.

Hij heeft iets nodig wat (bijvoorbeeld) af en toe een keypress of een beweging van de muis simuleert. Misschien een script wat het periodiek indrukken van de shift of ctrl toets nabootst.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

gambieter schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:17:
[...]

Toch klinkt dat als een "one size fits nobody" aanpak. Ik raad de TS aan om het niet zelf aan de IT te vragen, maar via zijn leidinggevende te gaan en aangeven dat zijn werkzaamheden door de IT worden tegengewerkt, en dat verminderde productiviteit volledig te wijten is aan de BOFHs.
Ik vind 5 minuten zelf ook wel overdreven, maar ik ben tegen individuele uitzonderingen. Op basis van een groep, OK. Het moet managable blijven hé.

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:29
Maak in visual basic of maakt nietuit welke taal, of iemand die het wel kan een simpel programmatje dat na 4 minuten de pijltoets naar boven indrukt whatever?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:22

St@m

@ Your Service

gambieter schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:17:
[...]

Inderdaad, laat dat soort dingen maar via de leidinggevende gaan. Overigens voeren IT'ers alleen maar het beleid uit (als het goed is). Mocht je vader er dus problemen mee hebben, dan kan hij gaan klagen bij het management.
Dat is iig wat ik mijn users iedere dag weer moet vertellen :+

Gelukkig weet ieder directielid wat er speelt op de werkvloer en hebben ze ook nog eens affiniteit met ICT, hierdoor kunnen ze dus een weloverwogen beleid de wereld in helpen waar iedere werknemer blij mee is..

Of niet.. :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

YellowOnline schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:20:
Ik vind 5 minuten zelf ook wel overdreven, maar ik ben tegen individuele uitzonderingen. Op basis van een groep, OK. Het moet managable blijven hé.
Dat is de houding van ITers die vergeten dat ze een ondersteunende dienst zijn. De IT moet het werk verbeteren en ondersteunen, de werknemers zijn er niet voor de IT. Als er een businesscase is waarom er een uitzondering voor de user moet worden gemaakt, dan maak je toch een groep van 1? Je moet uitkijken dat je niet te star wordt. Die 5 minuten is belachelijk kort, zeker als er dan een schermbeveiliging aanspringt.
St@m schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:23:
Overigens voeren IT'ers alleen maar het beleid uit (als het goed is). Mocht je vader er dus problemen mee hebben, dan kan hij gaan klagen bij het management. Dat is iig wat ik mijn users iedere dag weer moet vertellen :+
Er zijn genoeg ITers die vinden dat ze het IT beleid mogen maken en interpreteren ;) .
Gelukkig weet ieder directielid wat er speelt op de werkvloer en hebben ze ook nog eens affiniteit met ICT, hierdoor kunnen ze dus een weloverwogen beleid de wereld in helpen waar iedere werknemer blij mee is..

Er zal vast een managementkneus zijn geweest die gedacht heeft dat de 5 minuten + password een goed idee was. Maar een verstandige ICTer legt dergelijke kneuzen uit dat ze fout zitten, en als er dan klachten zijn gaan ze ook proberen de user te helpen door feedback naar management :) .

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 19-07-2010 19:27 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

St@m schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:23:
[...]

...

Je haalt me de woorden uit de mond (als ik de ironie goed begrepen heb). Managers houden zich niet met deze kant van de zaak bezig - zij delegeren dit soort dingen net naar ons.

En dat maakt me geen BOFH.
gambieter schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:25:
[...]

Dat is de houding van ITers die vergeten dat ze een ondersteunende dienst zijn. De IT moet het werk verbeteren en ondersteunen, de werknemers zijn er niet voor de IT. Als er een businesscase is waarom er een uitzondering voor de user moet worden gemaakt, dan maak je toch een groep van 1? Je moet uitkijken dat je niet te star wordt. Die 5 minuten is belachelijk kort, zeker als er dan een schermbeveiliging aanspringt.
Als ik voor 22 000 gebruikers à la tête du client moet werken is er gewoon geen beleid meer. Als je voor één een uitzondering maakt dan heb je nauwelijks een argument om niet voor iedereen een uitzondering te maken.

[ Voor 40% gewijzigd door YellowOnline op 19-07-2010 19:27 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:46

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

[...]

Dat wordt wat, als ik op die manier een paar honderd gebruikers moet bijhouden...

Edit: spuit 11...

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:22

St@m

@ Your Service

[...]

Er zijn genoeg ITers die vinden dat ze het IT beleid mogen maken en interpreteren ;) .

[...]
Uiteraard :) Ik weet ook niet wat hier het geval is, of het ICT is of het MT
Er zal vast een managementkneus zijn geweest die gedacht heeft dat de 5 minuten + password een goed idee was. Maar een verstandige ICTer legt dergelijke kneuzen uit dat ze fout zitten, en als er dan klachten zijn gaan ze ook proberen de user te helpen door feedback naar management :) .
True, maar soms (nouja, meestal) vind de directie iets, en dan kun je hoog of laag springen, maar het komt er gewoon.
Mooi voorbeeld: Overal moeten kosten bespaard worden en nou heeft onze financieel directeur bedacht dat hij een BlackBerry wil, de kosten hiervan zijn 10 euro per toestel per maand meer. (en dan hebben we het nog niet over de kosten om de server te beheren in te richten, handleidingen schrijven enz.) Dus uitgewerkt, uitgelegd enz. maar zijn collega met wie hij gaat golfen heeft ook zo'n ding. En dat is veel beter dan die HTC's.. Dus we gaan over op BlackBerry's.. en je kan er niets tegen doen..
YellowOnline schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:25:
[...]

Je haalt me de woorden uit de mond (als ik de ironie goed begrepen heb). Managers houden zich niet met deze kant van de zaak bezig - zij delegeren dit soort dingen net naar ons.

En dat maakt me geen BOFH.
Yes sir, het was sarcasme :P

[ Voor 63% gewijzigd door St@m op 19-07-2010 19:34 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

YellowOnline schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:25:
Als ik voor 22 000 gebruikers à la tête du client moet werken is er gewoon geen beleid meer. Als je voor één een uitzondering maakt dan heb je nauwelijks een argument om niet voor iedereen een uitzondering te maken.
Sorry, maar dat is een gemakzuchtige uitvlucht om nooit wat te hoeven aanpassen :+ . Je kunt ook in overleg treden met management en aangeven dat het beleid nadelen heeft en aangeven dat er uitzonderingen moeten kunnen zijn.

Vaak helpt het als je de policies volledig en strak instelt op de PC van de desbetreffende manager ;) .

Anyway, dan hoop ik dat de ICTers hun eigen PC ook geen enkele uitzondering geven?

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat is de houding van ITers die vergeten dat ze een ondersteunende dienst zijn. De IT moet het werk verbeteren en ondersteunen, de werknemers zijn er niet voor de IT.
IT'ers ondersteunen ook het security beleid. Security is er niet om medewerkers te pesten maar helaas wordt dat vaak vergeten tot er weer iemand een laptop met gevoelige data verliest.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

downtime schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:30:
IT'ers ondersteunen ook het security beleid. Security is er niet om medewerkers te pesten maar helaas wordt dat vaak vergeten tot er weer iemand een laptop met gevoelige data verliest.
Klopt, maar security mag geen excuus zijn voor usertje-pesten (dwz het werk onmogelijk te maken). Ook krijg je met draconische maatregelen veel eerder beveiligingslekken omdat mensen alles gaan doen om een beetje redelijk te kunnen werken.

Uiteindelijk moet de computer het werk mogelijk maken, niet bemoeilijken :)

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

gambieter schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:30:
[...]

Sorry, maar dat is een gemakzuchtige uitvlucht om nooit wat te hoeven aanpassen :+ . Je kunt ook in overleg treden met management en aangeven dat het beleid nadelen heeft en aangeven dat er uitzonderingen moeten kunnen zijn.

Vaak helpt het als je de policies volledig en strak instelt op de PC van de desbetreffende manager ;) .

Anyway, dan hoop ik dat de ICTers hun eigen PC ook geen enkele uitzondering geven?
gambieter schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:37:
[...]

Klopt, maar security mag geen excuus zijn voor usertje-pesten (dwz het werk onmogelijk te maken). Ook krijg je met draconische maatregelen veel eerder beveiligingslekken omdat mensen alles gaan doen om een beetje redelijk te kunnen werken.

Uiteindelijk moet de computer het werk mogelijk maken, niet bemoeilijken :)
Je vergist je. Wij hebben nu geen beleid en trachtten er net een te maken. Dat is nogal moeilijk als je evenveel uitzonderingen hebt als regels. En nogmaals: het management houdt zich hier niet mee bezig - die mensen rekenen net op ons om voor de technische details te zorgen.

En ja, als admin zijn we iets minder onderhevig aan regels. Maar we lossen onze problemen dan ook zelf op. Een oneerlijkheid die in vele sectoren bestaat.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

YellowOnline schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:45:
Je vergist je. Wij hebben nu geen beleid en trachtten er net een te maken. Dat is nogal moeilijk als je evenveel uitzonderingen hebt als regels. En nogmaals: het management houdt zich hier niet mee bezig - die mensen rekenen net op ons om voor de technische details te zorgen.
Dan kun je uitzonderingen voorkomen door niet met zinloze draconische maatregelen te beginnen, zoals deze screensaver. Ook kun je uitzonderingen voorkomen door dan iedereen 10 of 15 minuten te geven.
En ja, als admin zijn we iets minder onderhevig aan regels. Maar we lossen onze problemen dan ook zelf op. Een oneerlijkheid die in vele sectoren bestaat.
Maar in dit geval is het de ICT die het probleem veroorzaakt ;) .

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

gambieter schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:50:
[...]

Dan kun je uitzonderingen voorkomen door niet met zinloze draconische maatregelen te beginnen, zoals deze screensaver. Ook kun je uitzonderingen voorkomen door dan iedereen 10 of 15 minuten te geven.

[...]

YellowOnline schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:20:
[...]

;)

• SMGGM
Blijkbaar serieus wat mensen die er tegen zijn. Nu dat is het standpunt van de IT'er, als ik aan al mijn vader zijn collega's ga vragen zullen die een totaal ander verhaal geven.

Het komt er op neer dat zij vinden dat er weinig naar hun geluisterd wordt. De IT'er staat niet in weer en wind op een werf waar het nu 35° is en in de winter -5°, die zit in zijn bureau met airco of met zijn gat naast de verwarming. Als je dan elke keer opnieuw (terwijl je daar in de modder en in de regen staat) dat rotwachtwoord moet invoeren dan wil je die laptop eens in de modder gooien!
Een ander verhaaltje was de ontwikkeling van het "super" programma dat ook aantoont dat er niet voldoende gekeken wordt naar de persoon die het uiteindelijk moet gebruiken. De IT'er vond het leuk om zijn heel programma te maken op zijn dual core thuis (of op het werk) maar vergat dat de werfleiders maar werkte met een Windows Vista capable computer. Resultaat: dat programma was zo traag als iets en na veel geklaag hebben ze EINDELIJK iets gedaan en hun dual core omgeruild tegen zo'n toughbook.

Overigens: met het huidige wachtwoord beleid waar je een verschillend wachtwoord hebt voor je HDD encryptie, windows login, VPN en 3G dat iedere maand eens gewijzigd moet worden (en dit 2 keer omdat de werfleiders ook een persoonlijke laptop hebben voor hun rapporten op het einde van de dag) dan ga je uiteindelijk een postit note plakken op het scherm met al de wachtwoorden omdat je het gewoon niet meer kan onthouden.
Dat is realiteit ;)

Ik ben ook IT'er (in wording) en vind dat de IT'er ook eens degelijk moet luisteren naar hun klanten (want dat zijn ze uiteindelijk). Er is een groot verschil tussen het programma, beleid,... ondervinden en het ontwikkelen.
Ik denk overigens niet dat er iemand interesse heeft om het beroepsgeheim van hoe lang iedere buis is dat in de grond wordt gestopt wilt stelen of de blauwdruk (die gratis op het gemeentehuis te verkrijgen is) het stelen waard is.

Maar ik krijg het gevoel dat dit eerder een groot debat begint te worden dan een oplossing ;) Had precies mijn vraag anders moeten formuleren om geen tegenstanders te krijgen :D

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

SMGGM schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:01:
...

Overigens: met het huidige wachtwoord beleid waar je een verschillend wachtwoord hebt voor je HDD encryptie, windows login, VPN en 3G dat iedere maand eens gewijzigd moet worden (en dit 2 keer omdat de werfleiders ook een persoonlijke laptop hebben voor hun rapporten op het einde van de dag) dan ga je uiteindelijk een postit note plakken op het scherm met al de wachtwoorden omdat je het gewoon niet meer kan onthouden.
Dat is realiteit ;)

...
Daar ben ik het helemaal mee eens trouwens: een omgekeerd effect. Maar dat is gekend in de veiligheidswereld, dat fenomeen.

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Kijk eens naar het progamma Keep Dislay On

↓ volgende bericht hieronder ↓

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Maar ik krijg het gevoel dat dit eerder een groot debat begint te worden dan een oplossing ;) Had precies mijn vraag anders moeten formuleren om geen tegenstanders te krijgen :D
Er staan al 3 of 4 oplossingen hier, met of zonder link (die van mij is met link). Als je je op de oplossing had gericht, en niet op de discussie had je het nu in orde.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De formulering van je vraag maakt niks uit. Topics leiden hier vaak tot een debat, ongeacht hoe je de vraag formuleert, maar intussen zijn er wel meerdere goede oplossingen voorbij gekomen.

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-11 14:44
Ik vindt deze topic onterecht vanwege het willen omzeilen van een beleidstructuur die duidelijk is gegeven voor een reden, en het niet gewoon zelf willen oplossen van de zaak maar een of ander 'vies tooltje' willen vinden die dit uitschakelt om zo een discussie over beleid te vermijden, of mogelijk niet je zin verkrijgen. Ik werk in een ziekenhuis en hier voeren wij een 10 minuten beleid op scherm beveiliging, en nog krijgen wij telefoontjes of dat niet liever uit kan. Ons antwoord hierop is, nee want je werkt met gevoelige gegevens in een nog gevoeligere publieke omgevingen waar ook de patiënt bij kan. En als je met gevoelige informatie te maken hebt moet dit niet omzeilt worden. 5 minuten is aardig streng waarschijnlijk is daar een reden voor.

Domoticz + Fotografie + Gaming

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Spanjard schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:59:
Ik vindt deze topic onterecht vanwege het willen omzeilen van een beleidstructuur die duidelijk is gegeven voor een reden, en het niet gewoon zelf willen oplossen van de zaak maar een of ander 'vies tooltje' willen vinden die dit uitschakelt om zo een discussie over beleid te vermijden, of mogelijk niet je zin verkrijgen. Ik werk in een ziekenhuis en hier voeren wij een 10 minuten beleid op scherm beveiliging, en nog krijgen wij telefoontjes of dat niet liever uit kan. Ons antwoord hierop is, nee want je werkt met gevoelige gegevens in een nog gevoeligere publieke omgevingen waar ook de patiënt bij kan. En als je met gevoelige informatie te maken hebt moet dit niet omzeilt worden. 5 minuten is aardig streng waarschijnlijk is daar een reden voor.
Dat is dus de "one size fits nobody", "regels zijn regels" en "het gaat je niets aan" aanpak. Dus de analist in een microbiologisch lab die in een beveiligd ziekenhuisdeel werkt waar geen patienten komen, moet ook maar mee gaan met een dergelijke maatregel, daar waar deze niet op zijn plaats is?

Strict en blind handhaven van regeltjes resulteert alleen maar in de begrijpelijke tegenacties van gebruikers. Degene die de discussie over het beleid vermijdt is degene die zich achter die regeltjes verschuild, ipv dit op te nemen met het management en aangeven dat de regels problemen en productiviteitsverlies veroorzaken.

Ik heb zelf op een groot academisch ziekenhuis gewerkt en heb me doodgeergerd aan een aantal maatregelen, zoals het willen afdwingen van een standaard werkplek/useromgeving. Dat is leuk voor typmiepen, maar niet voor wetenschappers die met veel verschillende softwaretools moeten kunnen werken, en elke tool met weer andere instellingen en machtigingen. Uiteindelijk ga je dan mensen dwingen om maar een eigen laptop mee te nemen omdat de werkcomputer een baksteen is geworden zonder enig nut behalve een emailclient en webbrowser. Een veredelde calculator...
Ik vindt deze topic onterecht vanwege het willen omzeilen van een beleidstructuur die duidelijk is gegeven voor een reden
Ik zou er maar niet vanuit gaan dat dit beleid doordacht is. De ervaringen leren anders...

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 20-07-2010 12:24 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

gambieter schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:50:

Nee, je Risk management afdeling die deze timeout voorschrijft.
IT implementeert slechts. Meer niet.

Overigens: 5 minuten timeout op een screensaver voor een device wat 'in de buitenlucht' is vind ik qua risicobeperking niet eens vreemd.
Dat het lastig is begrijp ik wel, maar je kan ook wel aardig doorslaan in het vrijheid/blijheid verhaal hoor...
Maar maak een vbscriptje met SendKeys wat om de vier minuten loopt en je probleem is ook weg.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 20-07-2010 12:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

alt-92 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:30:
Nee, je Risk management afdeling die deze timeout voorschrijft.
IT implementeert slechts. Meer niet.
Dat ging over de ICT bij YellowOnline die het beleid aan het maken is ;) . De discussie gaat trouwens ook over het verschuilen achter het beleid en policies. Deze horen niet statisch te zijn, en ICT is juist een belangrijke schakel in het adviseren van het management dat het beleid nadelen heeft die tot productiviteitsverlies leiden. Alleen zeggen dat het het beleid is, pech gehad, betekent dat de ICT haar taak slechts deels uitvoert.
Overigens: 5 minuten timeout op een screensaver voor een device wat 'in de buitenlucht' is vind ik qua risicobeperking niet eens vreemd. Dat het lastig is begrijp ik wel, maar je kan ook wel aardig doorslaan in het vrijheid/blijheid verhaal hoor... Maar maak een vbscriptje met SendKeys wat om de vier minuten loopt en je probleem is ook weg.
Het hangt ervanaf wat voor gegevens er op dat apparaat staan, en waar het toegang toe heeft. Als het alleen de dagopslag is van meetgegevens, welke aan het einde van de dag gesynchroniseerd wordt, dan is een dergelijke beveiliging overdreven.

Het scriptje is een manier om de beveiliging te omzeilen; dat kan ook, maar is het niet beter om het proberen correct te doen zonder ontduiken? :)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 20-07-2010 12:47 ]

• SMGGM
Sorry voor het late antwoord, had het wat druk maar blijkbaar hebben jullie mij niet gemist ;)

Ik begrijp het standpunt van de IT'er maar ook dat van de persoon die ermee moet werken. Er is al geklaagd erover bij een IT'er en die vond de kritiek terecht aangezien die IT'er een paar jaar ook op een werf heeft gestaan, maar het is echter zijn beslissing niet om te maken (hij maakt de programma's).

Er zijn echter al een paar oplossing aangebracht en eentje viel mij zeer goed mee en staat momenteel op de laptop om uit getest te worden:
Mexel schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:24:
Kijk eens naar het progamma Keep Dislay On
Het programma vereist wel een installatie, maar kan je gemakkelijk gewoon uit zijn program files map gehaald worden om zonder installatie te gebruiken.
Als het programma'tje opgemerkt wordt dan zal mijn vader zijn gedacht er maar eens over zeggen. Dat de IT'er maar eens meekomt op de werf. Dan zal die volgens mij nog rapper die laptop in de modder gooien.

Toch bedankt voor de leuke discussie :D
Pagina: 1