[W2K3] TS Internet Explorer Security Policy

Pagina: 1
Acties:

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Ik zit met het volgende:

Een 2003 Terminal Server met 20 gebruikers. Degene die deze server destijds geconfigureerd heeft, heeft op één of andere manier Internet Explorer zo beveiligd dat vrijwel iedere site toegevoegd moet worden aan Trusted Sites, en dat veel ActiveX toepassingen niet werken, wat erg hinderlijk is. Wat ik op dit moment wil is dat gebruikers hun eigen settings kunnen bepalen, maar alles in het tabblad beveiliging is greyed out, alleen als Administrator kan ik dingen aanpassen.

Nu kan ik de instelling die dit regelt nergens vinden, in geen enkele Group Policy, niet in de lokale security policy, Kan iemand me op weg helpen waar te kijken?

By each crime and every kindness, we birth our future

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:15
Sexurity Policy?

Heb je al naar het volgende gekeken?

Internet Explorer Enhanced Security Configuration changes the browsing experience

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Kun je verwijderen via Configuratiescherm --> Software --> Windows onderdelen in- of uitschakelen.

• kwiebus
vinniel83 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:50:
Kun je verwijderen via Configuratiescherm --> Software --> Windows onderdelen in- of uitschakelen.
Wat voegt jouw reactie eigenlijk nog toe na mijn verwijzing naar het KB artikel?

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Oeps, vergeten te melden, Enhanced Security staat, zowel voor users als administrators, NIET geinstalleerd...

thnx voor de titelfix :)

[ Voor 31% gewijzigd door Freggel_United op 20-07-2010 11:03 ]

By each crime and every kindness, we birth our future

• kwiebus
Zijn in de registry dan ook helemaal geen policy gerelateerde keys te vinden?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

kijk us onder user configuration\administrative templates\windows components\internet explorer\ hier staan meestal de tabbladen die op disabled staan voor de users. Het kan echter ook zijn dat de vorige beheerder een niet standaard template gebruikt heeft maar een eigen gebouwde dan moet je het filter op not managed policies ofzo zetten en komen er opeens andere policies te voorschijn de zogenaamde tatood policies (als je de policie removed maar niet eerst op not configured of disabled zet blijft ie aktief).
Pagina: 1