Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:31
het zelf vervangen van de glazen digitizer en achterkant... is dat een whistle of a cent? of komt daar nog wat bij kijken?

Ik zie op ebay veel van die reparatiesetjes, mar ook allemaal OEM. Niet dat er zometeen een of ander crappy glassje voorzit.
Ik vind ook een Chinees die claimt originele achterkantjes te verkopen (11 USD).
Dat maakt het best aantrekkelijk om het zelf te vervangen.
Mijn iphone heb ik nooit beschermd oid, en is toch wel een aantal keer flink op de gond gekletterd, krassen in scherm e.d.... best zonde want pas 6 maanden oud.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is wat moeilijkere dan de batterij te vervangen, maar je kunt je er aan wagen hoor, lijkt mij zelf ook wel cool.

Ik zou zeggen gewoon doen, maar ik zou dan wel een werkplek voorbereiden en alle onderdelen netjes naast elkaar leggen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oentje13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-04-2017
Ik zou eerst even kijken of je hem nog bij Apple in kan leveren en hoeveel dat kost. Als het goed is kost dat niet zoveel en je loopt ook niet het risico dat je je dure iPhone kapot maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adib
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
gwn zelf doen als bij apple inleveren teveel kost
elkekeer als je iets doet foto maken zit die inelkgeval weer goed inelkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:45
http://www.ifixit.com/Gui...ne-3GS-Front-Panel/1552/1
http://www.ifixit.com/Gui...one-3GS-Rear-Panel/1551/1

Uitgebreide handleidingen welke stappen het allemaal kost om die onderdelen te vervangen. Dan kun je zelf inschatten of je hier capabel voor bent, dat kunnen wij volgens mij lastig inschatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
oe mooie handleidingen :)

is best te doen.
uurtje pielen zo te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Heb je een link naar die Ebay-Chinees? Ik wil ook een andere achterkant op mn 3G klussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er wat ingewikkelder uit dan ik dacht, vooral de betreffende tools, ik hou lekker bij batterij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
de tools zitten bij al die Chinezen en "Amerikanen" bijgevoegd, dus dat is geen probleem.

@S1W:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

"100% Brand New (NOT OEM) "
Dus ik mail met de vraag of het "genuine" Apple is.

antwoord:
"it is not OEM Apple back cover.but it 100%fit iphone 3GS 16gb 32gb"
:?
jaaaaaja... ik heb nog maar een keer de vraag gesteld, maar nu of het "original" Apple is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:48

reaL_G

G

paQ schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 08:35:
de tools zitten bij al die Chinezen en "Amerikanen" bijgevoegd, dus dat is geen probleem.

@S1W:

antwoord:
jaaaaaja... ik heb nog maar een keer de vraag gesteld, maar nu of het "original" Apple is.
wat denk je at OEM betekend?

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Ik heb van mijn 3G ook zelf de digitizer vervangen, door een originele, gekocht via Ebay. Ging heel aardig, maar o.a. het speakertje zat dan weer niet bij het setje en moest ik apart kopen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-09 15:37

Stoffel

Engineering the impossible

paQ schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 08:35:

@S1W:

antwoord:
Lijkt me toch dat hij duidelijk antwoord geeft? Het is geen OEM, dus niet origineel van Apple, maar past wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
OEM komt op mij over als: hetzelfde, maar niet van dat merk.
Zo werkt het bij autoonderdelen ook. Niet origineel >> OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Eindelijk een Amerikaan gevonden die (claimt) "OEM" digitizer te leveren en hem ook verstuurd naar Europa.
Dit ziet er goed uit in elk geval :) http://cgi.ebay.com/New-i...ories&hash=item3f01a059f5

Ik vind alleen niet 1 die zowel de achterkant als de voorkant "OEM" levert
alleen die Chinezen die er of niets over vermelden of zeggen dat het niet OEM is (wat ik nog steeds maar verwarrend vind) En dat staat erbij
We are honest on ebay,and our service purpose:quantity fist, service most!
:')

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 20-07-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:45
Zoek onderdelen die aangeboden worden als genuine. Dat zijn meestal originele onderdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 21:51

iMars

Full time prutser

Gr0wLiThE schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 10:20:
Zoek onderdelen die aangeboden worden als genuine. Dat zijn meestal originele onderdelen...
Weet niet of ik daar blindelings op kan vertrouwen ;) Kijk ook of er positieve feedback aanwezig is...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:13

KoudeAardbei

Moderator

Koop alsjeblieft geen fake-achterkantjes, vervangen is waardeloos en hoevaak je zelf nog met een lijmpistool aan de slag moet .
Ik heb liever een beschadigde achterkant dan een fake-ding wat om de 10 minuten een kras oplevert en je garantie laat vervallen.

Digitizer alleen vervangen als je glas gebroken is!
Niet bij een paar krasjes, lees verhaal hierboven..

Even ter indicatie;
vervang gemiddeld 4 glas/digitizers per week, en 1 achterkant per maand (omdat sommige gewoon een horizontale scheur voor elkaar kunnen krijgen.... 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
waaorm alleen als ie gebroken is?
ik begrijp dat er een risico aan kleeft, maar man wat ik opendraai aan fijn electronica: omdat er een pennetje van mijn Canon XL zijn firewire scheeft zit :P
of een mini notebookje met ene losdraadje aan de wifi adapter

als je voorzichtig werkt met een goede handleiding (zoals in die link eerder) dan is het toch een kwestie van niets afbreken?

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 20-07-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nou... ik weet het niet meer hoor.
die OEM verkoper heb ik gemaild met de vraag of het een origineel apple onderdeel is.
antwoord:
Nee, aftermarket

(wat OEM in mijn ogen ook is hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

paQ schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:46:

(wat OEM in mijn ogen ook is hoor)
Hoe de neuk kom je daar nou weer bij? Weet je waar OEM voor staat? Original Equipment Manufacturer. Met andere woorden: origineel van de maker van de apparatuur zelf.

Overigens, bij ifixit kun je zo ongeveer elk onderdeel los kopen: http://www.ifixit.com/iPhone-Parts. En dat zijn dan originele parts (OEM, zou je 't kunnen noemen).

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeR op 20-07-2010 19:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
CyBeR schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:49:
[...]

Hoe de neuk kom je daar nou weer bij? Weet je waar OEM voor staat? Original Equipment Manufacturer. Met andere woorden: origineel van de maker van de apparatuur zelf.

Overigens, bij ifixit kun je zo ongeveer elk onderdeel los kopen: http://www.ifixit.com/iPhone-Parts. En dat zijn dan originele parts (OEM, zou je 't kunnen noemen).
maar is ingekocht en niet zelf geproduceerd.
Dus waarom zou OEM hier betekenen dat het van Apple is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

LOL idd, is een OEM Windows dan ook geen originele windows ? :D (het antwoord weet je zelf wel ;) )

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

paQ schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:52:
[...]

maar is ingekocht en niet zelf geproduceerd.
Dus waarom zou OEM hier betekenen dat het van Apple is?
Huh?

De OEM is Apple. Een product dat niet door Apple (of om precies te zijn, Foxconn in opdracht van Apple) geproduceerd is, is dus niet OEM maar after-market. Ook wel bekend als "nep". Die onderdelen van iFixit zijn ofwel direct bij Apple betrokken (en dus OEM) ofwel uit nieuwe iPhones geschroeft (en dus per definitie OEM.)

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 20-07-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
mja nouja...

OEM wordt vaak zat in 1 zucht met aftermarket genoemd.
Zie nu ook hier weer met iphone onderdelen.

Het komt er gewoon op neer dat je nog steeds niet precies weet wat je nou eigenlijk koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

paQ schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:55:
OEM wordt vaak zat in 1 zucht met aftermarket genoemd.
Alleen door oplichters. Als je ergens een OEM part koopt bij een toko die je niet op aan het lichten is (door dus aftermarket parts als OEM te verkopen) dan koop je een origineel onderdeel.

En iFixit is een betrouwbare toko overigens.

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 20-07-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Replace-direct.nl verkoopt ook iPhone onderdelen. Kost wat, maar dan heb je zekerheid en supersnelle levering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
als ik even de "officiele" verkoopkanalen vergeet, hoe kan ik precies achterhalen of uitvinden dat ik een origineel OEM product koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik denk dat je daar voor dat onderdeel niet superbang voor hoeft te zijn. Maar uiteindelijk komt 't neer op vertrouwen in de verkoper. Die prijs is wel subtiel verdacht overigens.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 20-07-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
hij claimt dat het origineel is.
er staat immers een nummer aan de achterkant en er staat Apple op de flatcable.
Dat zetten Chinezen er natuurlijk nooit op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik heb zojuist mijn 3G achterkant vevangen.Heb hiervoor een achtekant bij Ipod4you.nl gehaald voor €29 plus gereedschap.

Was in totaal 1 uur bezig. Is echt te doen. Alleen battery er uit halen gaat even moeilijk omdat deze vastgelijmd zit.

Verder moet je rekening houden dat je de chrome stukjes (camera+koptelefoon aansluiting) overzet,want die zitten er niet bij.

Moet zeggen dat nu ik klaar ben de Iphone weer als nieuw is.Klep past perfect.
Ben erg tevreden.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 11:47
Ik raad het af..
Aangezien het originele glas van de iphone vast zit met een soort van lijm/hars is stof vanaf de buitenkant onmogelijk.. Wat je in principe doet is de lijm zo verhitten dat het glas loslaat.. Wanneer je een vervangende glasplaat aanbrengt doe je dit met een soort van sticker.. Dit is finest voor de afsluiting.. Beter dan niks natuurlijk! Dit is in ieder geval bij mij het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Waar heb jij het over :|
Als je de achterkant vervangt hoef je niets met het glas te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door seninha op 03-08-2010 17:22 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:20
Ik heb het een tijd geleden ook gedaan.
1. Zorg voor een originele achterkant!! Ik heb er een aftermarket opgezet, en die past voor geen meter. De iPhone kan niet meer 'dicht'. Dus je moet heel hard drukken op de home button omdat de contactjes anders geen contact maken.
2. Zorg ervoor dat je bij elk schroefjes een blaadje legt met waar deze moet. Op ifixit staan meerdere schroeven die volgens hen hetzelfde zijn, maar zijn het niet.
3. Neem de tijd. Sommige dingen zijn echt lastig terug te plaatsen. Doe exact wat de handleiding zegt. Het duurt veel langer dan je denkt. Trek er maar een hele middag voor uit.

Oja de gereedschappen die je nodig hebt worden bijna altijd bij de achterkant geleverd. Anders kan je zelf even een zuignapje uit de auto pakken, een plectrum van een gitaar en een mesje uit je ma's keukenla

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Ik heb gisteravond ook de achterkant vervangen (3G 16GB), met volgens mij, een originele achterkant.

Zal maar meteen even samenvatten: Wat een teringwerk!!!

Ik raad iedereen, die niet erg handig is en niet ervaring heeft met kleine schroefjes en kleine electronica er NIET aan te beginnen. Ben zelf dubbele ingenieur, dus dacht dat moet wel kunnen, maar het was een hele bevalling. Uiteindelijk werkte hij niet, maar een harde reset bracht de iphone 3G (godzijdank) toch weer tot leven.

En zoals de vorige post al zei:

- Leg de schroefjes apart in een tekening ofzo!!! Heb ik niet gedaan, want er werd in de ifixit video niets over gezegd, maar moest uiteindelijk wel puzzelen omdat sommige lengtes verschillen.

- Gebruik een zuignap ofzo om het scherm los te halen, dat is wat makkelijker maar nog steeds niet heel makkelijk.

En dan nog een universele tip: Check, dubbelcheck en tripplecheck op zaken. Dus : heb ik alle schroefjes, hoeveel heb ik er ook alweer, heb ik alle connectors los, heb ik alles teruggebogen, kan ik het al terugplaatsen of moet ik nog connectors wegbuigen, etc etc etc

[ Voor 14% gewijzigd door TRG op 30-11-2011 11:14 ]

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Pagina: 1