[WIN7] Schone installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Tweakers,

Na wat zoeken op het forum nog geen antwoord gevonden op mijn vraag. Dus ik zoek niet goed of het staat er nog niet op!

Onlangs heb ik een nieuwe laptop gekocht, HP DV7-3190ed. Top apparaat naar mijn idee, alleen een beetje jammer van alle meuk die HP mee installeert. Daarom wil ik een schone installatie doen van Windows 7.

Aangezien ik een key heb bij mijn laptop moet dit volgens mij mogelijk zijn. Maar hoe kom ik nu aan een windows 7 installatie DVD? Kan ik een installatie downloaden via usenet? Maar dan bestaat de kans dat er gesleuteld is aan die versie, dat wil ik niet. Zijn er ook "legale" download bronnen?

Ik ben vast de enigste niet die graag een schone installatie wil. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diovarus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:08
Gewoon van usenet afhalen, maar wel eerst de NFO lezen of het een gesleutelde is of gewoon een retail/oem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianbrug
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02-2023
Wat Diovarus ook zei je kan hem gewoon van een bv een torrent site afhalen, wel NFO lezen voor OEM. Of je kan ook een DVD kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
brianbrug schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:20:
Wat Diovarus ook zei je kan hem gewoon van een bv een torrent site afhalen, wel NFO lezen voor OEM. Of je kan ook een DVD kopen?
DVD kopen, maar dan betaal ik weer licentie kosten, terwijl die al bij mijn laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 09:07
Timo002 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:22:
[...]
DVD kopen, maar dan betaal ik weer licentie kosten, terwijl die al bij mijn laptop zit.
Kun je de DVD niet lenen van iemand? Elke willekeurige originele DVD werkt. Zelfs EN / NL versies maakt allemaal niks uit.

Studenten kunnen vaak ook de originele ISO downloaden via school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Thomaszki schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:27:
[...]
Kun je de DVD niet lenen van iemand? Elke willekeurige originele DVD werkt. Zelfs EN / NL versies maakt allemaal niks uit.

Studenten kunnen vaak ook de originele ISO downloaden via school.
Via het werk kan ik een DVD van Dell lenen, maar ik weet niet of Dell daarin heeft zitten sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Ben laatst gewoon een computerwinkel binnen gelopen en gevraagd of ze een kopietje willen maken van een XP Pro OEM cd.

Meeste winkels doen daar niet zo moeilijk over. Misschien dat ze wel even vragen of je de licensie sticker kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook gewoon een programmatje downloaden die al die shit in één keer weghaalt.

-edit- http://www.pcdecrapifier.com/ hiermee.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Timo002 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:28:
[...]

Via het werk kan ik een DVD van Dell lenen, maar ik weet niet of Dell daarin heeft zitten sleutelen.
Ja dat hebben ze. Toevallig de DVD even bekeken en daar wordt de serial meegenomen (maar je kan wel zelf een nieuwe code ingeven en activeren.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Sc0rPi0N schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:32:
[...]
Ja dat hebben ze. Toevallig de DVD even bekeken en daar wordt de serial meegenomen (maar je kan wel zelf een nieuwe code ingeven en activeren.
De ICT'er had het ervan dat als het geen Dell hardware is er automatisch gevraagd wordt kom een serial... Kan het altijd proberen, en als het niet werkt kan ik altijd nog iets via usenet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianbrug
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-02-2023
Timo002 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:22:
[...]
Je kan ook een kaal DVDtje kopen, zover ik weet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Timo002 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:34:
[...]
De ICT'er had het ervan dat als het geen Dell hardware is er automatisch gevraagd wordt kom een serial... Kan het altijd proberen, en als het niet werkt kan ik altijd nog iets via usenet downloaden.
Getest hier op een ouder Dell systeem zelf en dan nog zegt hij dan je een andere serial moet ingeven :o
Maar goed je krijgt gewoon de mogelijkheid om de key in te geven.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• High-Voltage2
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn ervaring (met XP):
Een HP key zoals die op je laptop plakt hoort bij een HP CD/DVD. Een retail CD/DVD slikt de HP key niet.

Mogelijk dat een Dell CD/DVD de HP key van je laptop ook niet gaat slikken. Tegenwoordig leveren de fabrikanten er geen DVD meer bij omdat ze een rescue partitie hebben met een image (mét hun bloatware natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 20:05
Usenet lijkt mij dan de meest bruikbare bron, al moet je dan wel opletten op die samengestelde versies waar allerlei andere software bij zit.

MSDN versies zijn zowieso uitgesloten, want die zijn specifiek voor bedrijfen / developers / ontwikkeldoeleinden en niet voor consumenten bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:53

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Voor je tot de actie overgaat, backup je key en oem certificaat uit het windows register. Bij mijn HP laptop werkt de key aan de onderkant van de laptop helemaal niet op een OEM windows dvd.

http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 00:08

sus

is druk :+

Blisterin_Bull schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:30:
Voor je tot de actie overgaat, backup je key en oem certificaat uit het windows register. Bij mijn HP laptop werkt de key aan de onderkant van de laptop helemaal niet op een OEM windows dvd.

http://directedge.us/cont...vation-backup-and-restore
Dit kan zijn omdat je misschien een retail-schijf probeert met een OEM code. Dus toch een iets andere CD. Vooral XP heeft hier last van overigens. Voor Vista en 7 geldt dat je die evt. zonder key installeert en daarna via telefonische activatie alsnog legaal krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Bedankt voor de tips! Het lijkt me verstandig dat ik dus een backup heb en altijd terug kan naar de originele stand. Maar daar heb ik altijd nog de rescue partitie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Sorry dat ik op dit topic reageer, maar heb een soortgelijk vraag en vond het overbodig om een nieuwe topic aan te maken.

Zojuist heb ik een nieuwe laptop gekocht en een los SSD.Via e-sata heb ik de HDD gecloned naar SSD, maar dat werkt niet.

De Windows 7 64bit is geinstalleed op de HDD met veel troep van de fabrikant en allerlei onnodige software. Nu wil ik graag op een legaal manier een oem Windows 7 64bit installeren op de SSD.

Het makkelijke en snelste manier is om een via een torrent en Windows 7 versie te downloaden, maar ik heb een betaalde oem licentie.

Is het mogelijk om Windows 7 64bit oem legaal te downloaden en te installeren met mijn licentie?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 18:16
Let op de OEM/Retail dvd's werken over het algemeen niet met de key die onderop staan.

Aan de hand van de tekst die erop staat kun je zien welke dvd je nodig hebt. Staat er een merk bij (in TS geval HP) dan dien je bij de fabrikant een dvd te vragen, staat er geen merk bij dan kun je een willekeurige retail dvd nemen.

Wat je zou kunnen doen om alles legaal te houden dat is HP bellen en hun om een installatie dvd vragen welke bij de laptop hoort. Volgens mij mogen ze dit niet weigeren en mogen ze er alleen administratiekosten/verzendkosten voor vragen.

Je bent dan zeker ervan dat je een originele dvd hebt van HP. Er kan natuurlijk altijd iets zijn gesleuteld aan die dvd maar dat zal niet veel zijn.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Mijn laptop is niet van HP en ik heb geen enkele DVD speler, niet thuis en ook niet op de zaak.

Aangezien er sinds een jaar of 4 veel laptops zijn zonder DVD speler, had ik gedacht dat MS de mogelijkheid zou bieden om een legale versie te downloaden, aangezien ik een betaalde licentie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 18:16
Je kunt via een programma ook de inhoud van een dvd naar een usb stick overzetten, maar het punt blijft dat je dan een (originele) dvd nodig hebt.

edit:
Overigens volstaat een iso ook welke van een dvd afgehaald is. Zie: meuk: Windows 7 USB/DVD Download Tool

[ Voor 41% gewijzigd door DutchKel op 04-09-2010 17:34 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
En een DVD speler ;) Beiden zijn tegenwoordig zeldzaam bij aankoop van een netbook of <13.3 inch laptop. Maar bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een iso download en een tool om je usb bootable te maken, (Microsoft heeft er zelf ook 1) heb je geen dvd speler nodig hoor.
Pagina: 1