Horloge ter reparatie aangeboden, meer dan een maand geleden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:13
Beste mede-gotters, even een korte inleiding voordat men met "ja -en" begint.

Ik heb ongeveer een maand geleden mijn kapotte horloge van het merk Diesel aangeboden bij een juwelier (plaza-juweliers, online shop) ter reparatie. Tot op heden heb ik nog geen reactie mogen ontvangen over de status van de reparatie. Ik heb tot op heden ook nog niet geïnformeerd, maar ben wel van plan dit op korte termijn te gaan doen.

Los van deze situatie, meen ik mij te herinneren dat het repareren van een dergelijk product binnen een deugdelijke termijn dient te gebeuren, een maand is mijns inziens niet meer deugdelijk te noemen.

Alvorens ik dit ga aankaarten, wilde ik de zaak graag hier even aankaarten, of er mensen zijn die mij met informatie bij kunnen staan, daar ik dit niet zo snel op google kan vinden, wat mijn rechten zijn bij een naar mijn idee te lange reparatie tijd. In hun algemene voorwaarden wordt er in ieder geval niets over verteld, en bij garantie staat er "Garanties op merkproducten worden altijd uitgevoerd door de leverancier" maar wie geeft de leverancier het recht er een maand over te doen (was 1 knopje wat is losgekomen).

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Waarom heb je niet gewoon gevraagd wanneer het klaar zou zijn?

Zou er zelf iets meer achteraan zitten, proactieve houding en zo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:43
Nou, ik zou eerst eens gewoon gaan vragen waarom het zo lang duurt. Als hij inderdaad wacht op een onderdeel dat door Diesel geleverd moet worden maar niet komt, dan kun je hem niet zo heel veel kwalijk nemen (verplaats je even in de leverancier).

Dus gewoon vragen waarom het zo lang duurt en dan kijken waar het gesprek toe leidt.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:56
Misschien hebben ze je al wel geprobeerd per tel te bereiken, maar door een schrijffoutje, hebben een onjuist telefoonnummer.

Zoals McVirusS al zegt, wees proactief :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Een reparatie moet in principe binnen 20 werkdagen na ontvangst bij een erkend reparateur afgehandeld worden. Dat is dus 20 werkdagen exclusief transport e.d van en naar reparateur. Als ze wachten op onderdelen en ze weten dat dit lang gaat duren, moeten ze je daarvan op de hoogte stellen. Zo niet, heb je na die 20 werkdagen het recht op een vergoeding voor het product (aka, dan mag je je geld terugvragen).

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ja dat ik moet informeren had ik zelf ook kunnen bedenken, en dit heb ik zojuist ook per mail gedaan. Maar waar het mij omgaat is dat dit geen deugdelijke reparatie termijn is. Je auto staat toch ook geen maand in de garage te wachten op welk onderdeel dan ook.

Ik wacht even de reactie van de juwelier af, maar waar het me om ging is, kan ik dalijk gezien het feit dat het een webshop is een vervangend product eisen omdat de reparatie tijd niet meer deugdelijk is. Daarnaast meen ik dit ooit ergens gelezen te hebben op het wereld wijde web, en vraag ik daarom naar personen die dit bekend in de oren klinkt en dit verder kunnen motiveren.

EDIT: @ boven, dank is deze wijsheid ook nog ergens zwart/wit terug te lezen?

EDIT2: zojuist bericht terug van de juwelier

Beste ...,

Uw horloge is nog bij Diesel, maar ik verwacht hem deze week terug.
Wij doen ons uiterste best om reparaties zo snel mogelijk te doen, maar wij
zijn afhankelijk van Diesel in dit geval.

MvG ...,

Als ik hem dus volgende week niet binnen heb, mag ik dan de juwelier wijzen op hetgeen MueR aanhaalt? Kan alleen zijn bron niet vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door loewie1984 op 26-04-2011 10:05 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
MueR zou je nog even willen reageren over waar je deze info vandaan hebt? Kan niet verwijzen naar een thread op GoT.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:28
Dit zou dan in het Burgerlijk Wetboek moeten staan.....

PROACTIEF werd hier al geroepen geloof ik?

Ik zou zoiets eens proberen.

http://www.google.nl/sear...aximale+reparatie+termijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ruud schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:05:
PROACTIEF werd hier al geroepen geloof ik?
Jonge doe gewoon eens normaal. Ik ben pro-actief zat. Ik geef alleen aan dat ik die info tot op heden niet heb gevonden, MueR weet hoogstwaarschijnlijk waar hij over praat, dus weet hij ook de bron, en naar die bron moet ik kunnen refereren anders heb ik geen poot om op te staan. Ik heb al gezocht, bij consuwijzer, via google het enige waar ik geen uitsluitsel over heb kunnen vinden, dit betreft een internet bestelling (1) en het betreft een sieraad (2) dit zijn 2 zaken op internet waar veel info over te vinden is, maar elk over zijn eigen onderwerp een mix waarin dit specifiek beschreven staat (als dat er al uberhaupt is) heb ik tot op heden niet kunnen vinden.

En wat dat pro-actief betreft, doe vooral geen moeite om mijn myreact eens te bekijken hoe pro-actief ik op dit forum ben! iets met pro-actief zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 19-07-2010 22:54 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:21

Pogostokje

* twiet *

Volgens mij probeer je hier een slaatje uit te slaan. Alleen faalt dat, omdat je zit af te wachten.

Die juwelier kan er in ieder geval weinig aan doen als hij kan aantonen dat de boel tijdig verzonden is naar Diesel. Even voor de context: Heb je dat horloge bij diezelfde juwelier gekocht? Hoe lang is dat geleden? M.a.w. is dit nog garantie?

[ Voor 3% gewijzigd door Pogostokje op 19-07-2010 22:14 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Pogostokje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:14:
Volgens mij probeer je hier een slaatje uit te slaan. Alleen faalt dat, omdat je zit af te wachten.

Die juwelier kan er in ieder geval weinig aan doen als hij kan aantonen dat de boel tijdig verzonden is naar Diesel. Even voor de context: Heb je dat horloge bij diezelfde juwelier gekocht? Hoe lang is dat geleden? M.a.w. is dit nog garantie?
Ik hoef nergens een slaatje uit te slaan, dit horloge is pas een half jaar oud en ik heb 24 maanden garantie hierop zitten, en aangezien dit horloge 300 eu kost (zonder de discussie op te willen roepen wie dat nou weer aan een horloge uitgeeft) wil ik dat graag z.s.m. weer terug in mijn bezit hebben, anders moet de juwelier mij of een nieuw horloge toesturen of mij mijn geld terug geven. Ik zit niet op reacties te wachten van pro-actief en passief, ik wil gewoon weten waar ik zwart op wit kan vinden waar de leverancier/diesel zich aan dient te houden en doen ze dat niet, sturen ze me of een nieuw horloge toe of mijn geld terug.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:20
Pogostokje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:14:
:? Hij wilt zijn horloge terug. Waar lees jij dat hij er voordeel uit wilt halen?
Die juwelier kan er in ieder geval weinig aan doen als hij kan aantonen dat de boel tijdig verzonden is naar Diesel.
Dat is dan lullig voor de juwelier, maar als verkoper draagt hij de verplichtingen naar de koper, niet de fabrikant, importeur of reparateur. De wet zegt "zonder ernstige overlast" en daar moet deze juwelier zorg voor dragen, trage fabrikant of niet.
Even voor de context: Heb je dat horloge bij diezelfde juwelier gekocht? Hoe lang is dat geleden? M.a.w. is dit nog garantie?
In de startpost staat letterlijk het woord "garantie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 11:21

Pogostokje

* twiet *

croxz schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:19:
[...]
:? Hij wilt zijn horloge terug. Waar lees jij dat hij er voordeel uit wilt halen?
Uit de algehele toon van de postings, en zeker een opmerking als deze: "kan ik dalijk gezien het feit dat het een webshop is een vervangend product eisen omdat de reparatie tijd niet meer deugdelijk is." Dat in de context dat de TS tot vandaag niet eens contact heeft gezocht met de webshop.
Dat is dan lullig voor de juwelier, maar als verkoper draagt hij de verplichtingen naar de koper,
Er staat in de OP niet dat hij daar ook het horloge gekocht heeft. Die kan wel overal vandaan komen, en dat is essentiele informatie. Daarom vroeg ik daar ook nog even expliciet naar.
In de startpost staat letterlijk het woord "garantie".
Ja, dat staat er. Er staat alleen niet bij dat het betreffende horloge ook nog in die garantie valt. Inmiddels weten we dat dat wel zo is, dus dan staat TS sterk.

Beetje nutteloze bijdrage van je, eerlijk gezegd.

[ Voor 7% gewijzigd door Pogostokje op 19-07-2010 22:29 ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik heb zo even geen bron. Maar na een paar jaar in de retail pik je dat wel op. Overigens hoef je het topic niet te kicken binnen 24 uur (Het algemeen beleid #verbodenanders). Ongeduldig doen heeft ook niet veel nut, ik heb ook andere dingen te doen buiten GoT :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Pogostokje schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:28:
[...]

Uit de algehele toon van de postings, en zeker een opmerking als deze: "kan ik dalijk gezien het feit dat het een webshop is een vervangend product eisen omdat de reparatie tijd niet meer deugdelijk is." Dat in de context dat de TS tot vandaag niet eens contact heeft gezocht met de webshop.
Ja is toch niet meer als logisch dat je een vervangend product mag verwachten als de reparatie tijd niet redelijk is, het initiatief van het op de hoogte houden van de reparatie ligt niet bij mij maar bij de juwelier, zeker als dit wettelijk is vastgelegd zoals MueR aangeeft de juwelier in kwestie mij gedurende een tijd van 20 werkdagen excl. transporttijd niets heeft laten weten
Er staat in de OP niet dat hij daar ook het horloge gekocht heeft. Die kan wel overal vandaan komen, en dat is essentiele informatie. Daarom vroeg ik daar ook nog even expliciet naar.
Tja misschien had ik daar duidelijker in moeten zijn, maar ik dacht dat mijn verhaal de lading aardig dekte, ik kan ook hier naar de lokale juwelier gaan om het te laten repareren, echter moest dit gebeuren via de winkel waar ik het horloge gekocht heb, anders kan ik mijn garantie niet claimen.
Ja, dat staat er. Er staat alleen niet bij dat het betreffende horloge ook nog in die garantie valt. Inmiddels weten we dat dat wel zo is, dus dan staat TS sterk.
Mooi alleen nog een bron
MueR schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:33:
Ik heb zo even geen bron. Maar na een paar jaar in de retail pik je dat wel op. Overigens hoef je het topic niet te kicken binnen 24 uur (Het algemeen beleid #verbodenanders). Ongeduldig doen heeft ook niet veel nut, ik heb ook andere dingen te doen buiten GoT :|
Begrijpelijk, alleen wilde ik graag actie ondernemen.. iets met pro-actief zijn zoals hier al vaker werd gesuggereerd. Nee onzin, jou bijdrage staat geschreven alsof het ergens zwart of wit staat en zonder dat ik ergens naartoe kan refereren heb ik de indruk dat ik nog geen potje kan breken. En zoals ik al eerder aangaf, er is genoeg te vinden over elektronica die niet binnen een deugdelijk termijn is gerepareerd, maar ik vind bar weinig over "redelijke reparatie termijn internetaankoop"

edit: verder excuses voor het schopje :F

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het boeit niet of het elektronica, een auto of een horloge is. Uitzonderingen (onderdelen moeten bestellen e.d., mits duidelijk aangegeven) daargelaten zijn er gewoon duidelijke regels in het consumentenrecht over wettelijke reparatie termijnen. Een reparateur mag niet zomaar een product maanden in z'n toko houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:20
[...]
Een vervangend product is geen "slaatje slaan uit". Een vervangend product is naast een reparatie 1 van de opties waar je recht op hebt bij defect tijdens (wettelijke) garantie.
Beetje nutteloze bijdrage van je, eerlijk gezegd.
Sorry? Ik maak in ieder geval nog voor hem duidelijk dat de verplichtingen bij de verkoper liggen en dat hij die niet kan afschuiven op de leverancier (wat die wel probeert in de algemene voorwaarden). Jij daarentegen komt niet verder dan een valse beschuldiging van de TS en vragen naar zaken die 99,99% van de lezers wel uit de context weten te halen. Wat was nu precies jou nuttige bijdrage in dit topic?
MueR schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:33:
Die bron is echter wel essentieel. Ik heb hier eerder ook een tijd naar gezocht en nooit een wettelijke reparatietermijn kunnen vinden. Zover ik weet is hier wettelijk ook niets over vast gelegd, maar misschien is er wel ergens rechtspraak over geweest?

[Edit]
Met "niets vastgelegd" bedoel ik een vastgesteld aantal dagen, zoals de 20 die wordt genoemd.

[ Voor 11% gewijzigd door croxz op 19-07-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

De toon die de ts zet vanaf de eerste zin vind ik ook een beetje "typisch" te noemen, maar goed, even inhoudelijk:

Als je bij inleveren van het horloge niet zelf gevraagd heb wat een redelijke termijn is waarin onder normale omstandigheden het product gerepareerd retour zou moeten zijn, vind ik niet dat je gelijk al zo hoog van de daken kan schreeuwen.

Ten tweede: op het moment dat de zaak waar je hem hebt ingeleverd moet wachten op onderdelen/de fabrikant is het niet meer dan redelijk om hun hier in ook een klein beetje tijd te geven.

Maar echt: dat ongeduld en de onredelijkheid die jij hier tentoonstelt slaat echt kant nog wal. Zonder enige eigen input zo'n topic beginnen....

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:47
Helemaal niet zo gek voor een horloge hoor... in mijn uurwerk moest een nieuwe batterij, en die moest ook naar Zwitserland worden gestuurd omdat ik het per se 100% waterproof wilde houden. Duurde ook een maand ofzo, alleen voor een batterij. Geduld is een schone zaak.

[ Voor 20% gewijzigd door Viccers op 20-07-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MueR schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:49:
Het boeit niet of het elektronica, een auto of een horloge is. Uitzonderingen (onderdelen moeten bestellen e.d., mits duidelijk aangegeven) daargelaten zijn er gewoon duidelijke regels in het consumentenrecht over wettelijke reparatie termijnen. Een reparateur mag niet zomaar een product maanden in z'n toko houden.
Het enige wat er in de wet staat afaik is dat er geen ernstige overlast voor de koper mag zijn. Dus ook ik ben erg benieuwd naar bronnen die jouw stellige bewering dat daar harde afspraken over gemaakt zijn onderbouwen :)

Ook op consuwijzer kon ik zo snel niets vinden over harde termijnen. Ergens is dat ook wel logisch aangezien een redelijke termijn sterk afhankelijk is van de aard van het product en de aard van de reparatie.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
RZor schreef op maandag 19 juli 2010 @ 23:15:
De toon die de ts zet vanaf de eerste zin vind ik ook een beetje "typisch" te noemen, maar goed, even inhoudelijk:
Wat is er precies typisch aan mijn toon? Als dit in een fysieke winkel zou gebeuren zou ik hetzelfde doen. En nogmaals het is niet mijn verplichting om te informeren naar de status van de reparatie, dit zou elke ondernemer uit goed fatsoen moeten doen, zeker als blijkt dat door het niet doen hij wellicht een vervangend product moet gaan leveren, of nog erger geld moet gaan teruggeven. Bij een RMA van een computer onderdeel, wordt je weliswaar automatisch maar nog steeds op de hoogte gehouden m.b.t. de status van een reparatie, waarom hier dan niet.
Als je bij inleveren van het horloge niet zelf gevraagd heb wat een redelijke termijn is waarin onder normale omstandigheden het product gerepareerd retour zou moeten zijn, vind ik niet dat je gelijk al zo hoog van de daken kan schreeuwen.
Ok als jij dit van de daken schreeuwen noemt, het is een bleud stelschroefje waar je tijd+datum mee insteld wat is kwijtgeraakt dan verwacht je toch niet dat dat een maand anderhalf gaat duren? Ik dacht 2 weken max.
Ten tweede: op het moment dat de zaak waar je hem hebt ingeleverd moet wachten op onderdelen/de fabrikant is het niet meer dan redelijk om hun hier in ook een klein beetje tijd te geven.
Redelijk is niet +20 werkdagen. punt. zeker niet voor dat ene schroefje
Maar echt: dat ongeduld en de onredelijkheid die jij hier tentoonstelt slaat echt kant nog wal. Zonder enige eigen input zo'n topic beginnen....
Ik neem aan dat je het dan tegen mij hebt. Op welke wijze ben ik onredelijk, ik wil gewoon mijn horloge terug en zonder enige input. Ik heb gezocht maar tot op heden, 19 posts verder heb ik nog nergens een bron teruggezien van niemand hier in dit topic die heeft gepost. Ik kon het niet vinden, jullie blijkbaar ook niet. Dus ik denk dat ik consuwijzer maar eens ga bellen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Of je nu een bron hebt of niet, je kan natuurlijk altijd contact opnemen om hen te melden dat jij het onredelijk lang vindt duren en je afvraagt hoe lang je nog moet wachten.

Ik begrijp dat dit topic vooral bedoeld is als vraag naar bronnen over redelijke reparatietermijnen, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het deels ook opvatten als een klacht, die je beter bij de shop neer kan leggen dan hier.

Bij deze wil ik iedereen wel even verzoeken om gewoon on-topic te reageren op de vraag van de topicstarter over redelijke termijnen. Opmerkingen over de toon/instelling van de topicstarter voegen weinig toe aan die discussie :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afaik zijn er inderdaad geen in beton gegoten garantietermijnen. Dat maakt het ook wel erg lastig om een stelling te doen als:
Redelijk is niet +20 werkdagen. punt. zeker niet voor dat ene schroefje
Het enige dat daarin vaststaat, is dat het niet redelijk is voor jou, maar het zegt niets over wat de wetgever redelijk vindt. Van wat ik zo nu en dan langs zie komen, blijft de wetgever vaak behoorlijk op de vlakte wat betreft de inhoud en stelt zij alleen een kader vast waarbinnen met moet opereren. Als je dus niet in staat bent om bij een vergelijkbare zaak rechtspraak te vinden, dan is er maar één manier om erachter te komen en dat is naar de rechter.

Ik acht echter de kans bijzonder groot dat de rechter eerst vraagt naar de communicatie die heeft plaatsgevonden. Ergo, start een vriendelijke gesprek met de verkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:33:
Ik acht echter de kans bijzonder groot dat de rechter eerst vraagt naar de communicatie die heeft plaatsgevonden. Ergo, start een vriendelijke gesprek met de verkoper :)
Dank, dat heb ik deze ochtend gedaan, ik heb contact gezocht met de webwinkel en hem ervan in kennis gesteld dat ik de reparatie termijn niet redelijk vond. Ik begrijp dat de zaak door Diesel gerepareerd zou worden en dat de webshop daar geen invloed op kan uitoefenen.

Heb het volgende gestuurd:
Dank voor uw reactie, ik hoop dat ik het horloge na deze week terug mag
ontvangen. Mocht dit niet zo zijn, wil ik graag dat u Diesel aansprakelijk
stelt en mij een vervangend product laat toekomen. Dit vanwege het feit
dat een dergelijke reparatie binnen een redelijke termijn dient te
gebeuren, en meer als 20 werkdagen vind ik niet meer redelijk te noemen.
Om het wat kracht bij te zetten en gezien de reacties hier heb ik het volgende toegevoegd
Ondertussen heb ik wat onderzoek gedaan op de website van consuwijzer.
En hieruit komt naarvoren dat ik of tijdig geïnformeerd dien te worden over de status van de reparatie, én de reparatie binnen een redelijke termijn dient te geschieden. Van beide gevallen is geen sprake,
en dus zou ik graag een vervangend gelijkwaardig product willen ontvangen of het
ontbinden van de koop en hieruit voortkomend mijn geld terug. Dit laatste
wil ik niet, ik wil gewoon graag 'mijn' / hetzelfde horloge terug.
Daarnaast heb ik wel aangegeven dat de verkoper geen blaam treft maar hij wel de aangewezen persoon is dit voor mij af te handelen
Dit is overigens geen verwijt naar uw (web)winkel toe, ik vind Diesel in
deze nalatig. Ook snap ik dat u afhankelijk bent van de reparatietijd van
Diesel die hun hiervoor nodig hebben, maar dit neemt nog steeds niet weg
dat de benodigde tijd onredelijk is.

Ik hoop op uw begrip en medewerking
Lijkt me toch dat ik hierin niets verkeerd heb neergezet. De beste man kan er weinig aan doen dat Diesel zo lang op zich laat wachten.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het is hoogstens een beetje voorbarig om in je eerste mailtje (als ik het goed begrijp) direct ontbinding/vervanging te gaan eisen, in plaats van eerst eens vriendelijk te informeren waarom het lang duurt en wat de status is.

Ondanks dat je de schuld nadrukkelijk bij Diesel legt komt het op mij niet echt aangenaam over.

Edit: Ik had loewie1984 in "Horloge ter reparatie aangeboden, meer d..." even gemist.

[ Voor 34% gewijzigd door Orion84 op 20-07-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Orion84 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:52:
Het is hoogstens een beetje voorbarig om in je eerste mailtje (als ik het goed begrijp) direct ontbinding/vervanging te gaan eisen, in plaats van eerst eens vriendelijk te informeren waarom het lang duurt en wat de status is.

Ondanks dat je de schuld nadrukkelijk bij Diesel legt komt het op mij niet echt aangenaam over.
Oh nee, er is al een mailtje aan vooraf gegaan hoor. Om verwarring te voorkomen, zei de verkoper dat hij het ook spijtig vond dat het zolang duurde en hij verwachte het horloge volgende week terug. Ik geef aan dat ik nog tot volgende week wil wachten en daarna voor mij de kous af is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Zoals gezegd: verplaats je ook even in de winkelier en ga na wat redelijk is. Jij zoekt contact per mail (een medium wat al lastig communiceert in dit soort situaties omdat je de toon niet goed kunt interpreteren) en begint al meteen met aansprakelijkheidskwesties en onredelijkheid te smijten. :/

Ik zou je als winkelier niet bepaald serieus nemen en al helemaal geen stap harder voor je gaan lopen. Als je de telefoon had gepakt of (nog beter) even bij de winkelier langsgegaan was had je in een normaal gesprek vast wel iets te horen gekregen van de winkelier in de zin van "ik kan wel even proberen om langs die en die weg de boel te versnellen", maar denk je dat hij dat zwart op wit in de mail naar je gaat zetten?

Natuurlijk moet hij gewoon garantie verlenen, dat weet hij ook wel, alleen klanten die op deze toon communiceren gaan linea recta onderop de prioriteitsstapel, dat werkt overal zo, winkels, gemeentes, noem maar op.

Succes met je afhandeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
OK,

Een, wat kan ik meer doen, dan eerst vragen naar de status van de reparatie, waarop ik als reactie krijg dat hij hem volgende week binnen verwacht. Het enige (en daar moet ik jullie dan gelijk in geven dat ik wellicht iets te voorbarig ben geweest) is aankomende week nog afwachten, maar dit vang ik in e-mail ook al af. Hier stel ik dat
Dank voor uw reactie, ik hoop dat ik het horloge na deze week terug mag
ontvangen. Mocht dit niet zo zijn, wil ik graag dat u Diesel aansprakelijk
stelt en mij een vervangend product laat toekomen
Twee, ik snap dat het mailcontact een issue kan zijn omdat het vaak niet in de juiste context gelezen kan worden. Maar momenteel zit ik op een servicedesk en aangezien ik pas rond 18.00 klaar ben met werken kan ik niet bellen punt. en e-mail is ook gewoon een medium

Drie, langs gaan is geen optie de juwelier is gevestigd in R'dam en ik woon in Zuid-Limburg

Vier, natuurlijk moet hij gewoon garantie verlenen, en ik geef expliciet aan dat ik de juwelier in kwestie niets kwalijk neem.

Kijk ik hoef geen gelijk te krijgen van niemand niet, enige wat ik een beetje jammer vind is dat ik eerst aangezien wordt voor profiteur hier, vervolgens niet pro-actief genoeg ben, de confrontatie via telefoon uit de weg ga (is gewoon momenteel even niet mogelijk om te bellen) en dat ik te voorbarig zou zijn. Alleen het laatste kan ik me in vinden.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

loewie1984 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:18:
OK,

Een, wat kan ik meer doen, dan eerst vragen naar de status van de reparatie, waarop ik als reactie krijg dat hij hem volgende week binnen verwacht. Het enige (en daar moet ik jullie dan gelijk in geven dat ik wellicht iets te voorbarig ben geweest) is aankomende week nog afwachten, maar dit vang ik in e-mail ook al af. Hier stel ik dat
Je had het inderdaad even bij die eerste mail moeten laten, hooguit reageren met "Bedankt voor de informatie, ik zal nog even geduld hebben.".

Door al gelijk te beginnen met dreigen zou ik als winkelier nu geen meter harder voor je lopen; als het horloge morgen binnen zou komen liet ik het lekker liggen tot volgende week donderdag, onder het mom van "zak er maar in".

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Naja, het was gewoon handig geweest als je bij het inleveren had gevraagd hoe lang de winkelier verwacht dat de afhandeling gaat duren. Is dat lang, dan kun je verzoeken een leenhorloge te ontvangen. Heb je nu niks aan, klaar, leermoment voor een volgende keer, zou zelf waarschijnlijk ook niet eens vragen wat de reparatieduur is tot ik het lang vind duren.

Wat je kunt doen is niet zo gek veel, en van alles tegelijk. Daarmee bedoel ik: je kunt hem nu aansprakelijk stellen (niet verantwoordelijk, maar wel aansprakelijk) voor de lange duur van de garantie-afhandeling. Of je daarmee geholpen bent? Ik denk het niet, puur om hetgeen ik al eerder schreef. Een winkelier zal roepen "ik kan geen ijzer met handen breken".

Dat jij tijdens de openingstijden van de winkel moet werken en niet in staat bent om te bellen is niet het probleem van de winkelier, dat begrijp je zelf ook wel. Daarnaast: iedereen heeft overdag pauze en een mobiel, dus 'kan niet' gaat er bij mij niet in. Tuurlijk kun je het via de mail doen, maar meestal werkt een telefoontje wat praktischer.

Ik zou gewoon tot volgende week wachten en dan eens gaan bellen als je nog niks gehoord hebt. Dan kun je de winkelier vragen om eens bij Diesel na te gaan vragen wat de status is. Voor hetzelfde geld is hij daar nooit aangekomen en zit hij voor niets te wachten ;)

Kortom, wees rustig, wees beleefd en leef je gewoon in in de situatie dat jij winkelier bent en jezelf als klant tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een volgende keer zou ik eerder een maximale termijn bij de verkoper proberen uit te lokken. Dan kun je daarnaar verwijzen als de reparatie langer duurt. Nu heb je alleen een indicatie (de winkelier verwacht het product volgende week binnen). Mocht de reparatie langer duren dan heb je nu geen kans meer op enige coulance of een alternatieve oplossing. Je hebt immers aangegeven dat je dan direct een vervangend product opeist.

Hiermee heb je jezelf imo in een moeilijke positie gebracht, tenzij je voornemens bent om de zaak juridisch uit te vechten. Als je dat niet bent, dan voorspel ik dat het product tzt (of dat nou deze week, volgende week of over 3 weken is) binnen komt en naar jou wordt doorgestuurd. Jij zult binnen die periode toch geen verder actie kunnen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ok, ik wacht de zaak gewoon af.

Bij deze allen bedankt voor het advies, ik kwam wellicht wat bot en stellig uit de hoek. Dat was niet mijn intensie in dit topic. Normaal ben ik zeer geduldig m.b.t. garantieafhandelingen, alleen is dit een horloge wat ik pas sinds februari in mijn bezit heb en het jammer vindt dat het nu al defect is geraakt en dat het zolang duurt. 2 a 3 weken was gewoon geen probleem geweest.

Wat mij betreft mogen we het hierbij laten, ik zal wel nog even laten weten hoe de zaak zich uiteindelijk ontwikkeld heeft.

Ik zal de winkelier nog even proberen te bellen dat de context misschien toch iets harder is overgekomen dan bedoeld is.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dan toch belt, vraag hem dan even wat de mogelijkheden zijn om de boel te versnellen :) Dat is namelijk hetgeen waar je naartoe wilt. Vraag ook even welke gevolgen hij verbindt aan het niet halen van zijn gestelde reparatietermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ok ik heb uiteindelijk bericht terug, chronologisch het laatst ontvangen bericht staat bovenaan, dus in dit geval van onder naar boven lezen:

BERICHT Juwelier naar Mij
Beste ...,

Excuus is niet nodig hoor ik kan begrijpen dat als U een horloge aanschaft
en hij gaat kapot, dat U hem zo snel mogelijk terug wilt hebben, dat zou ik
zelf ook willen.

Groet ...,
BERICHT Mij naar Juwelier
Beste ...,

Begrijpelijk, ik waardeer ook dat u mij zo uitvoerig te woord staat.
Ik heb spijt van mijn eerste e-mail, omdat ik daarin een toon zet waar u
niets aan kan doen. Ook is het begrijpelijk dat het via div. kanalen
behandeld afgehandeld wordt.

Dus nogmaals mijn excuses, en ik hoop dat u mij niets kwalijk neemt.

Met vriendelijke groet,
...,
BERICHT Juwelier naar Mij
Beste ...,

Mijn belang is iedereen zo goed mogelijk te helpen, maar soms ben ik
afhankelijk van derden.

In uw geval is het zo, de Fossil groep ( Armani, DKNY, Michael Kors,
Adidas, Diesel, en nog wat merken ) heeft zijn reparatie centrum in
Frankrijk.
Wij moeten eerst de reparatie naar Fossil nederland sturen, en die sturen
hem dan door naar Frankrijk, terug hetzelfde, dat neemt veel tijd in
beslag. Maar goed, ik hoop dat uw horloge zo snel mogelijk hier is, dan
stuur ik hem ook gelijk naar U door.

Groet ...,
BERICHT Mij naar Juwelier
Beste ...

Dank voor uw mededeling, achteraf gezien ben ik wellicht toch iets te
voorbarig geweest met mijn e-mail. Hiervoor mijn excuses, graag wil ik u
bedanken voor de informatie.

Met vriendelijke groet,

...
BERICHT Juwelier naar mij
Beste ...,

Uw Diesel is op 24 juni bij ons binnen gekomen, de verzendingen van
reparaties zijn bij ons op maandagen, dus uw Diesel is op 28 juni
doorgestuurd ter reparatie. Er is vandaag gebeld met de reparatie
afdeling, en deze melden dat ze er mee bezig zijn, en dat het horloge
eind deze week naar Plaza wordt teruggestuurd.

Groet

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Kijk en alles is weer netjes op z'n pootjes terecht zonder dat er koppen hoeven te rollen.
Werkt toch veel makkelijker zo?

Inhoudelijk:

Ik heb het daarnet nog even op mijn werk voor zover ik kon nagekeken:
Er zijn geen wettelijke termijnen. De termijn die gesteld is wordt veelal door de winkelier bepaald door de ervaringen die hij heeft met een bepaald reparatiecentrum. Zo weet ik van de meeste camera merken hoelang deze erover doen om een product te repareren. Mits ze niet buiten hun schuld om op een exotisch onderdeel hoeven te wachten.
Het beste is gewoon bij inlevering te vragen wat je ongeveer kan verwachten en wat ze denken voor je te kunnen doen. Na deze termijn kan je netjes navragen of het nog lang gaat duren, mocht dat zo zijn kan je, indien de situatie het toestaat, met hardere maatregelen gaan dreigen.

Het is echter wel zo dat wanneer een product op herhalingsreparatie gaat je de fabrikant drie!! keer de kans moet geven om het product in orde te maken.
Ik merk vaak dat mensen bij de tweede keer al eisen gaan stellen die ze niet eens hard kunnen maken, en dan maar met de term "ondeugdelijk product" gaan gooien. Zo werkt het verhaal natuurlijk ook niet. Dan doe ik als winkelier ook gelijk mijn best niet meer om die mensen nog te willen helpen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RZor schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:51:

Het is echter wel zo dat wanneer een product op herhalingsreparatie gaat je de fabrikant drie!! keer de kans moet geven om het product in orde te maken.
Ik weet dat dat in de handel zo werkt, maar zou daar graag een onderbouwing voor zien, want afaik kun je daaraan geen rechten ontlenen.

Overigens zie je in de correspondentie dat een grote bottleneck van reparaties het centrale verzamelpunt is. Dit wordt zowel op de heen- als op de terugweg gepasseerd en zorgt voor aanzienlijke vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:47:
[...]

Ik weet dat dat in de handel zo werkt, maar zou daar graag een onderbouwing voor zien, want afaik kun je daaraan geen rechten ontlenen.

Overigens zie je in de correspondentie dat een grote bottleneck van reparaties het centrale verzamelpunt is. Dit wordt zowel op de heen- als op de terugweg gepasseerd en zorgt voor aanzienlijke vertraging.
Helaas heb ik die niet, zou t zelf ook wel een echt officieel zwart op wit willen om gezeik met onmogelijke klanten te willen voorkomen. T werkt wel zo, als ik bel bij een tweede, zelfde reparatie moet ik het product opsturen, de derde keer vragen ze er ook nog om. De vierde keer wil de vertegenwoordiger pas iets doen (of kan???) zonder dat ding op te moeten sturen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 17:08
Daarom is het in sommige gevallen ook gemakelijker om rechtstreeks met de fabrikant contact op te nemen aangezien je dan het tussen station kwijt bent en dus vaak tijd die je kwijt bent met het opsturen te verkorten.
Zo is het bijvoorbeeld bij een ps3 normaal gesproken binnen 5 werk dagen omgeruild terwijl als je het via de winkel waar je hem gekocht hebt doet het wel een 3 weken kan duren.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat perkt wel mogelijk je rechten in bij een vervolg aanspraak. Zie voor de motivatie de Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ja daar ben ik weer, herinnert u het zich nog, die knakker die zeurde over het defect zijn van zijn horloge en er meer als een maand op heeft moeten wachten. Gues what, de stelschroef is er weer afgevallen. Dit wordt de 2de keer dat ik het horloge van nota bene 300 eu ter reparatie moet sturen. Eerlijk gezegd ben ik ontevreden geworden over het product. Kan ik hier nog iets mee? en dan bedoel ik, kan ik een beroep doen op de juwelier dat de kwaliteit van het horloge niet is dat wat ik ervan verwacht had, en ik graag mijn geld terug wil of een ander horloge mag uitzoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door loewie1984 op 01-09-2010 21:18 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afaik niet. De retail houdt vaak vervanging van een product na een derde reparatie (dus vanaf de 4e keer). Echter, dit lijkt eerder een afspraak met de leverancier te zijn, dan een wettelijke grondslag te hebben (ik heb er in ieder geval nog nooit iets over gevonden). Je zult de verkoper dus nogmaals in de gelegenheid moeten stellen om het horloge te repareren. In dit geval is het echter slim om aan te geven dat je moeite wilt doen om de reparatietijd zo kort mogelijk te laten zijn. Informeer derhalve of er zaken zijn die je zelf kunt doen (direct versturen naar de reparateur bijv). Ook is het slim om afspraken te maken over de termijn en over de consequenties van het niet behalen van die termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
^^ mooi. doen we _/-\o_

edit:
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:16:
Ook is het slim om afspraken te maken over de termijn en over de consequenties van het niet behalen van die termijn.
tja hoe verwoord je dat slim in een mail.

Ik zou zeggen: "Omdat de eerste reparatie redelijk lang duurde, zou ik graag zien dat indien het horloge niet binnen een periode van 4 weken gerepareerd is er een coulance regeling in werking gesteld wordt die mij gelegenheid biedt tot het uitzoeken van een ander horloge of het crediteren van het bedrag. Eerlijk gezegd ben ik niet tevreden over de kwaliteit van het horloge en zou ik graag een alternatief aangeboden willen krijgen" ofzoiets...

[ Voor 93% gewijzigd door loewie1984 op 01-09-2010 22:27 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet gewoon eerst vragen wat de reparatietijd is en daarna vragen welke regeling er in plaats is als die termijn niet gehaald wordt? Dat staat wat vriendelijker en je legt het initiatief bij hun neer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
true, was er zelf niet opgekomen [sm]best erg eigenlijk[/]

enfin heb nu het volgende:

Geachte heer ....,

Ongeveer een maand geleden heb ik mijn Diesel time zone horloge terug ontvangen na reparatie van de stelschroef van de grote klok. Tot mijn verbazing is deze er vandaag weer op een onachtzaam moment eraf gevallen.
Bij deze wil ik wederom een reparatieverzoek plaatsen, echter wil ik mij graag de moeite nemen om mee te werken aan een zo kortmogelijke reparatietijd. Als dit inhoudt dat het horloge rechtstreeks naar de Fosil groep gestuurd kan en mag worden is dit geen probleem. Kunt u mij aangeven wat de mogelijke reparatie tijd zal bedragen?

Met vriendelijke groet,

Lijkt me iig vriendelijker en begripvoller dan de vorige keer

discogs

Verwijderd

Ziet er prima uit. Het enige dat ik nog kan bedenken is om de laatste zin los te halen uit die alinea, zodat die duidelijk niet in het verhaal hoort, maar een losstaande vraag is.

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Zal ik dan maar even mijn verhaal doen om jou meer informatie te verschaffen?
Exacte datums weet ik helaas niet meer maar dat terzijde.

In augustus 2008 heb ik een Diesel horloge ter waarde van 159 euro gekocht.
Deze heb ik gekocht bij de Bijenkorf. Helaas sprong al gelijk de stopwatch knop eraf.
Teruggebracht, geld terug en naar de TimeBox geweest, daar hadden ze hem ook.

April 2010, ik vond mijn bandje (leer) erg versleten, dus die wou ik graag laten vervangen in een zwarte band.
Ik zag dat dit ongeveer 28 euro ging kosten. Ook vroeg ik mij af waarom mijn sluitstuk op de kroon los zat.
Het sluitstuk is een scharnier wat over de kroon gaat om deze niet uit te laten steken. Dit is niet zo'n groot probleem maar ik wou gewoon kijken of dit ook gemaakt kon worden omdat ik toch de band wou laten vervangen.

Daarom dacht ik, laat ik slim zijn, ik ga gewoon naar de Diesel Store in Amsterdam want dan zullen ze waarschijnlijk sneller zijn met reparatie. Ik alles uitgelegd en mijn horloge ingeleverd en mij wordt verteld dat de reparatie ongeveer 3-4 weken gaat duren. Diesel watches valt namelijk onder Fossil. Het reparatiecentrum van Fossil zit in Frankrijk. Nou goed ik vond het acceptabel.

Na 3 weken wordt ik opgebeld dat de totale kosten 59 euro wordt. Ik denk van hoe kan dat nou, ik heb toch garantie op het uurwerk? (de 2 jaar garantie slaat alleen op het uurwerk) De kroon is geen garantie.
Veel ge-heen-en-weer gebeld, ook zelf de vrouw gesproken in Frankrijk die mijn horloge heeft gerepareerd om duidelijk te verschaffen. Zij vertelde mij dat ik waarschijnlijk met mijn horloge ergens een keer keihard ben tegen aangestoten waardoor de kroon is verplaatst en niet meer waterdicht is. Daardoor is ook het sluitstuk kapot gegaan.

Ik ging akkoord met de reparatie en na een week kon ik mijn horloge ophalen.
Ik weer helemaal naar Amsterdam en ja hoor daar was mijn horloge helemaal gemaakt maar hij had een bruine band. Ik dacht wat krijgen we nou. Ik kom daar oorspronkelijk voor de zwarte band en dan vergeten ze dat?

Ik de bedrijfsleidster gesproken en deze vrouw wou mij zeker helpen en we hadden een deal.
Zei zou het bandje bestellen uit Frankrijk en dan zou zij die er laten opzetten bij de plaatselijke Fossil dealer en dan zou ze het horloge naar mijn huis opsturen.

Twee weken later dacht ik toch maar even op te bellen. Ik kreeg de bedrijfsleidster aan de telefoon en ze zei dat de zwarte band niet op het horloge past. Dat is dus blijkbaar ook de reden waarom het de eerste keer ook niet gedaan was. Handig zou dat zijn geweest als ik dat wist. Ik mocht weer naar Amsterdam, maar deze keer voor iets anders, ik mocht namelijk een geheel nieuw horloge uitkiezen van de nieuwste collectie tot een waarde van 159 euro. Probleem opgelost.

Mijn conclusie uit dit verhaal is, deze mensen hebben het zelf niet in de hand, helaas heeft Diesel niet zijn eigen reparatiecentrum, het gebeurt onafhankelijk van elkaar. Er is dus geen zekerheid over reparatietijden en duidelijkheid. Helaas is hier niets aan te doen. Ik vind dat de juwelier op dit moment zelf actie moet ondernemen om dit probleem op te lossen. Helaas heb jij dit ook niet in de hand. Veel succes.

Tip: de Diesel store verleent altijd garantie, maakt niet uit waar je hem hebt gekocht in Nederland, als je maar een geldige stempel en datum in je boekje heb staan die je toen der tijd van de juwelier hebt gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door lvrijn op 02-09-2010 09:51 ]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik vind een maand wachten op een product dat je hebt gekocht al te lang...
Je koopt het niet voor niets, omdat je het wil hebben. Je hebt ervoor betaald...

Ik ga ook nooit met een reparatie tijd van een maand akkoord als ik het product net heb. Dan zorgen ze maar voor een oplossing. Ik had het laatst bij mijn subwoofer. Ik had mijn setje net een week of twee. Ik heb er 1500 euro voor betaald, dan moet je niet aankomen met reparatietijden van 4 tot 6 weken...

Ik heb toen voorgesteld het showroommodel mee te nemen, totdat die van mij klaar was. Dat vonden zij ook een goed plan. Goede service, maar eigenlijk niet meer dan logisch...
Viccers schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 01:47:
Helemaal niet zo gek voor een horloge hoor... in mijn uurwerk moest een nieuwe batterij, en die moest ook naar Zwitserland worden gestuurd omdat ik het per se 100% waterproof wilde houden. Duurde ook een maand ofzo, alleen voor een batterij. Geduld is een schone zaak.
Een batterij vervangen is je eigen keuze... En meestal pas na meer dan een jaar.
Als er iets defect gaat is dat meestal geen keuze...
Dit is overigens geen verwijt naar uw (web)winkel toe, ik vind Diesel in
deze nalatig. Ook snap ik dat u afhankelijk bent van de reparatietijd van
Diesel die hun hiervoor nodig hebben, maar dit neemt nog steeds niet weg
dat de benodigde tijd onredelijk is.

Ik hoop op uw begrip en medewerking
Ik zou even je schrijffout eruit halen...
(Een fout die in NL veel te veel gemaakt wordt trouwens...)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Zo, 8 maanden later tijd voor een update.

Half april is de knop van de grote klok op het horloge weer afgebroken (de befaamde 3de keer). Juwelier gemaild met de mededeling dat het horloge weer defect was en dat ik nu toch enigszins teleurgesteld ben geraakt over de kwaliteit van het horloge. Mocht het horloge opsturen en krijg deze week een nieuw horloge toegestuurd (ander exemplaar, ander merk, wat ik zelf heb mogen uitzoeken, mocht zelfs nog 20 eu over budget) zo kan het dus ook.

Ik moet toegeven dat ik in het begin wat te hard van stapel liep, maar het blijft gewoon zonde. Elk product dat voor een rma gaat voelt voor wat mij betreft daarna toch niet meer van je zelf, er zit een smet op en in mijn ogen is dat de reparatie. Ik ben in ieder geval blij dat deze juwelier zo coulant is geweest.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:39
loewie1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:01:
Zo, 8 maanden later tijd voor een update.

Half april is de knop van de grote klok op het horloge weer afgebroken (de befaamde 3de keer). Juwelier gemaild met de mededeling dat het horloge weer defect was en dat ik nu toch enigszins teleurgesteld ben geraakt over de kwaliteit van het horloge. Mocht het horloge opsturen en krijg deze week een nieuw horloge toegestuurd (ander exemplaar, ander merk, wat ik zelf heb mogen uitzoeken, mocht zelfs nog 20 eu over budget) zo kan het dus ook.

Ik moet toegeven dat ik in het begin wat te hard van stapel liep, maar het blijft gewoon zonde. Elk product dat voor een rma gaat voelt voor wat mij betreft daarna toch niet meer van je zelf, er zit een smet op en in mijn ogen is dat de reparatie. Ik ben in ieder geval blij dat deze juwelier zo coulant is geweest.
Ik begrijp waar je staat, maar als iemand die zelf in een winkel heb gestaan, is de reactie die jij laat zien meestal de reactie die we in de winkel ook krijgen. Mensen die al gerergerd en kwaad binnen komen ZONDER eens ons te contacteren. Denk daar gewoon ook aan als je met een winkel belt / mailt, dat de personen die daar werken ook mensen zijn. Word pas kwaad als de uitleg / service slecht is.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik geef toe dat er in sommige gevallen (ook in die van mij) te hoog van te toren geblazen wordt.

Het is lastig iets dergelijks te rechtvaardigen. Daar zit je dan met je horloge van bijna 300 eu, kaduuk omdat Diesel een te grote stelknop op het horloge schroeft. Dan ben je gewoon niet blij, misschien laten mensen zich door dergelijke gevoelens meeslepen en verliest men uit het oog dat de juwelier niet de schuldige is.

Echter als aanspreekpunt / verkoper is hij wel diegene die de kwestie goed en het liefst z.s.m. dient op te lossen. Dat het vaak anders werkt in de praktijk is bekend. Daarnaast denk ik dat er sowieso al een vijandige houding is tegen vooral webwinkels. Als je in een shopreview hier op de site leest wat je af en toe gedaan moet krijgen voor je je 'recht' behaald is het gemakkelijker om meteen een toon te zetten en je te informeren over rechten en plichten nog voor je echt gelazer krijgt.

enfin, ik zal wat liever doen :) De juwelier krijgt van mij overigens een positieve reactie in zijn gastenboek

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:39
loewie1984 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:32:
Ik geef toe dat er in sommige gevallen (ook in die van mij) te hoog van te toren geblazen wordt.

Het is lastig iets dergelijks te rechtvaardigen. Daar zit je dan met je horloge van bijna 300 eu, kaduuk omdat Diesel een te grote stelknop op het horloge schroeft. Dan ben je gewoon niet blij, misschien laten mensen zich door dergelijke gevoelens meeslepen en verliest men uit het oog dat de juwelier niet de schuldige is.

Echter als aanspreekpunt / verkoper is hij wel diegene die de kwestie goed en het liefst z.s.m. dient op te lossen. Dat het vaak anders werkt in de praktijk is bekend. Daarnaast denk ik dat er sowieso al een vijandige houding is tegen vooral webwinkels. Als je in een shopreview hier op de site leest wat je af en toe gedaan moet krijgen voor je je 'recht' behaald is het gemakkelijker om meteen een toon te zetten en je te informeren over rechten en plichten nog voor je echt gelazer krijgt.

enfin, ik zal wat liever doen :) De juwelier krijgt van mij overigens een positieve reactie in zijn gastenboek
Een berichtje zal hij zeer zeker waarderen. Daar doet een winkelier het soms ook al voor hé :) Ik moet zeggen dat ik mij ook al zeer kwaad heb moeten maken in Winkels, waar ze zich soms te hard achter fabrikanten verschuilen.

En daar is dan het probleem ineens. Een winkelier zou in principe de wetgeving moeten volgen, alsook de fabrikant. Maar tegenwoordig hebben de fabrikanten liever de bluts met de buil dan zich overal coulant op te stellen. En winkeliers zitten hier tussen. Vreselijke manier van werken voor iedereen.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1