Toon posts:

Advies over een nieuwe Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij willen graag een laptop hebben maar er is zoveel keus dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Waar willen wij het voor gebruiken: internetten, teksverwerken, geen al te zware games, filmpjes bekijken, downloaden via nieuwsgroepen, huis tuin en keuken fotobewerking.

Waar moet de laptop aan voldoen: 17.3 inch scherm led ?, 4 gig werkgeheugen, beetje goed geluid, redelijke accuduur en als het kan niet te zwaar.

tegenwoordig zijn er al led schermen wat zijn hiervan de voordelen mbt een tft scherm?

Prijsklasse tot ongeveer 650 euro Merken Asus, Toshiba of HP.

Gaarne jullie adviesen

Verwijderd

Heb je de pricewatch al gebruikt? Ik kan het al redelijk beperken tot 20 resultaten:

http://tweakers.net/price...LrMoROKbq0yLLizgt5SVDCOEL

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Dat is juist het probleem, sommige hebben een led scherm, wat is daar b.v. het voordeel van, en ik kan niet echt beoordelen in welke een beetje een goed geluid in zit.

Een duo of een core processor pfff ik heb daar niet echt verstand van.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12 14:48

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zie mijn bovenbuurman :)

Maar ik zou met een lijstje een gewoon naar een winkel stappen en daar de modellen bekijken.
Internetprijzen zijn natuurlijk mooier dan de winkelprijzen, wat weer moeilijker kan zijn bij problemen.

Als je voor jezelf weet wat je wilt hebben (randapparatuur / tas ?) en wat je ervoor over hebt dan ben je al een heel eind op weg.
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 16:08:
Hallo,

Dat is juist het probleem, sommige hebben een led scherm, wat is daar b.v. het voordeel van, en ik kan niet echt beoordelen in welke een beetje een goed geluid in zit.

Een duo of een core processor pfff ik heb daar niet echt verstand van.
LED is wat nieuwe en helderder beeld. Maar goed dat kun je het beste beoordelen in een winkel of je het geld er voor over hebt.

Verder heb je het in de laatste regel over een processor. Hoe meer kernen (cores) hoe sneller hij zaken kan berekenen. Ik zou in jouw geval voor een Core i3 of Core i5 gaan.

offtopic:
Je stelt hier metaforisch dezelfde vraag als "Welke auto moet ik kopen? Ik wil er een met een 1.6 motor + 6 versnellingen heb er 7500 euro voor over en ik gebruik hem voor woon-werkverkeer"
Dan kan je beter zelf naar de dealers (winkels) stappen en je laten voorlichten + proefritten maken, dan aan verschillende monteurs( Tweakers) dit vragen.

[ Voor 62% gewijzigd door Frostbite op 19-07-2010 16:17 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Sorry, maar het komt op mij over alsof je geen zin hebt om je in de materie te verdiepen, in welk geval het misschien totaal niet uitmaakt wat jij gaat kopen.

Als je wilt kunnen beoordelen wat beter is voor jou, lees dan eens over de gebruikte technieken. Over LED is bv heel veel op Wiki te vinden.

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12 06:32

TheAshcat

Death from Above

Om maar niet nog een nieuw topic te openen zal ik mijn vraag hier dan ook maar stellen:

Mijn oude Acer is kapot gegaan (gekocht bij de Dixons) en via de verzekering krijg ik dus nu ook een nieuwe:

https://dixons.nl/artikel...ed&utm_medium=productfeed

Nu heb ik dus zelf geen ervaring met Packard Bell en vroeg of ik hier misschien ook een HP voor zou kunnen krijgen, dit was de enige waarvoor ik hem dan in zou kunnen ruilen:

https://dixons.nl/artikel...edium=productfeed#bundels

Ik gebruik hem vooral voor school (Flash, After Effects, Photoshop) en video's (1080P via TV) en misschien ook een beetje gaming. (COD4, MW2 en misschien een MMO als ik weer begin)

HP: Intel(R) Core(TM) i3 Processor 330M 2.13 GHz en 512MB ATI Mobility HD 5430
PB: Intel(R) Core(TM) 2 Duo T6600 Processor 2.2 GHz en 1024 MB nVidia GeForce GT240M

Mijn vraag is nu dus waar kan ik beter voor gaan? Ik heb geprobeerd de videokaarten te vergelijken maar volgens mij is de GeForce toch wel een stukje sneller ... terwijl de verkoper juist zo te spreken was over de Ati ... ik kom er niet echt meer uit zelf.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zie: Edmin in "Nieuwe lapto"

Dit soort adviestopics zijn in losse vorm niet toegestaan op GoT. Lees voor meer info Het algemeen beleid en CSL Beleid.

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.