Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

camerabewaking auto

Pagina: 1
Acties:

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 15:46
Ik ben niet 100 procent zeker of dit in het juiste topic staat, zoniet mag dit verplaatst worden naar het correcte topic.

Nu de reden waarom is dat ik het beu ben te constateren dat er weer eens een extra schreef in mijn wagen zit (vannacht hebben ze blijkbaar geprobeerd brandstof te stelen/suiker in de tank te gooien). Dat dan nog is gecombineerd met een ongeluk waarbij men is gevlucht ben ik het nu ongeveer zo beu als koude pap.

Vandaar ben ik op het idee gekomen op 4 camera's in de wagen te steken, respectievelijk voorbumper, achterbumper, linkerkant en rechterkant.

Nu zat ik te denken aan 4 webcam's met nightvision maar daar heb je een pc voor nodig en daar zit ik met een probleem. Een pc/laptop pakweg 20 uur van stroom voorzien op batterijen is niet zo handig en ik wil niet dat het boeltje aangesloten zijn op de auto batterij. Dus heeft iemand hier een idee voor? of een ander voorstel?

Verwijderd

Auto voor je huis parkeren en een camera daar op zetten?

En voor onderweg, grote platen staal tegen je auto aan timmeren.

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Zoek eens wat informatie over Car-PC's op, dit is misschien wel wat voor jou.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Camera's die direct naar een server thuis streamen, hoef je enkel de camera's en een mobiele router van stroom te voorzien. Zolang je elke dag rijd kan je daar prima een extra accu voor plaatsen. Of het naar mijn idee wat gaat opleveren, nee dat niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TheMe
  • Laatst online: 09-11 14:11
Allereerst:
Verwacht een discussie met mensen die roepen: ja maar dat mag zo maar niet. Camera's tadten de privacy aan van mensen die suiker in je tank gooien of je auto bekrassen.

bedenk daarom hoe je het aanpakt, zodat de beelden ook gebruikt mogen worden: http://www.cbpweb.nl/Pages/th_cam_soorten.aspx

Misschien kun je hier eens kijken:
http://www.onlinecamerash...n=article&aid=467&lang=NL

Daarop vind je vast wel camera's die doen wat jij wilt, zonder al te veel stroom te nemen. Misschien moet je een systeem nemen dat inschakelt bij beweging o.i.d.

Is het geen optie de auto wat dichterbij te parkeren en vanuit huis te bewaken? De auto volladen met (dure) apparatuur kan namelijk ook meer ongedierte aantrekken.

There is no place like 127.0.0.1

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ten eerste: waar wordt de auto geparkeerd?

Mocht het zo zijn dat de auto op eigen terrein staat (lees: oprit) dan is het prima mogelijk om je oprit met een camera vanuit je eigen huis te monitoren.

Ten tweede, er geldt een wet die het opnemen van camerabeelden buiten op straat verbiedt (publiek terrein), het bewijs van vandalisme met zulke beelden kan dan ook bestempeld worden als onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal. (Correct me if I'm wrong, gelezen van een soortgelijk topic)
De camera op eigen terrein richten is dus wel toegestaan, mits er geen gedeeltes van een stoep of openbare weg opgenomen worden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• sprankel
TheMe schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:42:
Allereerst:
Verwacht een discussie met mensen die roepen: ja maar dat mag zo maar niet. Camera's tadten de privacy aan van mensen die suiker in je tank gooien of je auto bekrassen.

bedenk daarom hoe je het aanpakt, zodat de beelden ook gebruikt mogen worden: http://www.cbpweb.nl/Pages/th_cam_soorten.aspx

Misschien kun je hier eens kijken:
http://www.onlinecamerash...n=article&aid=467&lang=NL

Daarop vind je vast wel camera's die doen wat jij wilt, zonder al te veel stroom te nemen. Misschien moet je een systeem nemen dat inschakelt bij beweging o.i.d.

Is het geen optie de auto wat dichterbij te parkeren en vanuit huis te bewaken? De auto volladen met (dure) apparatuur kan namelijk ook meer ongedierte aantrekken.
Wat de wetgeving betreft in belgië mag ik daar camera's hangen omdat het gaat om beveiligen van eigen goederen maar dan moet er wel een sticker hangen en het moet aangegeven worden bij de overheid.

Dichterbij parkeren heeft geen zin, al staat hij pal voor de deur. Overigens een camera aan de ruit hangen mag dan weer niet (en als het niet mag heeft het geen zin want wat ben je dan met die nummerplaat en/of foto van bepaalde mensen als de bewijslast ongeldig is)

Nu doorgaans staat de wagen op een prive parking maar die is openlijk toegankelijk. Echter de parkeerplaats durft nogal eens te variëren door het feit dat er soms geen plaats is.

Overigens de wetgeving daaromtrent verschilt nogal tussen Belgie en Nederland.

Overigens, ik ben het beu, strontbeu. Ik ga niet blijven niets doen en ondertussen honderden euro's uitgeven aan spiegels en spuitwerk.

En desnoods zwijg ik over het feit dat ik camera's heb en vertel ik wel dat ik het zelf heb zien gebeuren.

Nu die car pc is een heel handige tip. Met webcam's en wat software die motion detect toepast zou dat wel eens kunnen werken maar hoeveel stroom vreet zo'n ding dan en hoeveel stroom kan je uit een volgeladen auto accu trekken (ik zou dan opteren voor een extra accu die dan al rijdend word bijgeladen)

verbruik zou een 15W zijn ref: http://www.myelectronics.nl/contents/nl/d216.html

een auto batterij levert 40Wh/kg, aan 3 kg is dat 120Wh. Reken aan 20W levert 6 uur op en dat is onvoldoende...

[ Voor 4% gewijzigd door sprankel op 19-07-2010 16:36 ]

Verwijderd

Hallo allemaal,

Heb ongeveer hetzelfde probleem en ben gaan struinen op website van online camera shop.
Link wat jullie hierboven aangeven is niet het juiste.
Als je hier kijkt, dan zie je beveiligingscamera's die echt geschikt zijn voor in en op de auto. Heb ook een interessante beveiligingsrecorder gezien voor in de auto, heb een mail gestuurd hoelang deze op een accu blijft draaien, zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik elke dag ANWB moet gaan bellen. ;)
Ge hoort nog van me!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Je heb ook beveiligingssystemen die al alarm slaan als iemand in de nabijheid van de auto komt, is dat een idee?

(die gaan af op een afstand van ongeveer een halve tot 1 meter geloof ik ...)

Meh ...

• sprankel
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:42:
Hallo allemaal,

Heb ongeveer hetzelfde probleem en ben gaan struinen op website van online camera shop.
Als je hier kijkt, dan zie je beveiligingscamera's die echt geschikt zijn voor in en op de auto. Heb ook een interessante beveiligingsrecorder gezien voor in de auto, heb een mail gestuurd hoelang deze op een accu blijft draaien, zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik elke dag ANWB moet gaan bellen. ;)
Ge hoort nog van me!
handige tip maar er staan nergens prijzen bij (ken je die toevallig?)

overigens wil je geen apparatuur op je start batterij aansluiten, een startmotor vraagt een enorm piekvermogen (vandaar dat alle elektronica tijdelijk uitgeschakeld word als je de wagen start)

Je moet een extra accu plaatsen die opgeladen word als de wagen rijd en de startaccu ongemoeid laten.

Overigens klopten mijn berekeningen niet, het komt erop neer dat een auto accu totaal ongeschikt is voor langdurige ontlading

optima batterijen zijn een veel betere optie http://www.optima-batterien.eu/nl/productinformatie.html

prijzen variëren tussen 150 en 250 euro afhankelijk van hoeveel stroom je wilt
Twarp schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:53:
Je heb ook beveiligingssystemen die al alarm slaan als iemand in de nabijheid van de auto komt, is dat een idee?

(die gaan af op een afstand van ongeveer een halve tot 1 meter geloof ik ...)
leuke gadget maar in het stad niet echt handig, zou constant afgaan op een halve meter. Overigens trekt dat teveel aandacht en dan word het een een durf spelletje -> kijk, als je bij die wagen komt gaat het alarm af, jij durft er zeker niet bij komen en er dan nog een kras in trekken

overigens die gentse feesten doen geen deugd, de wagen gaat de komende dagen achter slot en grendel (tijdelijk), vannacht is er men weer in geslaagd 2 kleine krassen in de bumper te trekken (waarschijnlijk iemand die te diep in het glas heeft gekeken)

• TheMe
  • Laatst online: 09-11 14:11
Klinkt allemaal erg ingewikkeld. Misschien is het handiger / goedkoper om dan maar eens een nachtje te gaan waken. Met deze zomerse temperaturen is dat niet zo vervelend als in de winter.
Succes in ieder geval, ik zou er ook goed zuur van zijn.

There is no place like 127.0.0.1

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou wat camera's vanuit je huis op je auto richten als je een vaste parkeerplek hebt. Als je die niet hebt wordt het wat lastiger tot onmogelijk.
TheMe schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 14:41:
Klinkt allemaal erg ingewikkeld. Misschien is het handiger / goedkoper om dan maar eens een nachtje te gaan waken. Met deze zomerse temperaturen is dat niet zo vervelend als in de winter.
Succes in ieder geval, ik zou er ook goed zuur van zijn.
Dat heeft niet zo veel zin. Ik heb ook al veel meegemaakt met mijn auto, maar dat is in een paar jaar tijd. 360 nachten per jaar gebeurd er niks. Maar af en toe ontspoort er iemand die van het voetbalstadion komt, uit de stad komt, denkt dat de motorkap een bed is enz (hier komt ook alles langs van stappubliek, tot hangjeugd, tot treinpubliek, tot voetbalsupporters en zwervers en junks) :p

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 21-07-2010 14:48 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-11 14:31
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:42:
Hallo allemaal,

Ge hoort nog van me!
verkapte reclame? ..

maar verder, zorg dat je idd de wet achter je hebt en is verder een autoalarm niet een goed idee? je zou evt. kunnen zoeken naar een alarm dat eerst binnen afgaat, dat jij naar buiten kunt om te kijken (evt regelen via een eventuiele car-pc) of gewoon een alarm dat hard afgaat. lijkt me ook wel aardig af te schrikken. heb je ze niet op beeld, maar je kunt ze of betrappen en anders komen ze na 1x alarm niet meer terug denk ik..

[ Voor 4% gewijzigd door ErgoStijn op 21-07-2010 19:54 ]

Pagina: 1