Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gezocht: Internet monitor maar geen network monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers.

Ik gebruik al sinds jaar en dag een gebruiker van ISP monitor, maar dit heeft toch wel een aantal gebreken en deze zijn met de aanschaf van een NAS alsmaar dikker in de verf komen te staan.
Het probleem met ISP monitor is namelijk dat het eerder een monitor is van wat er over de uitgang van de netwerkkaart gestuurd wordt, dus ook het netwerkverkeerd naar andere computers / NAS wordt daarin bij opgeteld.

Dankzij de wijziging van Telenet naar een Fair Use Policy, kunnen klanten niet meer zien wat hun werkelijk verbruik is, enkel een abstracte voorstelling, zonder cijferwaarden en enkel vage omschrijvingen. Dit zou ik toch graag eens willen nazien & monitorren.

Iemand een tip voor zulk een tooltje die effectief enkel het Internet verkeer bijhoud??

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:51
Als je je router.modem kan flashen naar een andere firmware (tomato of dd-wrt) wordt het al een stuk makkelijker. Die hebben over het algemeen verbruik monitors er in zitten.

I'm a photographer, not a terrorist

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem zit er dan in dat de installatie van Telenet zelf vrij nieuw is & het een modem met ingebouwde wireless/cable router in zit, en daar zit nog garantie op.. en ik ken de technische dienst van telenet maar al te goed ;-).. Dus blijf'k liever van de FW van de modem zelf af :s.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Veel (linux/bsd/anders-gebaseerde )routers/modems hebben ook een telnet-toegang, je kan dan vaak dmv een simpel commando (b.v. ifconfig) zien hoeveel verkeer er over de verschillende interfaces is gegaan.

Wellicht kan iemand je verderheplen als je wat meer details geeft (merk&type router etc)

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 19-07-2010 14:56 ]

• citruspers
Begintmeta's plan kan wel. Zelf een "tussenbak" bouwen met een linux distributie er op (firewall van maken?). alles wat je nodig hebt is een ouwe bak met 2 netwerkpoorten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben specifiek op zoek naar een software app, die op men windows pc kan blijven draaien.. ik ben niet zo supertechnisch aangelegd & ga thuis een extra bak die permanent stroom slurpt niet kunnen verantwoorden.

Ook gaat het om een TELENET (belgische kabel ISP) aansluiting & hun materiaal waar ik liever, om garantie redenen, vanaf blijf.. dit even ter verduidelijking.

• citruspers
Mja, het probleem is dus dat, als je over de netwerkkaart gaat meten, ook het verkeer binnen het netwerk meegeteld wordt. Je moet dus een applicatie hebben die ook nog eens de packets inspecteert op level 3, zodat je ziet welke pakketjes voor "buiten" bedoeld zijn.

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-10 13:40
Is netlimiter niets voor je?

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een extra computer hiervoor lijkt me ook niet zo'ń heel mooie optie.

Maar het zou wellicht toch wel erg nuttig zijn als je hier post om welk model router/modem het gaat. Misschien is de functie die je wi gebruiken gewoon te bereiken door simpelweg een webpagina van het modem/router in je webbrowser op te roepen.

Verwijderd

Topicstarter
als ik de webpagina's van de router wil aanspreken wordt ik automatisch omgeleid naar de telenet klantenwebsite, om daar de wijzigingen door te voeren. Het modelnummer moet'k thuis even nazien.

Verwijderd

BWMeter?

Weet niet helemaal zeker of dat in deze situatie ideaal is, maar misschien werkt het perfect voor jou. Het kan in ieder geval intern en extern verkeer scheiden!

Verwijderd

Topicstarter
Dank u wel Kev0 .. Ik ga het straks even proberen.
Pagina: 1