Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik probeer op een Win7 Home 64bit laptop Windows XP Pro SP2 32bit te installeren.
Heb dus mijn HD opgedeeld zodat ik om de tweede partitie XP Pro zou kunnen installeren. Een dual-boot omgeving dus. Nadat de XP cd opgestart was kreeg ik een BSOD error :

STOP: 0x0000007B (0xF78A2524, 0x0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Deze error bleek te maken te hebben met de SATA drive, die anders ingesteld moest worden in de BIOS.
SATA Operation moest van AHCI naar ATA. Zo gezegd zo gedaan. Daarna starte mijn XP prima op. Ging netjes met de install aan de gang. Alleen blijft hij nu steeds op 39min hangen met de volgende error :

SXS.DLL: syntax error in manifest or policy file "D:\I386\asms\1000\msft\windows\gdiplus\gdiplus.man" on line 4

Nu heb ik natuurlijk al wat onderzoek gedaan, en veel staat er bij dat het aan de XP cd ligt. Heb dus een andere CD geprobeerd maar helaas hetzelfde resultaat. Opstarten wil nu ook niet hij laad het Windows XP Pro scherm en daarna wil hij doorgaan met zijn installatie, waarna hij gewoon weer vasloopt en met dezelfde error komt.

De BIOS weer terug zetten (SATA van ATA terug naar AHCI) heeft dezelfde BSOD als gevolg.

Ik kan op deze manier dus ook niet meer in de oude Win7 komen, of wel?
Nou is mij dus de vraag hoe kan ik dit oplossen en wat kan ik doen?
Zou een Win7 Home CD mij mogelijkheden bieden?

EDIT :
Na nog wat te zoeken, blijkt het dus aan het veranderen van AHCI naar ATA te liggen.
En ik vrees dat hierdoor dus de Win7 ook niet meer start, want kan nergens meer een optie zien voor het starten van de Win7.

[ Voor 9% gewijzigd door Helioss op 19-07-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Een windows installatie zet ook een bootloader neer. Jij probeert een oud OS te installeren op een machine met een nieuwer OS en verwacht dat die bootloader dat begrijpt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helioss
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-08-2020
Dat begrijpt hij dus blijkbaar niet, en de oplossing is? Een nieuwe installatie met een Win7 CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:42
Volgens mij moest je toch altijd bij een dualboot standaard rekening houden met de 'ouderdom' van je OS? Dus het oudste OS eerst.

Windows XP herkend de boatloader van Win7 niet, maar andersom wel en zal daar ook rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij kan je gewoon met je win7 cd booten en dan een repair doen.
Dan wordt je bcd weer gefixed zodat je kunt booten.

Anders zou je alles handmatig kunnen doen vanuit een "dos" box.