Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Heel vreemd, maar mijn verbinding lijkt constant anders te zijn. Dit merk ik dan met name met het downloaden. Ik werk op een Mac en gebruikte eerst Transmission maar ben overgestapt naar nieuwsgroepen. Het programma dat ik daarvoor gebruik is NNTP.

Het vreemd is dat als ik het programma opstart mijn download rond de 1.7 of 1.8 MB zit. Maar na een kleine minuut zakt dat af naar 500 of 600 KB. Nog later gaat het zelfs soms naar 0 of maar rond de 50 (!). Ik heb er meerdere servers bijgekocht, maar daar ligt het blijkbaar niet aan want mijn download doet dit nog steeds. Vreemd is dat als ik het programma opstart het meestal snel begint en langzaam afneemt.

Kan dit aan mijn router liggen oid? Ik wordt er een beetje gek van. Zelf heb ik gezocht naar mensen met een probleem als deze, maar helaas bracht dat geen resultaat.

EDIT: Met Transmission (torrentprogramma) heb ik ook regelmatig gehad dat de download van alles 0 werd.

[ Voor 6% gewijzigd door FerdiV op 19-07-2010 13:48 ]

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Staan de goede poorten wel open? Geen firewall die het programma blokkeert? Wat krijg je voor resultaten op speedtest.net of dergelijke sites?

[ Voor 76% gewijzigd door Mr. Awesome op 19-07-2010 13:47 ]

• FerdiV
hyptonize schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:47:
Staan de goede poorten wel open? Geen firewall die het programma blokkeert? Wat krijg je voor resultaten op speedtest.net of dergelijke sites?
Mijn Mac heeft zijn Firewall iig uitstaan. Als ik op speedtest kijk is mijn snelheid gewoon goed, behalve als ik net het programma aan heb gehad. Het lijkt net dat als ik mijn verbinding volledig benut er iets is wat het niet aankan en daardoor blokkeert alles of wordt het zwakker.

Ik heb geen idee welke poorten er open zouden moeten staan?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik heb eenzelfde soort probleem.

Bij mij komt het door het routertje, wat het niet aankan als er ineens een paar connecties heel hard gaan downloaden.

Heb je je PC direct op het modem hangen, of zit er nog iets tussen wat je uit kan sluiten?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• FerdiV
Rainmaker schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:11:
Ik heb eenzelfde soort probleem.

Bij mij komt het door het routertje, wat het niet aankan als er ineens een paar connecties heel hard gaan downloaden.

Heb je je PC direct op het modem hangen, of zit er nog iets tussen wat je uit kan sluiten?
Uhm mijn modem/router gaat naar mijn Time Capsule (Apple) en dan wireless naar mijn iMac. Zat er wel aan te denken een kabel ernaar aan te leggen maar dat zal weinig uitmaken.

Wel hebben we sinds een korte tijd een ander modem omdat onze verbinding sneller is geworden. Daarvoor had ik hetzelfde probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door FerdiV op 19-07-2010 17:22 ]

• FerdiV
Heel vreemd, maar inmiddels lijkt alles toch goed te gaan. Dan heeft het met Transmission zelf te maken en was de server voor de nzb download gewoon slecht.

Ik zal binnenkort nog even een update geven of het nog steeds goed gaat, dan is het probleem verholpen.
Pagina: 1