Toon posts:

videobewerking Thunderbird of P3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een nieuw moederbord en processor kopen, mijn budget is f800,-.
AMD is meer snelheid maar heb geen idee of dat doorslaggevend moet zijn. Wie heeft ervaring en kan adviseren.
(keuze tussen een TB900 of een PIII750)
Moederbord Asus.
Ik wil vooral zo betrouwbaar mogelijk kunnen capturen en monteren.

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Ah... een newbie.. :( UTFS!

sorry... :)

Probeer de zoekoptie en dan vind je tientallen topics zoals deze!

Putting the bit in Biton since 1997

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
PIII

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Op zondag 11 maart 2001 18:03 schreef Asielus het volgende:
Ik ga een nieuw moederbord en processor kopen, mijn budget is f800,-.
AMD is meer snelheid maar heb geen idee of dat doorslaggevend moet zijn. Wie heeft ervaring en kan adviseren.
(keuze tussen een TB900 of een PIII750)
Moederbord Asus.
Ik wil vooral zo betrouwbaar mogelijk kunnen capturen en monteren.
Qua betrouwbaarheid schaalt Intel toch beter, performance is bij videobewerken meestal ook wel in het voordeel van Intel.

• MaDLiVe
  • Laatst online: 22:27

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik begrijp waat je bedoelt ik krijg vaakjes klanten met zulke vragen. Intel zou stabieler zijn volgens enkele kennisen. Ik zie dat je wilt gaan video bewerken en dat je een asus mobo wil, ik persoonlijk raad dan AMD ten sterkste af omdat de a7v geen plug and play mobo is maar een tweak mobo om het zo maar te zeggen. Je zult er vast perfect mee kunnen werken na al die tijd kloten maar toch ik neem aan dat je gelijk aan de slag wilt en dan is intel net iets meer betrouwbaarder....ik ben trouw AMD aanhanger maar dit moet ik effiez zeggen ;)

Naar mijn mening Gamed amd gewoon relaxter en is intel chiller(easyer) op zakelijke toepassingen AMD zal het ook wel goed doen alleen intel is wat dat betreft wat meer plug and pray.......
Concluderend:
Wil je eerst lkkr kloten en dan stabiel en snel (misschien wel sneller dan intel) werken
kies je AMD
Wil je gelijk stabiel werken kies je intel.

Een goedendag :7

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
de TB zal wel sneller zijn. maar of je daar nou wat van merkt... ik zou zelf voor de intel gaan voor videobewerking.

Verwijderd

Als je intel neemt, ga dan niet voor de i815 chipset: Die is bout qua vrije IRQ's, probeer in dat bord je capture / bewerkingskaart op een vrij IRQ te zetten...:(

En meestal heb je het qua betrouwbaarheid eerder over de chipset dan over de proc...Dus in dat geval zit je aan Via of eh... Via...:)

Als je met prmiere werkt heeft een PIII750 ongeveer dezelfde resultaten als de T900, door SSEII, in andere proggy's wint AMD met gemak...;)

• Marcj
  • Laatst online: 19:08
Als je van die pinnicale capture-kaartjes neemt zou ik wel voor een intel processor en moederbord gaan, want pinnicale (hoe schrijf je dat :?) garandeert alleen stabiliteit met intel chipsets en niet met amd of via.

Verwijderd

Ik zou zelf voor Thunderbird gaan, qua stabiliteit maakt het naar mijn mening weinig uit. Mijn broertje kreeg zijn Asus P2B 3 keer per week plat en nu heeft hij een MSI K7Pro 2a en die crasht een stuk minder.

Intel is per Mhz sneller voor videobewerking, maar je hebt bij Amd een stuk meer mhz-en voor je geld.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 12 maart 2001 09:52 schreef Marcj het volgende:
Als je van die pinnicale capture-kaartjes neemt zou ik wel voor een intel processor en moederbord gaan, want pinnicale (hoe schrijf je dat :?) garandeert alleen stabiliteit met intel chipsets en niet met amd of via.
Op de verpakking van Asus videokaarten staat ook dat ze een Intel CPU (of compatible) aanbevelen, en zeker een Intel chipset. En toch werken de kaarten prima met andere chipsets, dus daar moet je niet zoveel waarde aan hechten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• backupdevice
  • Laatst online: 22:53

backupdevice

No Risk , Full Push

Op zondag 11 maart 2001 18:26 schreef werty het volgende:
Als je intel neemt, ga dan niet voor de i815 chipset: Die is bout qua vrije IRQ's, probeer in dat bord je capture / bewerkingskaart op een vrij IRQ te zetten...:(

En meestal heb je het qua betrouwbaarheid eerder over de chipset dan over de proc...Dus in dat geval zit je aan Via of eh... Via...:)
Leuke mening, ik heb een 815 chipset en heb no probs met IRQ's

Raar dat jij daar wel probs mee hebt

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Waaaat? Sorry hoor, maar als er 1 brakke chipset is, dan is het Via wel |:( Ik heb zelf een bord met Via chipset dat nu retestabiel loopt, maar er zitten wel aardig wat 'hidden features' in die chipset (om niet te zeggen gigantische BUGS).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Wat dacht je van de oude vertrouwde BX? 750 = E en geen EB dus kan makkelijk...
Stabiliteit en Via zijn 2 dingen die bij mij nog steeds niet echt samen gaan, intel maakt gewoon de stabielste chipsets. Ik heb zelf een i815E (Asus CUSL2) en heb er een soundcard, modem, nic en scsi controller in zitten en ben nog geen irq problemen tegen gekomen...

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Op zondag 11 maart 2001 18:14 schreef p_m het volgende:
Ah... een newbie.. :( UTFS!

sorry... :)

Probeer de zoekoptie en dan vind je tientallen topics zoals deze!
Ja maar de search werkt niet, deze wel: http://onno.dhs.org/gotsearch :)

Verwijderd

hehe :r
ik zie eindelijk dat sommige Tweakers wakker worden, wanneer je een Tbird 800 hebt en een P3 800 is de P3 met videobewerking sneller, maar ga je naar een Tbird 900 en een P3 750 dan is de Tbird natuurlijk even snel, want deze heeft 150 MHz meer, en uiteraard is deze dus in andere proggies en games sneller. *D

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Je wilt niet weten wat voor hel het is een Miro dc10+ goed stabiel te krijgen icm een viatech chipset. Da's een van de weinige kaarten waarbij je echt beter een BX of 815 chipset kan nemen.

Verwijderd

Al tijden een DC10+. Heeft in een K7M gezeten en nu in een K7V.

Geen problemen wat dan ook. Pinnacle=MIRO mag alleen wel eens met een W2K driver komen.

Verwijderd

Op maandag 12 maart 2001 09:52 schreef Marcj het volgende:
Bullshit :)...Als bedrijf leveren we sinds de Athlon al systemen met pinnaclekaarten, no probs, wel ff een goed mobo nemen svp...
Ook op reguliere basis contact met pinnacle, en geen klachten qua "wij ondersteunen alleen maar intel".

FF nadenken voordat je zoiets zegt...:P

/edit
Als je perse intel chip wil hebben, dan zou je inderdaad dus gewoon voor een BX moeten gaan. Met IRQ probs wijs ik erop dat een 815 wel goed werrukt met alles op bijv. 11, maar echt rustgevend windt ik het niet: Neem nu bijvoorbeeld een RT2000 met RAID erbij: Wat doet het geniale intelbord: Gooit de bewerkingskaart + promise RAID + geluid + netwerkkaart + USB op 11....Zie ik toch liever anders!

En ik blijf erbij dat je VIA chipsets pokke stabiel kan krijgen, ook voor videobewerking etc etc. enige echte nadeel wat Via heeft is de baggere geheugenperformance. Maar daarom neem je dan nu ook een Athlon op 266FSB :)

qua flamebate: Ik ben niet anti-intel, maar AMD gebaseerde systemen moeten is van dat instabiele imago af...Voornamelijk user-errors!
/edit

Verwijderd

En Adobe (Premiere en Photoshop) is de enige software fabrikant die wel SSE2 ondersteunt en niet 3Dnow. Daar komt het verschil in snelheid vandaan.

Als de hardware AMD ondersteunt (Stel je hebt Matrox Marvel of Rainbow runner) , dan wordt vanuit de hardware 3dnow ondersteund (en MMX natuurlijk) en vaak niet SSe2.

Of je dus beter af bent (nou.. sneller dan) met een Intel of AMD hangt meer af van de hardware/software combinatie die je gebruikt.

Echt snel wordt het natuurlijk met een Tbird en een AMD761-DDR bord of een heel veel duurdere P4 met bijbehorend mobo.

PIII is denk ik alleen een betere keuze als je specifiek voor de PIII aangepaste software van Adobe wilt gebruiken. (Niet alle Adobe pakketten zijn SSE2 geoptimaliseerd).

Werken met Dual Celeron systeem onder NT4/NT5(Win2K) zou denk ik een interessantere optie zijn. ;)

Verwijderd

Met win2K moet je oppassen dat je premiere 6 hebt. 5.1 geeft veel probs qua hardwareondersteuning onder win2K.

Ideale systeem: Dual PIII onder win2K met Matrox RT2000 en premiere 6.0. IDE RAID of SCSI qua editting HDD

Kost wel erg veel $$$$, maar dan heb je ook wat :)

Verwijderd

Uhh ja, zoiets dus :P

Weet jij of dat ook onder NT4 goed draait werty? Ik denk namelijk dat dat wel een stuk stabieler zou zijn.

Verwijderd

NT4 zal misschien ook wel probs geven (weinig ervaring mee qua videoeditting), verder is het gemis aan bijv. USB in een bewerkingssysteem niet echt ideaal te noemen :(

Win98 is in het algemeen qua compatibiliteit superieur. Qua stabilteit niet, maar door de PC gewoon schoon te houden (niet kutten met drivers e.d.) moet dat toch tot een acceptabel niveau te krijgen zijn :)

Daarom zit (zat) men ook op premiere 6.0 te wachten: Win2K en dus dual support. Weet trouwens niet of 6.0 ook met twee procs tegelijk kan werken...Iemand anders?
Pagina: 1