Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenz0rlot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-08-2024
Hoi allen,
Ik ben een fijne receiver aan het zoeken (voor weinig geld, ik besteed dan liever een enkele euro meer aan fijne speakers).
In de pricewatch kwam ik geen AV-receivers tegen van Samsung, maar ik zie dat Samsung wel degelijk een mooie lijn heeft:
http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=subtype_p2
-Heeft iemand er ervaring mee? de HW-C500 lijkt me best interessant (ik twijfel nog tussen de Onkyo TX-SR308 en deze)
-kan pricewatch deze toevoegen?
-input is welkom, ik zoek een leuke 2.0 set die ik voor films, maar vooral muziek kan gebruiken. mijn budget is zo rond de €700,- (ik weet, een audiofiel kan hier niet mee uit de voeten, maar helaas groeit er nog niks op mn rug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Waarom een meerkanaals receiver nemen als je toch maar voor een 2.0 set gaat? Met een dergelijke receiver betaal je dan voor heel veel wat je met een 2.0 set-up ronduit niet nodig hebt of zelfs niet kan gebruiken. Ik zou dus gewoon een mooie stereoversterker kopen en dan twee mooie zuilen. Heb je veel meer waar voor je geld dan een bovenstaande Samsung receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenz0rlot
Ik kick wel op de vele aansluitingen en features, misschien heb je gelijk.

Over de speakers:
ik dacht aan Jamo s606 speakers, waar ik veel goeie verhalen over heb gehoord (in tegenstelling tot 'oude' Jamo speakers)
pricewatch: Jamo Studio S606 Zwart

Bij zoiets (of andere suggesties: welkom!), wat voor versterker zou ik dan goed kunnen nemen?
Geluid is natuurlijk altijd een kwestie van smaak, maar misschien kun je wat tips geven.

iets in de trend van deze ?:
pricewatch: Harman Kardon HK 3390
pricewatch: Yamaha AX-497 Zwart

Misschien handig om te weten: ik luister vooral graag classic/progressieve/symfonische rock.
Ik heb weinig verstand van alle merken en wat ik voor mn geld kan krijgen, maar een goed geluid herken ik meestal wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27
Als je kicked op veel aansluitingen en daarom een meerkanaals receiver neemt terwijl je een 2.0 set-up hebt dan heb je het gewoon niet begrepen. Zeker als je een beperkt budget hebt moet je gewoon nemen wat je nodig hebt: een stereoversterker van 150 euro speelt een receiver als bovenstaande er gewoon uit. Meerkanaals receivers in dit budget zijn gewoon niet zo goed in stereoweergave.

Sowieso loop je naar mijn idee nu maar gewoon wat receivers te spuwen die je gevonden hebt op internet. De beste start is altijd om gewoon eens langs een winkel te gaan en je daar voor te laten lichten. Met dit budget zou je zelfs al naar een Hobo kunnen gaan, maar ketens als Saturn, BCC en Mediamarkt hebben ook voor dit budget genoeg te bieden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenz0rlot
Thanks ik zal binnenkort eens gewoon de BBC binnenlopen en hopen dat ze een fijne opstelling voor mij hebben gemaakt. De Hobo is nog iets te prijzig voor me zie ik.
Ik gok zo dat ik op een Harman Kardon receiver uit ga komen.

Wellicht kan ik binnenkort een mooie review toevoegen aan tweakers, want ik zie dat op gebied van audio nog weinig gereviewd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Laatst online: 22-08 15:27
Van die Yamaha ga je op den duur veel gelukkiger worden dan de HK. Het vermogen van de HK blijft toch een beetje achter plus dat dat ding zo enorm veel ruimte inneemt omdat ze allemaal in dezelfde behuizing zitten als de meerkanaals versterkers. Ruimte die jij dus niet gebruikt.

Onkyo maakt ook nog twee stereoversterkers, de TX 8255 en de TX 8555 (staan ook in de pricewatch).

Mijn advies: de Yamaha 497 of 797 of de Onkyo TX 8255 of TX 8555 (heb ik zelf ;))
Ik ben zelf voor de duurdere versie van de twee gegaan om het extra vermogen, ook met het oog op toekomstige zware zuilen (nu nog met twee bookshelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:54

Gotez

42

Voor 700 kun je beter bij de Hobo een setje mooie speakers halen en via marktplaats een mooi simpel 2ehands versterkertje kopen, CA of NAD of iets dergelijks. Dan heb je een veel mooier geluid als een bcc setje.

De versterker is veel minder belangrijk als de speakers, leg daar dus je focus.
Pagina: 1