Info Gezocht: Socket 1366 - Crossfire + Eigen Soundcard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDragonNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 14:03
Hallo,

Ik weet dat de vraag hier eigenlijk niet mag, maar ik weet niet waar ik het wel kwijt kan.

Ik ben van plan een nieuwe pc samen te stellen.
Echter kom ik telkens op het probleem dat ik geen geschikt moederbord kan vinden.
Vandaar deze post.

Nieuwe PC:
- Processor gebaseerd op Socket 1366
- Geheugen 8 Gb
- Geluidskaart Creative Fatality
- Geluidskaart On-board
- Crossfire opstelling.

Nu heb ik telkens het probleem dat ik geen moederbord kan vinden die 2 videokaarten + de Fatality aankan.
Telkens kom ik op het probleem dat of het slot van de geluidskaart bedekt wordt door de videokaart of dat de geluidskaart tussen de 2 videokaarten in moet zitten, wat niet bevoordelijk lijkt voor de airflow.

Kunnen jullie tips geven voor een geschikt moederbord of opstelling.

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door TheDragonNL op 19-07-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

De PCI versie is geen optie?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16
Ik denk dat je toch even iets meer moeite moet doen met rondkijken, verschillende fabrikanten hebben verschillende layouts, bij de ene zou het makkelijker kunnen passen dan...

Ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat het niet op dit bordje past: pricewatch: Gigabyte GA-X58A-UD3R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij moet je bijna je best doen om een bord te vinden dat NIET aan die eisen voldoet.
Onboard geluid hebben ze allemaal, Crossfire is ook standaard, 1GB geheugen is ook een eitje om op een bord te zetten, en 3 PCIe sloten zijn op veel borden te vinden. Misschien de allersimpelste niet (en op µATX of ITX ook niet), maar het gros van de borden zal het gewoon supporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDragonNL
  • Laatst online: 26-05 14:03
Voor zover ik telkens kan nakijken, worden de videokaarten in slot 1 en slot 3 gezet.
Waarbij de slot voor mijn geluidskaart meestal slot 4 is, wat dus geblokt wordt door de 2e videokaart.
Aangezien ik ook 2 geluidskaarten gebruik (1 ervan is onboard), en wil blijven gebruiken (de ene is voor de games en de ander voor teamchat) zoek ik dus een moederbord die de slots niet blokt.
Die zijn er wel, dat heb ik ook gezien, echter dan valt deze tussen de 2 videokaarten in en blokt de geluidskaart dus weer de airflow van de 1e videokaart.

Misschien zoek ik niet hard genoeg of stel ik rare eisen, maar ik hoopte dat jullie me verder konden helpen.

Ter informatie, onderstaande is het systeem wat ik wil gaan maken.
Video: 2x Sapphire HD5870 Eyefinity 6
CPUs: Intel® Core™ i7-980 Processor Extreme Edition
Power: be quiet! Dark Power Pro P8 1200W
Sound(1): Creative X-Fi Titanium - Fatal1ty Professional Serie
Memory: Kingston ValueRAM 12 GB DDR3-1333 Tri-Kit 12288 MB, CL9 9-9-36, 3 stuk(s), PC3 10600
Mobo: ?????

[ Voor 23% gewijzigd door TheDragonNL op 19-07-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://tweakers.net/price...et-1366-moederborden.html
Er staan er hier toch echt meer dan zat tussen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij een P6T Deluxe kan je toch een PCI-E geluidskaart boven de eerste videokaart steken? Het koelblok is speciaal lager gemaakt om een kaart te kunnen herbergen daar.

Afbeeldingslocatie: http://www.net4u.be/catalog/images/products/2472.jpg

Het zwarte slot rechts dus.

[ Voor 24% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-07-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is misschien geen antwoord op je vraag, maar ik wil je er toch op wijzen dat s1366 cpu's gebruik maken van triple channel en dat het dus eerder aangewezen is om voor 9GB te gaan (3x 3) of 6 (3x 2 of 6x 1). Tenzij je 8GB neemt omwille van andere redenen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ach, ze kunnen ook overweg met dualchannel configs, en triplechannel biedt nou ook weer niet zo'n gigantische voorsprong, dus stel je hebt al 8GB liggen, dan kun je dat gewoon op een X58 prikken zonder dat je er echt veel van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:07:
Ach, ze kunnen ook overweg met dualchannel configs, en triplechannel biedt nou ook weer niet zo'n gigantische voorsprong, dus stel je hebt al 8GB liggen, dan kun je dat gewoon op een X58 prikken zonder dat je er echt veel van merkt.
Agree, vond het enkel vreemd dat ie voor 8gb ging wat op zich niet goedkoop is en daarom niet meteen voor 9gb aangezien dat niet veel meer kost. Maar idd, als hij al 8gb heeft liggen oid kan hij dat er evengoed in prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Voor zover mij bekend is kan je een pci-e geluidskaart ook gebruiken op het slot van een pci-e 16x of 8x, dus bij bv de Asus P6T heb je 3 pci-e slots zitten voor 3 videokaarten waarbij sowieso het 3de pci-e slot al standaard maar 8 x is. Dat 3de slot zou je kunnen gebruiken om daar je Sounblaster te plaatsen en volgens alles is pci-e achterwaarts compatibel dus 16x kan 8x, 4x en 1x pci-e kaarten aan, waarbij alleen dan een gedeelte van de aansluitingen simpelweg niet gebruikt word.
Pagina: 1