Toon posts:

Excel randen rond cel en niet rond tekst plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik probeer in excel een cel te omkaderen waarin de tekst schuin staat. Probleem is echter dat de rand niet de celrand maar de tekst volgt.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan oplossen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bizar. tenzij ik niet op de hoogte zou zijn van nieuwe functionaliteit in excel2k7+, betekent dit dat de tekst eigenlijk niet in een cel staat, maar een ander object zoals een tekstvak, een autovorm of een comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit is een optie in Excel2k7, maar zat dacht ik ook al in 2003 :?

JE wilt toch juist dat je kader de tekst volgt en niet de celrand. Hoe wil je anders tabellen creeeren waar je tekst (lees: headers) niet verticaal maar diagonaal staan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, toevallig was ik in een samengevoegde cel aan het testen, en daar volgen de randen gewoon de celrand en niet de tekst. <-dus dit is ook meteen de oplossing imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het is inderdaad de bedoeling om schuine tekst in recht omrande cellen te plaatsen.
Via deze link kan je zien wat de bedoeling is. Nu is het enkel nog de bedoeling om op dat spelbord dikke randen tussen de verschillende cellen te plaatsen.
Ik weet het. Excel is in principe hier niet voor ontworpen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1