Toon posts:

pIII 550 fc.... op welk boord overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek mensen met ervaring met het overklokken van een piii55....
moet toch niet zo moelijk zijn?
En op welk moederboord doen jullie dat dan?
Ik ga zelf liever niet knippen en plakken dus met de gewone koeler werken..

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-09 13:14

Thorne

Forrester

Hmmmm... volgens mij kan je het beste een i820 van Intel zelf nemen. Tenminste als je een bord voor je kop hebt.

Kusje van je vriend!!!

Thorne

>specs<

Verwijderd

een i820 ???? , die heb ik ook gehad (asus p3c-2000) niks anders dan problemen gehad,

een betere MoBo (er kunnen dus betere zijn)is een Abit be6-II, daarmee kun je namelijk ALLES instellen, en je FSB verhogem met stappen 1 (133,134,135,enz)

Ik draai momenteel een p3-450 op 133 Mhz bus, dus op 600Mhz

Greetz ShaDoW

Verwijderd

Mijn PIII 550e (geen fcpga) op een Asus P3B-F
loopt op 770 mhz (140 mhz bus)zonder problemen en ik gebruik nog niet eens extra koeling. Let op dit wil alleen als je goed geheugen hebt, ik heb Siemens PC133 geheugen als een een ander merk gebruikt wil dit misschien niet !!! :)
Ik denk dus dat je gewoon een Asus P3B-F en een converter moet kopen. Een fcpga is sowiezo beter over te klokken dan een slot1

Verwijderd

Topicstarter
geen 820 nee... misschien bij de volgende release (ergens in April)
Abit ben ik niet echt fan van ...
Heeft niemand ervaring met aopen moederplankjes?

Verwijderd

Als het je echt om het overklokken te doen is , koop dan een Abit BE6-2 of een MSI BX master . Als je het stabielste bord wilt een Asus P3B-F .

Verwijderd

Topicstarter
Is dat uit ervaring of gelezen bij tommie en Anand?
De be6... is dat trouwens die met 2e ata66 controller, of die met alleen ata 66?

Bedankt voor alle reacties trouwns...
(behalve thorne want die snapt er niks van)
he vriend :)

• Thorne
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 05-09 13:14

Thorne

Forrester

Hee vriend!!!

Blijkbaar kan je beter toch een ABIT of een ANUS nemen. Ik las net dat er iets van probleempjes waren met die i820. Iets met het geheugen ofzo... HAHAHAHAHAHA

Neem anders gezellig een BP-crash van ABIT!

Groet van je vriendje!!

Thorne

>specs<

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ervaringen met Aopen:
ik heb een AX63pro, met een via chipset, kan een FSB van 66,100 en 133 aan met de bijbehorende dividers voor de agp bus etc. PIII-500E loopt momenteel op 630. Kan er dus een boel mee maar hij wil nog niet verder, misschien heb ik wel slecht geheugen gekocht ofzo, is wel PC133 maar ja. Is er trouwens een manier om te testen of je goed geheugen hebt?

Verwijderd

Ik heb zelf een Abit VA6 met een P3 550E @ 825. 100% stabiel.

Verwijderd

Dat is ervaring , want ik heb zelf de Abit BE6-2 en de Asus P3B-F .

Verwijderd

Overclocken van een 550e op een P3B-F of een Be6-2 wordt beperkt door de maximale AGP bus divider van 2/3. Als je m op 140 mhz SB krijgt heb je knetterveel mazzel dat je videokaart t allemaal trekt, die loopt dan namelijk op 93 (!) mhz. Dat vinden de meeste videokaarten echt niet leuk. Ik heb 't met een Asus V3800 geprobeert, en die wil niet verder dan 125 Mhz. (83 mhz AGP bus)

Als je echt alles uit je proc wil trekken moet inderdaad een i820 kopen, maar die borden zuigen intens hard, of een Via 133a bordje, zoals de Abit VA6. Die hebben een AGP divider van 1/4...

Greetz

Bassov

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik d8 een divider van een 1/2

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Uhmjah, dat bedoel 1/2 :) 1/4 is wel erg veel :)
Pagina: 1