-2 bij winnen veiling maar niet reageren, gerechtvaardigd?

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
V&A aangeboden: Heel DDR1, DDR2, SD-RAM pakket!!!

In deze ad kom ik de opvallende tekst
Bieden = kopen anders -2 feedback.
Bij mijn weten is er toch nog geen deal op 't moment dat een veiling is afgelopen? Je kan er geen rechten aan ontlenen, het is niet bindend zo komt naar voren in 't beleid. Dit vond ik dan een randgevalletje, maar een dergelijke tekst lijkt me niet verantwoord. Meer een pressiemiddel om er maar voor te zorgen dat mensen zich aan hun 'afspraak' (bod) houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is inderdaad volgens de regels van Tweakers niet juist al kan ik me er persoonlijk wel in vinden. Tweakers kan die regels ook niet aanpassen, want een koop kunnen ze gewoon simpelweg niet afdwingen. Toch vind ik moreel gezien dat je niet moet bieden op producten die je niet wilt kopen (op marktplaats gebeurt dat ook veel)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Dit is toch simpel een manier van dreiging? Al snap ik wel dat de verkoper "koopgarantie" wil hebben van de bieder, lijkt het me niet gepast daarbij dit soort dreigementen te uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft hij het ook ingezien, want ik zie het niet meer terug. Overigens kan je ook gewoon het V&A meldpunt gebruiken voor dit soort dingen :)

*kleng*

Dit topic is gesloten.