Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien

Op meerdere plaatsen werken

Pagina: 1
Acties:

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:35
Ik ben op zoek naar sofware waar je op meerdere plaatsen te gelijk mee kunt werken.
De bedoeling is een tabel te maken waar je op de ene computer wat in kunt vullen, dan moet het automatisch op de andere pc te voorschijn komen.
Google docs kan dat, alleen mist er een optie die wel nodig is.

Er is 1 pc waar alles ingevuld gaat worden in een tabel. Op de andere moet het in beeld komen en vanaf daar ook bij te werken zijn zonder toestenbord.
1 cel van de tabel moet met 1 klik (aanraking op touchscreen) een andere kleur kunnen krijgen.

Bestaat er software die dit kan? Of is dit toch te doen met Google docs?

πŸš— Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | β˜€οΈ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌑️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | πŸ”‹ Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
In MS Access kun je tabellen maken waarmee je met meerdere computers tegelijk kunt inloggen.

• Headshot_NL
Ok. Op 2 computers te gelijk werken aan 1 document kan, dat weet ik al.
Maar het punt is, op 1 computer moet ik alles kunnen invullen (geen probleem).
Maar op de andere computer (touchscreen zonder muis of toetsenbord) moet ik met 1 aanraking op het scherm (klik) een cel van de tabel een andere kleur kunnen geven/markeren.

πŸš— Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | β˜€οΈ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌑️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | πŸ”‹ Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

Verwijderd

Voor dat laatste moet je denk ik zelf iets gaan scripten, maar dat moet wel te doen zijn.

• Headshot_NL
Ok, en waar moet ik dan aan denken?
Is er niet de mogelijkheid om dit toch met office zo te maken?

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11 14:21
Jawel, in Access kan je schermformulieren maken die je volledig naar eigen inzicht kunt inrichten. Maar daar komt waarschijnlijk wel wat programmeerwerk bij kijken (VBA)

• Marko_J
overigens; staan de pc's in hetzelfde netwerk, of kan de verbinding alleen via internet?

• Headshot_NL
De pc's staan in het zelfde netwerk.
Acces ga ik nog proberen, dat laat ik nog wel even horen.

• Marko_J
Dan kan het inderdaad prima met Access. Op de formulieren kan je buttons e.d. plaatsen die reageren op het touch-screen. De opmaak van velden (kleur etc) kan je dynamisch laten beinvloeden door 'voorwaardelijke opmaak', en/of VBA.

Succes :)
Pagina: 1