Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Hoe verander je folder weergave in bulk?

Pagina: 1
Acties:

• Synthiman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2018
Ik ben alle cd's aan het onderbrengen op mijn computer. Nu had ik elke folder voorzien van één grote tumbnail van de frontcover. Echter na verplaatsen naar een andere harde schijf, zijn de tumbnails weer klein. (Standaard zie je 4 kleine tumbnails als er 4 of meer pics in de folder zitten. Is er slechts één pic, dan zie je slechts één kleine tumbnail, linksboven in de hoek.

Is er een manier om de tumbnails in één keer (batch) weer te herstellen tot één grote? (Registersetting misschien of software die dit regelt?)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:41

SeatRider

Hips don't lie

Stel de view in die je hebben wilt, ga naar Tools > Options > View > Apply to All Folders.

Dan wordt de huidige view toegepast op alle (ja, ALLE) folders.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

In Explorer naar View -> (Extra) Large icons. Dan Tools -> Folder Options -> View -> Apply to All Folders.

Zie ook mijn reactie in een eerdere thread:
YellowOnline schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 20:52:
Wat is er mis met Tools-> Folder Options -> View -> Apply to Folders? Die apply werkt per type folder hé. Zo is het ook bij mijn muziek gedaan - andere mappen hebben een ander view.

Je kan ook dit scriptje gebruiken als je het plaatst in dezelfde map als de map waar je het view goed gezet hebt:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
#Quick & dirty PowerShell script by YellowOnline for ReadyToFlow, 03-07-2010
Write-Host "Starting script..."
Try{$arrDir = Get-ChildItem -Recurse | Where-Object {$_.PsIsContainer}}
Catch{Write-Host "Oops, an error has occured! Are you sure there are subdirectories?"}
Try{ForEach ($objDir in $arrDir) {Copy-Item desktop.ini -Destination $objDir.FullName -Force}}
Catch{Write-Host "Oops, an error has occured! Does desktop.ini exist?"}
Write-Host "Finished!"
#EOF

Sla het op als <maaktnietuit>;ps1; open PowerShell; geef het commando Set-ExecutionPolicy RemoteSigned in; bevestig; en voer het script uit door het commando .\<maaktnietuit>.ps1

PS. O ja, dit scriptje past dezelfde desktop.ini toe op alle onderliggende mappen.

[ Voor 85% gewijzigd door YellowOnline op 19-07-2010 09:15 ]

• Synthiman
Allereerst bedankt :)

@SeatRider: De enige manier om één grote tumbnail op je folder icon te krijgen is de volgende:
Kies onder menu "View" de optie "Tumbnails". Nu heb ik dus grote folder icons met in de linker bovenhoek één kleine tumbnail. Om deze éne tumbnail groot te krijgen moet ik elke folder nu apart aanklikken (rechtermuisknop) en met "Properties" > "Customize" > "Choose Picture" de pic selecteren.

Gebruik maken van: Tools > Options > View > Apply to All Folders, zorgt er alleen voor dat alle folders een kleine tumbnail laten zien. Dit werkt dus niet........

@YellowOnline:
In Explorer naar View -> (Extra) Large icons.
Ik zie alleen de optie "Tumbnails", (Extra) Large zie ik nergens als optie. (Windows XP SP3)

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Synthiman schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:00:
@YellowOnline:
[...]
Ik zie alleen de optie "Thumbnails", (Extra) Large zie ik nergens als optie. (Windows XP SP3)
Sorry, XP is al enkele jaren geleden - we zijn al twee generaties verder :p Het principe zou wel hetzelfde moeten zijn.

• Synthiman
@YellowOnline: Ik loop achter met XP, weet ik ;) Helaas heb ik geen keus, ik werk met een pro audiocard (Tascam PCI-822 met daaraan een Tascam DA-88 en een DA-30mkII ) en die draait niet onder latere OS.

Oh, in de haast had ik de "h" over het hoofd gezien.... Bedankt voor de correctie ;)

• Synthiman
Inmiddels heb ik de oplossing gevonden: Verander de naam van de pic die je als grote thumbnail wilt hebben in "folder.jpg" Nu kun je alle files kopiëren naar een andere schijf. Alles wat je dan hoeft te doen is even weergave op thumbnail te zetten en alles is weer zoals je het voorheen had.
Pagina: 1