Random aka Indy schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:01:
[...]
Yups net waar ik het voor nodig heb meer hoeft niet maar de Ubuntu fanatics die je direct verstikken met hun zogezegde "geweldige" systeem (dat zelfs geen GUI heeft standaard) ... please
Ik word er helemaal niet goed van van dat Linux fanatisme...er zijn belangrijker dingen in deze wereld dan het OS dat je gebruikt...
des gouts et des couleurs on ne discute pas over kleuren en smaken KAN je niet (rationeel) discussiëren
Met alle respect, maar je slaat hier je eigen ruiten in. Een server impliceert in de UNIX-wereld zowat dat er géén GUI op draait, vandaar dat de server-editie van Ubuntu ook geen GUI heeft. Er zijn talloze distro's die geen GUI aanbieden tijdens de installatie (Arch, Gentoo, Slackware, ...). Je zegt dat het 'Linux-fanatisme' je de keel uithangt maar tegelijkertijd slaag je er toch in om Windows te
pitchen als hét OS ('Ubuntu kan niet aan Windows tippen') en tegelijkertijd één van de leidinggevende Linux-versies de grond in te boren. En dan met zo'n relativerende verzoenende dooddoener komen...
Dat jij overal een GUI verwacht zegt meer over jouw (Windows-centrische) ingesteldheid dan over de kwaliteit van Linux. Linux draaide al op servers toen Windows nog geen multi-useromgevingen aankon en een netwerkstack van BSD (een UNIX) moest lenen. Ik herinner mij de crashes van Windows 98 nog levendig. Dat had je niet op een server moeten draaien. Of de pseudo-multi-useromgeving (waarbij je om een paswoord gevraagd werd maar dat loginvenster met een simpele klik op de Escape-toets kon omzeilen).
Maar goed:
de gustibus et coloribus non disputandum est.d1ng schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 12:54:
[...]
Toch niet helemaal. Denk aan Suse Linux Enterprise Server, Mac OS X Server, Windows Server 2003/2008.
Gewoon server OS-en met GUI (standaard), ongeacht je mening of een server wel of geen GUI hoort te hebben

Dat is een recente evolutie, die Microsoft in gang gezet heeft

. OS X is een BSD in wezen, die codebase heeft zich al meer dan afdoende bewezen op servers. Dat Apple een server-editie uitbrengt is dan ook niet veel extra werk voor hen, en des te makkelijker voor hun GUI-minded gebruikers.
Random aka Indy schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 08:20:
Iemand die jouw tekst tussen de lijntjes leest zal hetzelfde denken, want jij hebt duidelijk Clear niet geinstalleerd of er zelfs maar mee gewerkt, over ongenuanceerd gesproken kan dit tellen. Clear kom je ALTIJD en automatisch op de GUI voor alle duidelijkheid.
Ik vrees dat jouw openingspost boekdelen spreekt qua vooroordelen. Om het op z'n bijbels te zeggen: kijk eerst naar de balk in je eigen oog voor je iemand anders op de splinter in zijn oog wijst

.
Clear heeft dat dus wel en Ubuntu niet dus, een prompt uit de jaren 60 of prehistorie is alles wat je krijgt STANDAARD!
Kijk. Weer een joekel van een vooroordeel.
Je moet goed lezen: mijn VROUW(gewone user die wel kan werken met windows) kon niet weg met Ubuntu desktop, pas na lang zoeken kreeg ze de browser werkend en de mail lukte al helemaal niet.
Je vrouw is een gewone Windows-gebruiker. Elke Windows-gebruiker kan met Windows overweg. De frustratie bij Windows-gebruikers wanneer ze een niet-Windows-systeem voor hun neus krijgen is dat zij daar vaak niet mee overweg kunnen (wat voor Mac-gebruikers ook geldt, maar in veel mindere mate, zeker tegenover Windows). Daarbij komt nog dat hoe groter de Windows-kennis van de gebruiker is, hoe groter zijn illusie is dat die kennis hem zal helpen bij het gebruik van een ander besturingssysteem. Bij sommige mensen vertaalt zich dat ook in nodeloze vooroordelen en de indruk dat hun systeem superieur is - op het religieuze af.
Wat MIJ betreft (wederom als vrije mens) ik heb 3 jaar een server gehad eerst op WIN 2003 en daarna WIN 2008 server welke beide (WAT MIJ BETREFT) superieur zijn aan eender welke Linux distro. Linux is een goede poging en ondat het gratis is kan je er eens gebruik van maken indien nodig...dat is het dan wat mij betreft. Ik neem deze namiddag het vliegtuig richting vakantie dus go ahead ik kijk binnen 3 weken wel eens (misschien).
Opnieuw: dit lijkt me gewoon een goedkope rant. De suggestie dat je er tussenuit knijpt en 'misschien' het topic nog es checkt als je terug bent van vakantie is één gigantische troll. Waarom post je het niet nà je vakantie? Of helemaal niet? Je topic gaat heus niemand overtuigen.
Je probeert het wel te verpakken met pseudo-relativerende bescheidenheidsargumenten ('wat mij betreft') maar dat doet niks af aan je standpunt. Als ik zeg dat A beter is dan B, dan kan ik daar nog zoveel 'imho' bij zetten, mijn standpunt blijft hetzelfde. Dus bespaar ons dat alsjeblieft. Je bent blij met Windows, so be it. We gunnen je dat. Echt wel. Verwacht alleen niet dat je met open armen onthaald wordt tijdens je kruistocht in 'vijandelijk gebied'. Want net zoals jij er rotsvast van overtuigd bent dat Windows 'superieur' is zijn er die-hard Linux-gebruikers (die in tegenstelling tot jou meestal de andere kant wél kennen) die net hetzelfde denken - maar dan over Linux.
[
Voor 66% gewijzigd door
Borromini op 21-07-2010 21:54
. Reden: De TS was inderdaad niet over Ubuntu begonnen ]