Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 09:06
Ik wil het netwerk hier thuis gaan uitbreiden, met name het draadloze gedeelte.

Zo ziet mijn netwerk er nu uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.gliffy.com/pubdoc/2177939/S.png

Hier volledig te zien: http://www.gliffy.com/pubdoc/2177939/L.png
Het draadloze gedeelte is niet in het hele huis goed bereikbaar (erg zwak signaal door overal dubbele isolatie)

Ik wil de Sweex of de Linksys switch gaan vervangen voor een router met wifi. Nu heb ik gelezen dat dit mogelijk is als je WDS gebruikt. Ik kan op die manier mijn draadloze netwerk vergroten en ook direct de extra apparaten via lan aansluiten. De beveiliging is alleen lastiger begreep ik, moeilijk om WPA2 te gebruiken tussen 2 wifi routers.
Voor zover ik weet ondersteund de Fritz!box 7270 WDS, welk apparaat kunnen jullie adviseren om i.c.m. WDS mijn wifinetwerk te vergroten en direct mijn bekabelde apparatuur kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Je moet met WDS opletten dat de Fritz!BOX dit alleen ondersteund als het ook een fritz!box is.
Ik heb thuis de zelfde fritz!box staan, in het control panel staat dit ook aangegeven. Heb zelf nog een
AP staan welke ook WDS ondersteund, maar deze wou dus niet communiceren met de Fritz!box.

Je zou dus goed na moeten gaan als de fritz!box het ondersteund.

Ook zou je de fritz!box repeater kunnen gebruiken (ondersteund ook N-draft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-07 16:29
WDS is niet zo erg compatible tussen 2 apparaten van verschillende fabrikanten.

Slechte ervaringen:
Netgear, Linksys - die zijn alleen compatible met zichzelf en soms niet eens tussen verschillende apparaten van hetzelfde merk.

Goede ervaringen:
Apple routers ($$$) - die hebben WDS die zowel bedraad als onbedraad het netwerk kunnen verlengen, daarnaast krijg je ook AirTunes (Express) of TimeMachine of printer mogelijkheden
Asus RT-16 met DD-WRT - die WDS werkt goed samen met de Apple router. Ik denk dat het eerder de DD-WRT is die hiervoor zorgt dan de router hardware.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wat kunnen jullie anders adviseren om het draadloze bereik te vergroten? Als je 2 ssid's hebt moet je laptop telkens switchen in geval van te weinig bereik, lijkt me en als je aan het downloaden ben lijkt me dat niet zo handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik gaf het in mijn vorige post ook aan, AVM heeft ook een repeater special voor hun fritz!boxen.
Dan hoeft je laptop (zover ik weet) niet te switchen van AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dan ga ik daar even naar kijken. Mocht het echt niks zijn dan kan ik altijd nog een losse router kopen en een losse extender.
Pagina: 1