Windows 7 vindt geen ethernetkabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ES335
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 19:09
Hallo!

Ik heb net een nieuwe computer aangeschaft, het werkt allemaal prima op één dingetje na: internet says no.
Ik krijg dus het rode kruisje op het icoontje rechtsonder. Aan het kabeltje ligt het in ieder geval niet, want deze werkt op dezelfde verbinding wel op een XP-computer, en ik heb het ook al met een nieuw ethernet kabeltje geprobeerd, maar nog steeds niks. Internet werkt wel gewoon op andere computers in het netwerk. Het kabeltje is dus niet het probleem.

Moederbord betreft een MSI P55-GD65, de twee netwerkadapters zijn Realtek PCIe GBE Family Controller #1/2. Heb het zowel geprobeerd op Win7 Gamers Edition x64. als Win7 Ultimate x64. In apparaatbeheer staan ze zonder rood of geel icoontje in de lijst. Het uiteinde van de ethernet-kabel in de computer knippert soms groen/rood, maar alleen als ik deze er net heb ingeplugd. Ik kom er zelf helaas niet uit, dit is al wat ik heb geprobeerd:

-MSI drivers op het MSI-schijfje installeren
-Realtek drivers van de Realtek website installeren
-PC geformatteerd
-cold reboot
-ipconfig /release /renew
-router reset
-verschillende ethernet kabeltjes
-firewall uitgezet

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ES335
Haha, snelle update: ik heb net de laatste optie maar geprobeerd: duplex op de netwerkadapter op verschillende standen zetten, 10 mbps op half duplex en voila, internet. Ik sprong een gat in de lucht. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-08 15:22

Sebazzz

3dp

Heb je het ook als je een Ubuntu Live CD draait? Dan weet je of het een software of hardwarefout is, je netwerkchip zou zomaar DOA kunnen zijn.
ES335 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:43:
Haha, snelle update: ik heb net de laatste optie maar geprobeerd: duplex op de netwerkadapter op verschillende standen zetten, 10 mbps op half duplex en voila, internet. Ik sprong een gat in de lucht. Problem solved.
Ik zou dat niet opgelost noemen, je zit nu op 10MBit half duplex, dat is zowat het laagste van het laagste wat je waarschijnlijk met je netwerk kan halen. Bij een gemiddeld netwerk kan je 100MBit full duplex halen, aangenomen dat je een switch hebt en geen hub.

[ Voor 67% gewijzigd door Sebazzz op 18-07-2010 23:45 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ES335
Sebazzz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:43:
Heb je het ook als je een Ubuntu Live CD draait? Dan weet je of het een software of hardwarefout is, je netwerkchip zou zomaar DOA kunnen zijn.

[...]

Ik zou dat niet opgelost noemen, je zit nu op 10MBit half duplex, dat is zowat het laagste van het laagste wat je waarschijnlijk met je netwerk kan halen. Bij een gemiddeld netwerk kan je 100MBit full duplex halen, aangenomen dat je een switch hebt en geen hub.
Ik kan nu niet zeggen of het nu snel is of niet, ben weer aan het formatteren ( andere Win7 versie erop ). Ik zal straks nog wat andere duplex standen proberen. Denk niet dat het aan de hardware ligt, het is tweedehands maar de dag ervoor werkte het nog bij de andere persoon dus ik denk niet dat dat het kan zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door ES335 op 18-07-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:10
ES335 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:48:
[...]

Ik kan nu niet zeggen of het nu snel is of niet, ben weer aan het formatteren ( andere Win7 versie erop ). Ik zal straks nog wat andere duplex standen proberen. Denk niet dat het aan de hardware ligt, het is tweedehands maar de dag ervoor werkte het nog bij de andere persoon dus ik denk niet dat dat het kan zijn.
Heb je dat ook zelf getest? Of heb je dat ( kort gezegd ) domweg maar aangenomen?!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ES335
Ok, net even iets getest. Download snelheid is in ieder geval goed, van Ati.com ging de driver download met 600 kb/s maar ik weet niet of ik die conclusie alleen op downloads kan baseren. Tweakers.net laadde Chrome in minder dan een seconde, andere websites ook dus ik denk het allemaal goed werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 09:25

job

Ik ben veel gigabit netwerkkaarten/poorten tegen gekomen welke erg kritisch zijn over de kabel die je er aan hangt. Veel van deze kaarten proberen te verbinden op gigabit maar lopen daar op vast. Meestal is de oorzaak een matig geknepen utp kabel, of domweg een utp kabel welke de aders verkeerd heeft aangesloten.

Ik raad je dus aan kritisch naar de utp kabel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je netwerkkaart op 10mbit zetten is natuurlijk heel jammer als je een 10+mbit internet verbinding hebt. Ik ben dit probleem wel vaker tegen gekomen en het vervangen van de kabel helpt meestal wel maar het kan net zo goed de router/switch/nic zijn. Probeer gewoon de onderdelen te wisselen zodat je het probleem echt kunt oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
ES335 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:25:
Ok, net even iets getest. Download snelheid is in ieder geval goed, van Ati.com ging de driver download met 600 kb/s maar ik weet niet of ik die conclusie alleen op downloads kan baseren. Tweakers.net laadde Chrome in minder dan een seconde, andere websites ook dus ik denk het allemaal goed werkt nu.
Ja maar als je ooit eens naar een snellere internet abbo gaat dan krijg je nooit je volledige snelheid. Want 10 mbps op half duplex is gewoon te sloom.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ES335 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 23:43:
Ehh nee, dat betekent waarschijnlijk dat je kabel niet goed is. Heb je veel fouten als je een netstat -e doet? Dit is geen oplossing..
Pagina: 1