Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3F4n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-07 19:39
Hallo allemaal,

Ik heb hier een netwerkje staan met daarin een Sitecom WL-351 300N XR router. Alles draaide tot gister als een zonnetje, maar nu start de router af en toe zonder enige duidelijk aanleiding opnieuw op. Hierdoor ben ik dus enkele seconden mijn internet verbinding kwijt. Logischerwijs is dit natuurlijk heel vervelend en ik hoop dat iemand een manier weet op dit probleem op te lossen...

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Kabelmodem -> Sitecom wl-351 -> pc bedraad
-> NAS bedraad
-> netwerk printer bedraad
-> xbox360 bedraad
-> laptop draadloos
-> 2x pc draadloos

De pc's en de laptop gebruiken DHCP, de NAS, de printer en de xbox360 hebben een statisch IP.
Ook staat de nieuwste firmware op de router. Firewall van de router staat uit, maar het maakt ook niet uit als deze aan staat.

Als iemand meer info nodig heeft hoor ik het graag ;)

St3f4n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo St3f4n,

Deze router heb ik zelf ook en ik weet uit ervaring dat hij aardig warm kan worden. Zeker als de router wat meer werk heeft te verrichten door de hoeveelheid verkeer (meerdere verbindingen).

Ik weet niet of de router in jouw opstelling zijn warmte makkelijk kwijt kan. Bij mij hangt de router helemaal vrij op ongeveer 1,80m hoogte in de meterkast en dat gaat goed. Let er bijvoorbeeld op dat de router niet op een modem staat of hier net bovenhangt vanwege de warmte afgifte van het modem. Plaats je router ook niet vol in de zon.

Dit heb je misschien zelf ook al wel bedacht, maar toch...