Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] Geen toegang tot bepaalde functies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Vista Home Premium.
Als ik functies zoals:
  • persoonlijke instellingen (b.v. wall paperinstellen lukt niet)
  • configuratiescherm->systeem
  • mijn computer -> eigenschappen
  • gebruikeraccounts
wil gebruiken flitst er gedurende 0.1 sec een (leeg) scherm voorbij en daarna wordt de functie niet uitgevoerd. Alles loopt wel gewoon door. Ik dacht dat het eerst een adminkwestie was en heb het Administrator-account tevoorschijn gehaald maar ook dan kan ik die functies niet gebruiken.

waar kan dit aan liggen?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:59
Misschien is de uac kapot. Die zou je kunnen uitzetten (al is dat niet echt een oplossing, maar weet je gelijk of het daar aan ligt). Je zou ook je logs even kunnen nakijken of uac een foutmelding geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de UAC al eerder aan en uit gezet via systeem configuration maar dat geeft geen verschil in gedrag. Toch vreemd dat ik zelfs niet in staat ben om als Administrator of als User niet in staat ben om b.v. een desktop aan te passen. Wat vreemd is dat ik de background wel kan aanpassen als ik een plaatje rechts-klik en dan "gebruik als bureaublad" o.i.d. kies.

Ik heb de Administrator zichtbaar gekregen door een dos box als administrator te runnen via het commando Net user administrator /active:yes. Ik neem aan deze admin alles zou mogen doen.

Ik heb ook geprobeerd om in safe mode te werken maar ook dan krijg ik geen toegang tot eerder genoemde opties

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Mogelijk dat er een driver gek doet, zeker video kaart drivers kunnen vreemde dingen doen, dus zou die eens verwijderen en dan nog een keer kijken.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Verwijderd

Topicstarter
gulie schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:39:
Mogelijk dat er een driver gek doet, zeker video kaart drivers kunnen vreemde dingen doen, dus zou die eens verwijderen en dan nog een keer kijken.
Zou dit al niet getest zijn door in safe mode te werken?
Ik zal het vanavond in ieder geval nog eens bekijken en zal ook de UAC-logs eens bekijken (als ik die kan vinden).

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Alleen UAC-logs heb je weinig aan. Wat zegt de event log?

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:07:
[...]

Zou dit al niet getest zijn door in safe mode te werken?
Ik zal het vanavond in ieder geval nog eens bekijken en zal ook de UAC-logs eens bekijken (als ik die kan vinden).
Het kan zijn dat er een wijziging mee zit met de installatie en die dus een permanent iets verdraait (om het zo maar te omschrijven) zeker Video kaart drivers kunnen gekke dingen doen ;(

Een collega hier (gnimmeL_kraD) heeft zo iets een keer meegemaakt en dat kwam toen door een virus, was toen een activeX achtergrond.

[ Voor 12% gewijzigd door gulie op 19-07-2010 14:11 ]

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op maandag 19 juli 2010 @ 13:10:
Alleen UAC-logs heb je weinig aan. Wat zegt de event log?
De Windows Event Log service is niet beschikbaar. Als ik deze wil starten krijg ik de foutmelding;

"Kan de Windows Event Log-service op Locale computer niet starten

Fout 4201: een WMI-gegevensprovider heeft de doorgegeven exemplaarnaam niet als geldig herkend"

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-11 16:39
Heb je Microsoft Defender en Microsoft Security Essentials (of andere antivirus) gedraait?

Lijkt wel erg op een verminkte Vista omgeving.
Defender van Microsoft houdt wel een aantal zaken tegen, maar zou ook moeten detecteren indien er vreemde dingen gebeuren met je installatie, al is dat natuurlijk niet altijd het geval.

Verwijderd

Topicstarter
Henkje.doc schreef op maandag 19 juli 2010 @ 18:10:
Heb je Microsoft Defender en Microsoft Security Essentials (of andere antivirus) gedraait?
Ik gebruik AVG Anti-Virus en deze heeft geen rare dingen laten zien

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11 00:35
Het betreft toevallig geen MSI notebook?

Kijk eens of Windows Search 4.0 geïnstalleerd is (geïnstalleerde updates), indien zo, verwijderen en computer terug laten opstarten.
Opgelost :).

Verwijderd

Topicstarter
foetus_ schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:43:
Het betreft toevallig geen MSI notebook?
Toevallig, of misschien niet zo toevallig, gaat het hier inderdaad om een MSI notebook. Dat biedt hoop.
Kijk eens of Windows Search 4.0 geïnstalleerd is (geïnstalleerde updates), indien zo, verwijderen en computer terug laten opstarten.
Ik kan nergens Windows Search 4.0 vinden. Waar zou ik deze kunnen vinden?

Net heb ik een systeemscan uitgevoerd (sfc /scannow). Deze gaf aan dat er een aantal beschadigde bestanden zijn die niet hersteld kunnen worden. Er wordt verwezen naar CBS.log waar een hele lijst (honderden) verwijzingen staan waar ik geen wijs uit word.

Verwijderd

Topicstarter
Dit was de gouden tip. Ik kon Windows Search 4.0 niet vinden maar installeren van Windows Search 6.0 heeft de problemen opgelost
_/-\o_

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-11 16:39
Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:30:
[...]

Toevallig, of misschien niet zo toevallig, gaat het hier inderdaad om een MSI notebook. Dat biedt hoop.

[...]

Ik kan nergens Windows Search 4.0 vinden. Waar zou ik deze kunnen vinden?

Net heb ik een systeemscan uitgevoerd (sfc /scannow). Deze gaf aan dat er een aantal beschadigde bestanden zijn die niet hersteld kunnen worden. Er wordt verwezen naar CBS.log waar een hele lijst (honderden) verwijzingen staan waar ik geen wijs uit word.
Misschien verstandig om dan eens te kijken met schijfcontrole van windows. Hier kunnen eventuele defecten aan de HDD mee boven water komen, maar soms ook bepaalde beschadigde bestanden mee worden verwijderd (als er bv bepaalde verwijzingen niet meer kloppen).

Verwijderd

Topicstarter
Henkje.doc schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:47:
Misschien verstandig om dan eens te kijken met schijfcontrole van windows. Hier kunnen eventuele defecten aan de HDD mee boven water komen, maar soms ook bepaalde beschadigde bestanden mee worden verwijderd (als er bv bepaalde verwijzingen niet meer kloppen).
Gaan we doen :)
Pagina: 1