Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

X-fi XtremeGamer kraakt na installatie icidu 300N Wifi kaart

Pagina: 1
Acties:

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:24
Omdat ik op vakantie ga, heb ik een wifi pci kaart gekocht.

Het gaat om een Icidu pci kaartje: http://www.icidu.com/ProductDetail.aspx?pd=3917138

Leuk kaartje voor een mooie prijs, maar sinds de installatie en het inschakelen kraken mijn speakers bij het afspelen van welke audio dan ook.
Het begint dus al met het welkomsgeluidje van windows xp.

Zodra ik de kaart uitschakel bij netwerkverbindingenl is het probleem weer verholpen.

Mijn X-fi heeft de nieuwste drivers en het kaartje dus ook (Van de cd die er bij zat).

Ik heb de kaart al eens herinstalleert, ook met het wifi programmaatje van Icidu zelf.

Ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie, ik heb ook niet zoveel verstand van Wifi.

Hopelijk heeft iemand een idee.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:34
Klinkt meer als hardware matige problemen, heb je al eens geprobeerd hem in een ander PCI slot te stoppen? en wat gebeurd er als je je speakers eens aansluit op de interne geluidskaart ?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-11 15:58
Misschien delen ze dezelfde IRQ (geen idee of dat dit soort problemen kan veroorzaken), dus dat zou je om te beginnen kunnen checken. Tevens zijn geluidskaarten vrij gevoelig voor storingen van buitenaf, maar het lijkt me stug dat dat zulke grote problemen kan geven.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
de driver van de cd is doorgaans niet de nieuwste. ga naar de website van de fabrikant en download daar de recebtste driver.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:24
Bedankt voor alle reacties!

Het zijn de nieuwste drivers, want de fabrikant heeft geen nieuwere op de site staan... lekker handig trouwens.
Had hem al in een ander pci slot gedaan, dat helpt niet.

Ik ga de irq's eens bekijken in het bios maar ik vrees ook dat het niet zal helpen.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Ik zou toch denken aan wat interference van de wifi- op de geluidskaart... niet best, maar heel goed mogelijk.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47

Theo

moederbord

MicGlou schreef op maandag 19 juli 2010 @ 00:59:
Ik zou toch denken aan wat interference van de wifi- op de geluidskaart... niet best, maar heel goed mogelijk.
In dat geval kan de TS proberen de geluid en wifikaart zover mogelijk van elkaar af te zetten, de geluidskaart boven de wifikaart. (niet andersom, de straling van een wifikaart gaat niet zo gemakkelijk door de printplaat van de kaart heen)

7400 Wp op het dak

Pagina: 1