Toon posts:

Slechte timing om een nieuwe TV aan te schaffen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een eindje te sparen om mezelf een nieuwe TV aan te schaffen. Voorlopig leef ik namelijk zonder.
Na veel, heel veel en ontzettend veel rondgelezen te hebben is men oog nu gevallig op een LG infinity.
Men 1300 zuurverdiende eurotjes liggen hiervoor klaar. Men doel is om deze TV 3-4jaar te gebruiken.

Echter begin ik nu serieus te twijfelen over de vernieuwende "3D" technology. De eerste generatie is nog veel te duur naar mijn smaak, en zal wss in het volgend jaar verder blijven uitgroeien.

Mss een zeer rare vraag, maar kunnen jullie +/- schatten wanneer de juiste periode zal vallen om een nieuwer 3D model aan te schaffen? Enig idee wanneer de eerste 3D films in de winkelrekken zullen verschijnen?
Mss nu een goedkoper model aanschaffen en de rest aan de kant houden om dan binnen een dik jaar een 3D model te kopen?
Ik weet het zo niet meer .... 8)7

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit blijft koffiedik kijken. Zeker met iets als 3D TV. Ik zelf acht de kans dat 3D echt aan gaat slaan heel klein, omdat het niet echt een prettige manier is om langdurig TV te kijken, het is nu een hype, maar niemand weet zeker of het door gaat breken. Dus het kan goed zijn dat er over een jaar al iets beters is, het kan ook nog wel 10 jaar duren.

Zoals met alle hardware, als je het nodig hebt moet je het nu kopen, er komt altijd wel wat beters op de markt dan hetgeen je net gekocht hebt, maar als je daarop blijft wachten dan kun je blijven wachten.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
De hele industrie is er op gericht op te zorgen dat iedereen het gevoel heeft dat hun TV na twee of drie jaar al weer obsolete is. Je zult dit gevoel dus altijd blijven houden.

Ik zou zeggen, geef je zuur verdiende centjes uit aan die TV die je hebt uitgezocht en geniet er jaaaren van. Pas na 5 jaar rustig rondkijken of er iets beters te krijgen is, wat je na 7 jaar koopt :)

Verwijderd

Je kan kijken naar een Samsung C750. Is een 3D LCD wat ongeveer rond jou budget ligt. Anders misschien een Samsung C7000 plasma.

3D techniek zal uiteraard gedurende jaren veranderen, maar het 3D dat je nu krijgt is net zo goed of zelfs beter dan IMAX 3D. Reden hiervoor is dat 3D op een HDTV veel feller kan zijn waardoor het goed popt. Dus mocht je toch een 3D tv willen dan heb je in ieder geval kwalitatief een goed 3D effect.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 23:11 ]

Verwijderd

en als je dan toch een 3D wil, spaar dan even door, en koop dan op zn minst de Samsung C7000(C7700 is het zelfde) dat is een plasma, en plasma is beter voor 3D, minder crosstalk (dubbele beelden)

persoonlijk ga ik voor de pana VT20, maar die is meteen (verkoopprijs) 2600 euro, dus ik neem aan ver buiten je budget, evt zijn er ook nog sony bravia's zoals de hx800, compleet werd hij mij bij de expert aangeboden voor 2000, dus misschien kun je die voor 1800 krijgen met een beetje praten,

veel succes met je keuze, je zult toch zelf de knoop moeten doorhakken,

of nu, en dan geen 3d wss. of je moet echt veel 3D willen kijken straks, en dan zou ik of even door sparen voor een iets duurdere tv, of zorgen dat je direct wat meer geld kan krijgen op wat voor manier dan ook, en zo'n tv kopen,

btw, persoonlijk zou ik eerder voor een 42/50inch panasonic gaan dan een LG infinia, tenzij je niet van plasma houd natuurlijk ;)

maar dat is mijn persoonlijke mening

veel succes nogmaals!