• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:17
Hallo,

Ik heb een vraag over het werkgeheugen van een laptop. Op azerty wil ik een extra geheugen module bestellen voor een laptop.
Dit moet DDR2 zijn.

Als ik op azerty.nl bij componenten kijk en dan op geheugen notebook klik klapt er een schermpje open met:
# SO-DIMM (DDR)
# SO-DIMM (DDR2)
# SO-DIMM (DDR3)
# Systeemspecifiek

Als ik weer op Systeemspecifiek klik klapt er een schermpje open met:
* DDR SDram So-DIMM
* DDR2 SDram So-DIMM
* DDR3 SDram So-DIMM
* SDram So-DIMM

Welke van deze DDR2 moet ik nou hebben. De # SO-DIMM (DDR2) onder het kopje Geheugen Notebook of de * DDR2 SDram So-DIMM onder het kopje systeemspecifiek?

Alvast bedankt,

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
Maakt in feite niet heel veel uit, zolang de specificaties van het geheugen overeenkomen.
In een enkel geval is geheugen niet compatibel met het moederbord, maar dan stuur je het gewoon weer terug.

• Vossie94
michaelmou schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:33:
Maakt in feite niet heel veel uit, zolang de specificaties van het geheugen overeenkomen.
In een enkel geval is geheugen niet compatibel met het moederbord, maar dan stuur je het gewoon weer terug.
Mag ik toch vragen wat nou eigenlijk precies het verschil is tussen systeemspecificaties en geheugen notebook? Is misschien nog handig voor in de toekomst.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij is dit gewoon een beetje een ongelukkige manier van indelen op de site.
Zorg gewoon dat je het juiste type SO-DIMM hebt, dan zit je zeker goed.

• Vossie94
Terw_Dan schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:47:
Volgens mij is dit gewoon een beetje een ongelukkige manier van indelen op de site.
Zorg gewoon dat je het juiste type SO-DIMM hebt, dan zit je zeker goed.
Is goed dankjewel. Nouja DDR2 is DDR2 en voor notebooks ook altijd 200 pins dus daar kan ik iig geen problemen mee krijgen.
Ik had al zoiets verwacht van een rare indeling van de website.

In ieder geval bedankt