Toon posts:

Laptop maakt geen verbinding met de router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik zit nu een week in Tilburg en heb m'n eigen laptop meegenomen, ik probeerde net om verbinding te maken maar dit ging niet. de code heb ik, maar als ik dan verbinding wil maken zegt hij dat ik naar het beveiligingstype moet kijken en dit wijzigen(word ik doorgelinkt door probleemoplossing windows 7) ik weet niet wat dit moet zijn en wat ik dus moet instellen, en als ik dan verder klik krijg ik ook problemen dat ik geen verbinding met de router kan maken. ik zit nu op de laptop van hier, en daar heb ik dus wel gewoon goed internet op. Wie kan mij helpen?
Hartstikke bedankt alvast, Maarten.

Verwijderd

Kan je niet bij de laptop waar je nu op zit de instellingen bekijken. (SSID, beveiliging, etc)?

Over het algemeen als je via "gevonden netwerken" verbinding maakt en de juiste wireless key invult, wordt het netwerk door Win7 zelf ingesteld met de gevonden instellingen.
Kan nog zijn dat je verouderde drivers voor je wlan kaart gebruikt en dat nieuwere drivers wel met de gebruikte beveiliging om kunnen gaan. (oude drivers willen wel eens moeilijk doen met "nieuwere" vormen van de wlan beveiliging)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Staat MAC-adresfiltering aan op de router? Dan moet je je MAC-adres toevoegen aan de lijst.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:00:
Kan je niet bij de laptop waar je nu op zit de instellingen bekijken. (SSID, beveiliging, etc)?

Over het algemeen als je via "gevonden netwerken" verbinding maakt en de juiste wireless key invult, wordt het netwerk door Win7 zelf ingesteld met de gevonden instellingen.
Kan nog zijn dat je verouderde drivers voor je wlan kaart gebruikt en dat nieuwere drivers wel met de gebruikte beveiliging om kunnen gaan. (oude drivers willen wel eens moeilijk doen met "nieuwere" vormen van de wlan beveiliging)
Hoe kan ik die drivers op mijn laptop zetten?
En ik heb wel de goede code, want hij heeft wel verbinding maar al die foutmeldingen.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 18 juli 2010 @ 22:04:
Staat MAC-adresfiltering aan op de router? Dan moet je je MAC-adres toevoegen aan de lijst.
De MAC adresfiltering staat niet aan op de router, hier ligt het dus niet aan.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Wat drivers betreft kan je best eerst even opzoeken welke WiFi-kaart er in je laptop zit. De laatste drivers kan je dan vinden op de website van de fabrikant of soms ook via Windows Update bij de optionele updates.

Verder zou het heel erg handig zijn moest je even gedetailleerd beschrijven welke foutmelding je juist krijgt. Ik neem aan dat je wel gewoon dicht genoeg zit?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1