[Windows 7 Enterprise] MKV als screensaver?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-03-2023
Beste Tweakers,

Normaal ben ik best handig met dit soort dingetjes, alleen wordt het nu toch wel aardig lastig. Ik heb een MKV bestand van een openhaard vuur, mooi bluray met alles erop en eraan. Nu ben ik mijn kamer opnieuw aan het inrichten, en wil ik graag het MKV bestand als screensaver op mijn Windows 7 Enterprise workstation. Ik heb het hele internet afgezocht maar geen goed programma/tooltje kunnen vinden die dit zou moeten kunnen, wel wat shareware tools gevonden, maar ook die werkte niet naar behoren. Wat lijkt jullie de beste manier om dit voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hmmm... Indien je de Ultimate versie van Windows 7 had, dan had je gratis Windows DreamScene kunnen downloaden.

Dit programma is ook gratis maar kan helaas enkel .avi; .mpg; .mov; .mp4; .m4v; .3gp; .wmv; .rmvb weergeven.

Deze kan een mkv weergeven maar die moet je eerst ergens uploaden ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Neobahamuth op 18-07-2010 20:13 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborx
Thanks voor al het uitzoeken! DreamScene gaat helaas niet werken. Ik heb het bestand geconverteerd naar AVI en MPG, maar dit geeft geen geweldig resultaat! :( Het programma van het eerste linkje werkt trouwens perfect, voor AVI/MPG.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Niborx schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:28:
Thanks voor al het uitzoeken! DreamScene gaat helaas niet werken. Ik heb het bestand geconverteerd naar AVI en MPG, maar dit geeft geen geweldig resultaat! :( Het programma van het eerste linkje werkt trouwens perfect, voor AVI/MPG.

Iemand nog suggesties?

Wat scheelde eraan met de conversie? Als dat lukt, gaan namelijk opeens een heleboel deuren open denk ik. Ik zou me eerder focussen op die conversie voor elkaar krijgen, dan een MKV als screensaver in te stellen...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborx
AVI is erg slecht beeld, vergeleken met het MKV formaat. MPG wordt nogal 'blokkerig'. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen verstand heb van video/geluid conversie, maar heb het gedaan met het gratis programma 'SUPER ©'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Niborx schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:01:
AVI is erg slecht beeld, vergeleken met het MKV formaat. MPG wordt nogal 'blokkerig'. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik geen verstand heb van video/geluid conversie, maar heb het gedaan met het gratis programma 'SUPER ©'.
Ook ik barst niet van het verstand hierin, maar naar mijn weten is MKV een container, waarin dus ook gewoon .avi kan zitten... óók in 1080. Kijk hier anders eens...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Obiter dictum schreef op zondag 18 juli 2010 @ 21:10:
[...]

Ook ik barst niet van het verstand hierin, maar naar mijn weten is MKV een container, waarin dus ook gewoon .avi kan zitten... óók in 1080. Kijk hier anders eens...
Ook interessant: MPEG-4 B-frames in AVI/VFW hackery description

H264-shizzle maakt gebruik van B-frames en AVI kan daar minder goed mee overweg ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborx
Hmm, converteren wordt dus aardig lastig? Heb een tooltje gevonden wat een exe kan aanroepen als screensaver, hier via commandline Windows Media Player Classis aangeroepen, en dat werkt allemaal perfect. Er is alleen 1 probleempje, het 'afsluiten' (WMPC draait gewoon door).
Pagina: 1