Vreemd netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

• TimSeve
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-11-2025
Hello Tweakers,

Na zelf veel geprobeerd te hebben, nagekeken te hebben en door anderen te laten kijken hoop ik dat iemand me hier kan helpen.

Probleem :
- Internetverbinding valt weg bij 3 systemen.
- Netwerk geeft overal alleen lokaal aan.
- Google weergeven duurt lang bij PC2 en Laptop1, waarna internetverbinding wegvalt en later herstelt.
- Netwerkoverzicht van Netwerkcentrum geeft op Laptop1 en PC1 iets anders weer.

Netwerk situatie :
Modem : Zyxel P-2602R-D1A Telfort modem.
Router : Icidu NI-707521 300Mbit.
PC1 : Vista, kabel, verbinding valt soms weg en geen Teamviewer mogelijk.
PC2 : W7, kabel, internet valt om de 5 minuten weg en tevens geen Teamviewer mogelijk.
PC3 : W7, Icidu wireless 300 Mbit 11N, constante verbinding.
Laptop1: Vista, wireless 11B/G, verbinding valt vaak weg.

Zelf al geprobeerd :
- Netwerk op particulier netwerk gezet. (Alle systemen)
- Firewall uitgezet in router, geen resultaat.
- Geen vreemde processen draaiend op alle systemen + virusscans zonder resultaat.
- Wireless op channel 3 gezet, 11bgn mixed. (Anders kan laptop niet verbinden)
- Kabels nagekeken.
- PC1 en PC2 direct op modem getest, dit werkte constant.

Weergaves Netwerkoverzicht :
PC1 geeft volgende weer :
4 systemen ---- Router ---- Modem --X-- Internet

Laptop1 geeft volgende weer :
Laptop1 + PC2 + PC3 ---- Router ---- PC1 ---- Internet

Ohja, ik heb een vermoeden dat het modem gaar kan zijn maar durf dit niet zeker te zeggen...

Hopelijk heb ik de situatie en het probleem voldoende omschreven, ask for info if needed :)

Elke hulp is welkom :)

Gr Tim

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Gebruik een alleen je modem en niet je router om te zien wat dat voor resultaat geeft. Kan ook zijn dat je verbinding gewoon wegvalt. Valt er niets te zien in het modem ?

• TimSeve
raymonvdm schreef op zondag 18 juli 2010 @ 18:39:
Gebruik een alleen je modem en niet je router om te zien wat dat voor resultaat geeft. Kan ook zijn dat je verbinding gewoon wegvalt. Valt er niets te zien in het modem ?
Vergeten erbij te zetten (thnx voor quick comment btw), directe verbinding op modem geeft gewoon constante verbinding. Met PC1 en PC2 geprobeerd.

• TimSeve
Niemand?:P

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Volgens mij is je router dan gaar. Heb je de mogelijk om op 1 PC ICS aan te zetten en zo te testen zonder de router?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Lijkt erop dat je router inderdaad gaar is. Misschien factory reset of een firmware update?
Je kunt ook eens kijken of je virusscanner niet de schuldige is. (Dat heb ik gehad en vooral met ESET komen zulke problemen vaak voor).

Nothing to see here!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 13:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Belangrijk stuk informatie dat nog mist: wat ben je aan het doen op het moment dat de problemen optreden? Lopen er op dat moment bijvoorbeeld torrentdownloads? Het is namelijk een veelvoorkomend probleem dat eenvoudige routers (zoals die icidu) problemen geven zodra je ze bijvoorbeeld door torrentverkeer zwaar belast (groot aantal connecties).

En hoe los je doorgaans het probleem op? Afwachten? Reboot van PC's of router?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• TimSeve
Thnx for replies,

Heb het zekere voor het onzekere genomen en een Linksys 320N Modem+Router in 1 gekocht. Problems solved :) Lokaal verbinding werd veroorzaakt door Hamachi (stom, had ik moeten weten). Downloads waren altijd newsgroups.

Thnx for all replies :) en hopelijk komt het niet meer voor :)
Pagina: 1