Virtualisatie in ESXi vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Allereerst even de opmerking dat ik niet zeker weet of dit de goede locatie is, maar ik denk van wel. Anders kan de post verplaatst worden.

Ik heb nu enkele machines gemaakt met VMware fusion. Een is een windows machine, en de andere een debian machine.

Beide wil ik graag gaan migreren naar een VMware ESXi server (die nog moet worden opgezet).

Wat ik me nu afvraag, kan dit uberhaupt gemigreerd worden van fusion naar ESXi (beide laatste versie van de software).

En de andere vraag is of ik de vmware tools al kan installeren in vmware fusion, of kan dit pas als het op ESXi staat. Nu staan die tools er overigens nog niet op.

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Migreren naar ESXi doe je met VMWare Converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
RolfLobker schreef op zondag 18 juli 2010 @ 16:38:
Migreren naar ESXi doe je met VMWare Converter.
Maar wat zijn dan dingen waar ik rekening mee moet houden?

Moet ik b.v. eerst bij VMware fusion de machine downgraden (ik noem maar eens wat).

En moet ik nu of na de migratie VMware tools installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan inderdaad met VMware Converter in de user guide staat beschreven hoe je het een en ander moet doen: https://www.vmware.com/support/pubs/converter_pubs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 06:13
Je kan ook ouderwets de vmdk naar esxi-server kopieeren en dan een nieuwe virtuele machine aanmaken dat met deze virtuele hardeschijf werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
Ok, ik denk na wat ik in de documentatie heb gelezen voor VMware converter gaan. Dan kan ik het alternatief van freyk nog indien nodig achter de hand houden.

Kunnen jullie mij wel nog adviseren of het verstandig is om nu in VMware fusion al de vmware tools te installeren of kan ik dit beter achteraf doen in ESXi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Maakt niet uit, kan ook tijdens de conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
RolfLobker schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 18:49:
Maakt niet uit, kan ook tijdens de conversie.
Maar als ik ze vooraf installeer zijn het dus wel gewoon dezelfde VMware tools, en niet met andere virtuele drivers/hardware of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 07:04
Since we use the same virtual hardware version to mean the same thing across all our products, what I've said also applies to Workstation, Player, Server, and so on. Fusion 2.0 uses virtual hardware version 7
http://blogs.vmware.com/t...8/10/vmware-fusion-1.html

Eerste hit in Google ...

En ja, ESXi kan gewoon overweg met virtual hardware version 7 zolang je maar ESXi 4.X heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:48
freyk schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:49:
Je kan ook ouderwets de vmdk naar esxi-server kopieeren en dan een nieuwe virtuele machine aanmaken dat met deze virtuele hardeschijf werkt.
Kan je eens aangeven hoe dat kopiëren in zijn werk gaat?

Ik wil namelijk een virtuele machine die nu op vmware server 1.0.1 draait verhuizen naar een ESXi 4.0 server maar kan niet vinden hoe dat kopiëren dan zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
In bron: rechtsklikken > Kopieeren
In doel: rechtsklikken > Plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
RolfLobker schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:42:
In bron: rechtsklikken > Kopieeren
In doel: rechtsklikken > Plakken
Dat kopiëren van de vmdk bestanden is het probleem niet, het plakken wel. Misschien dat je kan aangeven hoe en waar ik dan moet plakken, zit dat dan ergens in de vSphere Client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kwiebus schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:16:
[...]

Dat kopiëren van de vmdk bestanden is het probleem niet, het plakken wel. Misschien dat je kan aangeven hoe en waar ik dan moet plakken, zit dat dan ergens in de vSphere Client?
Misschien ben ik wel knettergek en absoluut van lotje getikt, maar wat dacht je ervan om /dev/brain RW te mounten en de vmx + vmdk op je storage te zetten waar de rest van je images ook komt te staan?

En ja, dit zijn allemaal handelingen die je Converter 10x beter kan want ik zit er op te wachten dat je een HDD controller hebt gedefinieerd waar ESXi weer niet mee compatible is ;)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 26-07-2010 19:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
alt-92 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 19:48:
[...]

Misschien ben ik wel knettergek en absoluut van lotje getikt, maar wat dacht je ervan om /dev/brain RW te mounten en de vmx + vmdk op je storage te zetten waar de rest van je images ook komt te staan?
Ik heb het gevonden. Ik had niet door dat je in de VMware vSphere Client als je de datastora selecteert via rechtmuisknop naar browse datastore kan en dan voor upload files to this datastore kan kiezen.

Toch bedankt voor je hulp.
Pagina: 1