Geen drivers meer na installatie windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zit nu al een tijdje met een pc op mijn kot die niet goed meer werkt en ik vroeg me af als jullie een oplossing weten.

Dit is mijn setup:

# msi K8N neo-2 ms-7025 (overklok bordje, gigabit lan)
# AMD 64 3000+ stock cooler
# 2x512 mb ddr400
# Ati 9250 128 mb dvi-vga-svideo passief gekoeld
# maxtor 80 gb 7200rpm harde schijf
# cd rw drive samsung
# tv-kaart stereo + fm tuner

Ik had dus windows 7 hierop geïnstalleerd en vanaf toen ging het mis. Mijn systeem herkende geen apparaten meer en ik kon niet meer op internet. Ik kon geen harde schijf aansluiten, geen cd-rom afspelen en als ik zo'n sample filmpje van windows afspeelde was het totaal niet vloeiend. Ik heb dan uiteindelijk wel nog terug xp kunnen installeren maar nu heb ik hetzelfde probleem. Ik kan niet op internet en er zijn dus geen drivers geïnstalleerd en hij herkent niets meer. Ik heb de computer niet zelf in elkaar gestoken maar heb hem overgekocht van iemand en heb ook geen cd-roms met drivers of dergelijke.

Iemand die raad heeft voor me?

Alvast bedankt

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Drivers zoeken op website van fabrikanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik zeker geprobeerd, maar ik geraak niet meer op internet, noch draadloos noch kabel. En die usb herkent niets dus kan het zo ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Dan moet je een andere pc proberen te vinden, zoals die je nu gebruikt om op got te surfen, daar de drivers downloaden, die op cd/usb of heel retro fdd zetten en zo over zetten op die andere pc.

Eventueel kan je bepaalde drivers slipstreamen in een installatie van xp of 7 en zo de installatie doen.

Over het niet herkennen van cd-rom, kan die wel de windows installatie dvd lezen? Want het zou wel heel vreemd zijn dat je wel windows kan installeren maar niet van cd/dvd kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb xp kunnen installeren omdat ik de iso uitgepakt had op mijn C schijf voor ik windows 7 geïnstalleerd heb. Maar ik kan echt nergens bestanden van kopieren. Hij herkent geen externe harde schijf of cd-rom ofzo. En ik vind het ook enorm raar dat hij geen verbinding kan krijgen met het internet, dat heeft toch niets te maken met drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Jawel, hij heeft namelijk ook drivers nodig voor je netwerk apparaat of voor je modem.

Je geeft iets aan van een overclock, heb je al eens getest zonder overclock?

[ Voor 31% gewijzigd door kluyze op 18-07-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gebruik een live CD of USB-stick (Knoppix, BartPE), boot daarvan en zet de driverbestanden op de harde schijf. Gaat het hier om legale of illegale Windows versies? Indien het laatste: probeer het eens met een legale versie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het kunnen oplossen, geprobeerd drivers over te zetten via een oude mp3-speler en zo is het gelukt. Dat herkende hij wel, maar gek genoeg geen externe hd of cd-rom. Nuja, 't is gefixt!
Pagina: 1