Toon posts:

Rectificatie Motorola Droid-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Redactie,

Er is nu 2x dezelfde fout verschenen op de frontpage. Het gaat hier om de Motorola Droid-X en de zgn. "kill-swtich". Het eerste artikel verscheen op 16-07 op de FP.

nieuws: Motorola Droid X bevat custom-rom-'kill-switch'

Hier had ik al een paar kanttekeningen bij geplaatst.
Verwijderd in 'nieuws: Motorola Droid X bevat custom-rom-'kill-switch''

Wat mijn verbazing schets is dat, dan 2 dagen na feit er ineens een artikel verschijnt op de FP welke de reactie van Motorola geheel en totaal verkeerd interpreteert en nogmaals voor laat doen alsof er een apart en expliciet deel is welke je telefoon kan bricken als je ermee gaat klooien.

nieuws: Motorola erkent bestaan custom-rom-'kill-switch' in Android-smartphone

Dit klopt niet zoals ik al in mijn reactie had uitgelegd.
Verwijderd in 'nieuws: Motorola erkent bestaan custom-rom-'kill-switch' in Android-smartphone'

Er is geen aparte "kill-switch" of een aparte chip welke sanity checks doet op de hardware en de hardware buiten werking stelt als de sanity voorwaarden niet worden getroffen. Het gaat hier om functionaliteit welke je in elke chip treft. Het enige wat Motorola heeft gedaan is de toegang tot het flashgeheigen (en dus de bootloader) blokkeren dmv die zekeringen op te blazen en dus de fysieke elektrische paden ongedaan te maken.

Het is allemaal lang niet zo erg als men in dat artikel wil doen geloven en een rectificatie is gepast IMO.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 23:39 . Reden: link naar tweede artikel erbij gezet ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
... en nogmaals voor laat doen alsof er een apart en expliciet deel is welke je telefoon kan bricken als je ermee gaat klooien.
Er wordt toch ook niet gemeld dat je Motorla bricked raakt als je een custom ROM erop plaatst? Er staat zelfs letterlijk dat de Motorola het weer zal doen als je de originele software er terug op plaatst.

[ Voor 25% gewijzigd door pven op 18-07-2010 20:06 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op zondag 18 juli 2010 @ 19:52:
[...]

Er wordt toch ook niet gemeld dat je Motorla bricked raakt als je een custom ROM erop plaatst? Er staat zelfs letterlijk dat de Motorola het weer zal doen als je de originele software er terug op plaatst.
Mwah met het woord "kill-wsitch" in de titel en met de zin "De 'kill switch', een chip met de naam eFuse" in de inleiding wordt die indruk wel geschetst.

Ten eerste is er helemaal geen speciale chip omdat dit een onderdeel is van de OMAP3630 ten tweede wordt er niks vergrendeld, de telefoon valt gewoon terug op de recovery mode.

In het geheel wordt er wel een indruk gewekt alsof je telefoon het helemaal niet meer doet en dat hij wordt geblokkeerd als je er een custom ROM op zet.

Omdat wij in het Nederlands het woord killswitch niet kennen heb ik even een Engelse woordenboek erbij gepakt en daar staat het volgende:
kill switch
(1) A security device used to shut off any other device in an emergency situation in which a normal shut down is not possible. Kill switches are commonly used on motorized devices and electronic devices. In computing, a kill switch is often called a BRS or Big Red Switch.

(2) In software, a kill switch is used by software developers for anti-piracy measures, where features of the software are "killed" or rendered useless and inaccessible to users running pirated versions of the software.
Ik weet niet maar het woord "killswitch" brengt mij toch echt op andere gedachten.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 23:39 ]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

De 'kill switch', een chip met de naam eFuse, zorgt er echter niet voor dat het toestel permanent kapot is, zoals eerdere artikelen op techblogs beweerden. Zodra de Motorola-firmware weer op het toestel staat, kan de Droid X gewoon weer opstarten
Hoe kom je erbij dat de indruk wordt gewekt dat een indruk wordt gewekt dat de telefoon het in zijn geheel niet meer zou doen?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Verwijderd

Topicstarter
lamaar

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2010 23:37 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Uit de definitie die jij aanhaalt blijkt dat de term 'kill switch' niet voorbehouden is aan methodes die een functionaliteit definitief uitschakelen. Zoals hierboven al aangehaald is, staat in het bericht ook duidelijk omschreven dat dit niet het geval is.
Pagina: 1