wireless netwerk niet sneller dan ~40%

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik ben laatst begonnen met streaming, video en dergelijken naar mijn PS3.
Nu lukt het streamen wel maar ik snap niet waarom de snelheid van streamen naar mijn PS3 via wireless niet verder dan 40% komt.
Met draad gaat dit wel goed, dan heb ik 100mbit en komt hij ook best hoog als ik veel spoel.

verbinding naar mijn router is uitstekend want deze bevinden zich zonder muur 4 meter afstand, dichterbij houden werkt ook niet.
Mijn setup is.
- laptop(wireless kan G en N aan) met win 7
- PS3(bedraad naar router, was helemaal puinhoop toen ik de PS3 ook wireless had ingesteld)
- linksys broadband router WRT54G, hierbij is uPNP actief, maar de PS3 geeft niet actief weer.Nieuwste firmware

Als media server heb ik, twonkyVision en PS3 mediaserver geprobeerd met dezelfde resultaten.

Zou het kunnen dat er bij 40% data verstuurd word en 60% headers voor de pakketjes die de laptop verstuurd?
60% lijkt me wel erg veel, misschien is er een mogelijkheid dit te verkleinen?

gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:17

Dido

heforshe

Wat bedoel je met 40%? Waarvan is dat 40%? Van die 100Mbit die je bedraad had?

Als je streamt, en dat werkt zonder schokken, waarom zou je dan sneller data willen overpompen dan nodig is?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 23:12

BHQ

Router is zo te zien een G router, geen N.

Dan is die 40% netwerkbelasting van 54mbit niet helemaal gek, gezien het feit dat het half duplex is (in de praktijk blijft er iets van 20-25mbit over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 23:01

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ eens.

Als je b.v. een 54 Mbit netwerk hebt, dan mag je in je handjes knijpen als je 27 Mbit/s (54/2) haalt. Het is namelijk niet full-duplex. Die 27 Mbit/s haal je *nooit* want:
1. Encryptie kost ook 'data'
2. Omgevings variablen van zender en ontvangst zijn nooit ideaal
3. Overhead door het wireless lan protocol
4. Nog meer...

Dus als je met de 40% bedoeld dat je maar 40% van de snelheid van 54 Mbit/s haalt dan presteerd je netwerk dus eigenlijk heel erg goed. Niets meer aan doen. Beter ga je het niet krijgen. Nooit. Tenzij je een draadje gebruikt. Daarom "moet" je bij (snelheids) kritieke gegevens overdracht nooit WLAN gebruiken maar een ouderwetse UTP kabel. Dat werkt altijd. En dat werkt dan ook b.v. 100 Mbit/s full duplex.

[ Voor 13% gewijzigd door remco_k op 18-07-2010 15:17 ]

Alles kan stuk.