Sitecom wl 350 na update geen netwerk*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-08-2010
Gisteren heb ik de update 1.2 voor de sitecom wl 350 draadloos geïnstalleerd. Daarna had ik geen internet meer. Toen geprobeerd terug te zetten naar fabrieksintellingen maar geen resultaat 20 sec knop ingedrukt gehouden geen resultaat. Nadat ik er achter kwam dat je een update niet draadloos mag installeren heb ik via draad alsnog update 1.1 geinstalleerd met als gevolg dat het hele netwerk niet meer aanwezig is, ook niet via IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je bent niet erg duidelijk. Lijkt me erg logisch dat je geen internet meer had na het installeren van een firmware-update, al je instellingen zijn dan weg. Weet je overigens of de bootloader van je Sitecom wel downgraden van firmware ondersteund? Wat bedoel je met "het hele netwerk is niet meer aanwezig"?

Heb je al eens gewoon je router van stroom gegooid, alle kabels eruit, reset-knop indrukken, stroom er weer op (zonder LAN-kabels dus nog steeds) en dan één PC bekabeld aansluiten na een minuutje wachten?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjan
Hoi bedankt dat je zo snel reageert. Ik weet niet wat je met bootloader bedoeld. Het netwerk komt neren meer voor, zoals in Windows beschikbare netwerken. Ook in software van de netwerkadapter komt het netwerk niet meer voor. Je voorstel heb ik reeds allemaal gedaan zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Staat de DHCP server niet gewoon uit door een foutje ofzo?
Kun je als je handmatig een ip instelt (in dezelfde range als de router), niet de router bereiken?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Wat betekent "geen resultaat"? Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen.

Kun je, als je 1 PC met een kabel aan je router hangt, wel in de set-up van je router komen? Zo ja, wat kun je daar dan niet aanpassen om je netwerk opnieuw in te stellen? Zo nee, waarom niet?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjan
nee ik kan niet meer in de set-up van me router komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hjan schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:55:
nee ik kan niet meer in de set-up van me router komen
Ook niet met het default wachtwoord? En probeer je het bedraad of draadloos? Bedraad geeft namelijk meer kans op succes.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjan
Ik krijg zelfs geen verbinding met de router bedraad of draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hjan schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:05:
Waaruit kan je die conlusie trekken?

Ik heb een paar vragen:
1. Op de router en op je netwerk adapter zitten lampjes, die gaan doorgaans branden als je een kabel ertussen aansluit en als beide apparaten aanstaan. Branden die allebei bij jouw?
2. Controleer of je pc een IP nummer krijgt van de router. Kan op veel manieren, deze weet ik uit het hoofd: start->uitvoeren:
cmd <enter>
Command prompt verschijnt, zwart scerm, witte letters. (zoals DOS vroeger)
ipconfig <enter>

Kopieer de output daarvan hier.

[ Voor 20% gewijzigd door remco_k op 18-07-2010 15:10 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Hjan schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:05:
Ik neem aan dat je het vaste ip adres al geprobeert hebt? (wat hier al eerder is genoemd!)

Als het hiermee niet werkt, wat heb je ingevuld als network settings, en wat behoort het ip van je router te zijn?

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjan
1. de adapter brand niet en in de software van adapter staat bij status network: disconnected.Op de router waar ongeveer 10 ledlampjes kunnen branden, brand er nu 1
2. Wellicht een beetje dom maar bij Vista kan ik bij Start :uitvoeren niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

http://www.sitecom.com/do...0-Full-Manual-English.pdf zegt dat het IP adres aan je computer automatisch moet worden toegewezen, en dan naar http://192.168.0.1, en dan als username en password 'admin' (zonder de 'aanhalingstekens')
Zorg dan wel dat je 'defecte' router de enige is met dat adres, ik weet niet hoe je nu het internet op komt, maar anders krijg je problemen ;)

Maar zie je ook geen netwerkverbinding verschijnen als je alleen de computer bedraad aan de router hangt? Dus met een directe kabel naar de router? De router hoeft dan niet aan de telefoonlijn te hangen, gewoon naast je computer om te kijken welke lampjes gaan branden is ook goed.

-edit-
Ik ben traag vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 12:55
Maar Hjan, wat zijn nu je vaste netwerk instellingen?

Die kun je gewoon zien via je properties van je netwerkkaart, daar moet je zorgen dat je eens een ip hebt uitgedeeld met bijbehorende settings aan je netwerkkaart.

Welke gegevens heb je daar nu ingesteld?

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hjan schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:26:
1. de adapter brand niet en in de software van adapter staat bij status network: disconnected.Op de router waar ongeveer 10 ledlampjes kunnen branden, brand er nu 1
2. Wellicht een beetje dom maar bij Vista kan ik bij Start :uitvoeren niet vinden.
1. Welke lampjes branden er juist? Zoek desnoods de functie daarvan op in de handleiding, maar post het hier.
2. Druk gewoon op "Start", typ "cmd" en druk op Enter. Er verschijnt een zwart commandprompt waar je "ipconfig /all" intikt en de gegevens die je nu krijgt post je ook hier.

Wat we concreet moeten weten is of er nog enige vorm van leven in het beestje zit. Wordt er een IP-adres uitgedeeld? Kunnen we de router nog bereiken met een vast IP-adres ingesteld? Anders is hij zogenaamd "bricked" en moet je hopen dat de bootloader nog intact is zodat je TFTP kan proberen (of JTAG, maar het lijkt me voor jou dan gemakkelijker om gewoon een nieuwe te gaan halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjan
de PC is nu rechtstreeks op de modem aangesloten. mn enige lifeline met jullie :) Dus volgens mij is het of internet of netwerk aansluiten. Volgens mij heb ik netjes gedaan wat de PDF voorschrijft maar het resultaat is: er kan geen verbinding gemaakt worden met http://192.168.0.1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
OK, maar wat is nu de output van "ipconfig /all" (de procedure die ik hierboven beschreven heb)? Als je geen IP-adres krijgt zal je nooit je router kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Hjan schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:26:
Dan is of je kabel brak, of je netwerk adapter staat uitgeschakeld (in windows) of de router staat uit.
En misschien vergeet ik nog wel een optie.
Die lampjes moeten minimaal gaan branden, zolang dat niet gebeurd, kan je verdere werking meestal vergeten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
JTAG zou dan nog kunnen werken, maar ik vrees dat dat een beetje boven de kennis van de TS gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even een titlefix. Een dode router kan je begraven, of cremeren. ;)

Verder zou de topicstarter wel iets meer inzet mogen tonen. Geef bijvoorbeeld eens de output van "ipconfig" zoals al 2x is gevraagd.
Wat je nog kan proberen is zelf een IP adres in stellen op je PC in de range van de router. Dus bijvoorbeeld 192.168.0.10 met een subnet: 255.255.0.0 dan heb je een vrij grote kans dat de router te bereiken is (mits hij niet echt stuque is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Equator schreef op maandag 19 juli 2010 @ 07:03:
Even een titlefix. Een dode router kan je begraven, of cremeren. ;)

Verder zou de topicstarter wel iets meer inzet mogen tonen. Geef bijvoorbeeld eens de output van "ipconfig" zoals al 2x is gevraagd.
Wat je nog kan proberen is zelf een IP adres in stellen op je PC in de range van de router. Dus bijvoorbeeld 192.168.0.10 met een subnet: 255.255.0.0 dan heb je een vrij grote kans dat de router te bereiken is (mits hij niet echt stuque is)
Bedoel je niet subnet: 255.255.255.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Zou niet echt verschil mogen maken volgens mij. Ik denk dat je dan gewoon een grotere beschikbare IP-range hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Resistor schreef op maandag 19 juli 2010 @ 07:25:
[...]

Bedoel je niet subnet: 255.255.255.0 ?
Nee, een 16 bit netmasker. :)

Dan bereik je alle IP adressen vanaf: 192.168.0.0 tot 192.168.255.255

Dat de router een 24 bit netmasker heeft houdt niet in dat je er dan niet mee kan communiceren :) Het wordt pas lastig als er meerdere netwerken en routers tussen zitten..

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 19-07-2010 09:43 ]

Pagina: 1