Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE8] Compleet verwijderen / herinstalleren? *

Pagina: 1
Acties:

• Marnix72
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 12:05
Ik heb internet explorer 8 van mijn computer gehaald via configuratiescherm en progs verwijderen. Nou heb ik alsnog ie8 op mijn computer staan, en ik kan er alleen in komen omdat ik het als standaard browser heb staan. Ik heb gekeken in program files en dergelijke en wat blijkt... Ik heb de 32 en 64 bit versie van ie8 op mijn computer terwijl er in het configuratiescherm geen van beide genoemd staat. Dus wat dacht ik: Laat ik ie8 opnieuw downloaden en kijken wat er gebeurt. Dus ik open die exe en vervolgens staat er: " Deze browser wordt niet ondersteund door uw besturingssysteem.''
Dus, 2 problemen die voor mij onoplosbaar zijn:P Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg

Marnick

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:21

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Marnix72 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 13:48:
Ik heb internet explorer 8 van mijn computer gehaald via configuratiescherm en progs verwijderen. Nou heb ik alsnog ie8 op mijn computer staan, en ik kan er alleen in komen omdat ik het als standaard browser heb staan. Ik heb gekeken in program files en dergelijke en wat blijkt... Ik heb de 32 en 64 bit versie van ie8 op mijn computer terwijl er in het configuratiescherm geen van beide genoemd staat. Dus wat dacht ik: Laat ik ie8 opnieuw downloaden en kijken wat er gebeurt. Dus ik open die exe en vervolgens staat er: " Deze browser wordt niet ondersteund door uw besturingssysteem.''
Dus, 2 problemen die voor mij onoplosbaar zijn:P Ik hoor dat iemand mij kan helpen.

Mvg

Marnick
ehm...
ie is niet te deleten, het is een vast onderdeel van windows, windows (dacht ik) gebruikt het om ook door de computer te zoeken.

alhoewel, als je windows 7 gebruikt kan het wel lukken via de windows weg, en niet deleten via 'software'

[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 18-07-2010 13:51 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Marnix72,

We verwachten hier op GoT wel dat je zelf ook wat inzet toont. [google=completely remove ie8] zou al wat nuttige resultaten kunnen bieden, maar zonder OS is het voor ons ook een giswerk. ;) Edit je topicstart maar even dat je beide problemen wat uitgebreider toelicht en wat je zelf al geprobeerd/naar gezocht hebt om de problemen op te lossen. Zie ook Het algemeen beleid.

Signature

• Marnix72
Beste reageerders, alvast bedankt voor het antwoorden:P

Maargoed even richting mijn vraagstelling. Hetgeen waar ik mee zit is vooral dat ik niet snap waarom er staat ''Deze browser wordt niet ondersteund in het besturingssysteem.''. Terwijl het dus een vast onderdeel is van Windows 7. Daarbij heb ik dus 2 versies, wat raar is en ik kan ze dus niet verwijderen. Het probleem is dus dat ik geen linkje heb waar ik op kan klikken om naar ie8 te gaan of dat ik de 32 bit versie van ie8 kan verwijderen.

Mvg

Marnick

Verwijderd

Hoi Marnix72,

Internet Explorer 8 is niet te verwijderen van Windows 7 omdat deze geïntrigeerd is in het besturingssysteem.
Internet Explorer 8 als browser is wel uit te schakelen via de onderstaande stappen:

Hieronder vind u een stappenplan om Internet Explorer 8 uit te schakelen in Windows 7.
Let wel op dat u alternatieve internetbrowser installeert voordat Internet Explorer 8 uitschakelt.

- Druk op start
- Klik op Configuratiescherm
- Klik op Programma's
- Klik op Windows onderdelen in- of uitschakelen
- Schakel Internet Explorer 8 uit

• Marnix72
Okay, bedankt

Maar waarom heb ik dan 2 versies van IE8, 32 en 64 bit?
En waarom kan ik het niet opnieuw installeren, want ik heb nu nergens in mijn hele computer een (snel)koppeling richting IE8 staan.

mvg

Marnick

Verwijderd

Hoi Marnix72,

Internet Explorer 8 is niet te verwijderen van Windows 7 omdat deze geïntrigeerd is in het besturingssysteem hierdoor is deze niet te verwijderen of te installeren. De downloadversie van Internet Explorer 8 is alleen geschikt voor Windows XP en Windows Vista.
Omdat u een 64-Bit versie van Windows 7 heeft krijgt u beide versies.
De 32-Bit versie wordt gebruikt voor regulier internetgebruik en de 64-Bit versie word voornamelijk gebruikt om websites en applicaties te testen. Voor de 64-Bit versie van Internet Explorer 8 zijn niet alle plug-ins (zoals Adobe Flash) beschikbaar waardoor de 32-Bit versie meer gebruikt word.

• Marnix72
Bedankt voor het antwoord WindowsNL.

Okay, dat schept wat duidelijkheid.
Pagina: 1