ocz titanium 5300 of 8500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een snelle vraag, ik heb ooit 2x1 gb ocz titanium stickies gekocht, helaas ben ik de bon kwijt dus kan ik niet verifieren wel type ze zijn.
probleem is op de set zelf staat pc-8500
maar in cpu-z en sisonft sandra vermelden ze pc2-5300 ddr2-666
das toch echt wel wat anders. Ik ben van plan mijn geheugen te overclocken en met de timings te gaan spelen maar dan wil ik wel weten welk type ik heb.

Specs zijn trouwens
asus p5k premium
8800gt
ocz 2 gb
1500gb aan hd
q8300 oc op 3.6 ghz (44% ^^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
hoe staat het ingesteld? koop een setje wat ook in staat is op hetzelfde voltage die snelheid en timings te draaien en druk dat ernaast. overigens kun je beter 2x2 GB halen, want 4 volle membanken kunnen je overklok best tegenhouden

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ingesteld, het staat momenteel op 1:1 en draait op 480mhz, denk dat ik er nog wel meer uit kan halen, ik wil niet meer geheugen want dan ga ik wel voor de ddr3 die mijn prachtige moederbord ook ondersteunt maar ik wil enkel weten welk type ik nu heb, 8500 of 5300, of is het zo dat ocz gewoon 8500 op een 5300 setje zet omdat sommige fabrikanten anders rekenen ofzo?

Wel bedankt voor de goede tips altijd gewaardeerd.

pUch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die progs melden enkel op welke snelheden je het nu hebt draaien, of wat de SPD snelheden zijn, niet zozeer wat het mem aankan.
Wil je het zeker weten, check even wat voor chips er op de dimmen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat te twijfelen of ik een nieuw topic zou starten maar ik ga gewoon hier door. Ik zit te kijken naar uitbreiding van mijn geheugen. Heb inmiddels een hd 5770 waar ik zeer tevreden mee ben maar mijn geheugen is momenteel vermoed ik de bottleneck. Als ik in windows information kijk staat mijn geheugen op 5.5, ver de laagste als je hd van 5.8 niet meeteld(want wie heeft en nou geld voor ssd) verder slaat alles boven de 6.6.
Helaas heb ik niet de psk3 maar de psk en die ondersteunt geen ddr3. Ik zit dus te peinzen over een paar opties. Het liefsts wil ik mijn huidige mobo houden want die is betrouwbaar gebleken en heeft nooit problemen gegeven. Maar dan moet ik mij bij ddr2 houden. Of een nieuw mobo en daar ddr3 in doen.

Anderszijds kan ik tot 8 gig in mijn huidige mobo zetten, hoewel er al veel topics staan over vooral de p5k pro met geheugen compatibility issues.
Graag zou ik antwoord willen op het volgende:
hoe maak ik mijn huidige geheugen zo snel mogelijk?
Hoeveel gig is zinvol 4 6 8?
Als mijn huidige geheugen het goed doet ocz titanium pc 8500 kan ik er dan vanuit gaan dat upgraden met hetzelfde geheugen waarschijnlijk ook goed gaat?
Ik kan ook dual and single channel geheugen samen draaien, hoeft niet hetzelfde te zijn en wat voor voordelen zou dat hebben, zou ik veel merken als ik er 1 gb bijzet(draai momenteel 32bits windows 7) of is dat niet de moeite waard?

Bedankt alvast voor de reacties

pUch