Toon posts:

Waterkoeling Samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na mijn verjaardag heb ik een mooi bedragje overgehouden voor een nieuwe waterkoeling.
Na veel zoeken op Google, op welke website ik nou het beste mijn setje kan samenstellen en bestellen.
Mijn budget is 165 euro voor de gehele koeling, zou een van jullie mijn misschien kunnen helpen met het vinden van een goede leverancier.

Alvast Bedankt,

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:16

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb mijn eerste setje hier op tweakers gekocht. uit de vraag en aanbod.

anders kan je op highflow.nl of freezinghardware.nl kijken

If water polo was easy, it would be called football

Verwijderd

Topicstarter
bedankt zovere,

Ik wou hem zelf samenstellen, want heb al een keer een set gehad. Maar dat blijkt niet echt wat ik wou, als je het zelf samenstelt heb je het toch naar eigen wensen.

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 15:37
Wil je ook je VGA koelen of alleen je CPU?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bekijk het volgende topic eens. Het is wel een wat ouder topic maar het principe blijft hetzelfde.

Best Buy Guide Waterkoeling- discussie

Verwijderd

Topicstarter
Opzich wou ik alleen CPU koeling. Maar als er GPU koeling bij kan met dit budget. het gaat om een AM2+ socket en een GTX260. Ik zal het topic eens doorlezen.

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:11:
Opzich wou ik alleen CPU koeling. Maar als er GPU koeling bij kan met dit budget. het gaat om een AM2+ socket en een GTX260. Ik zal het topic eens doorlezen.
165 euro is al behoorlijk krap voor een goede set. Ook de GPU er nog bij pakken maakt het nog krapper. Ik denk dat je de GPU beter later erbij kan pakken als je weer wat geld hebt. Gaan besparen op onderdelen zoals de pomp en de rad is iets dat je bij waterkoeling niet wilt doen. Ga sowieso geen Thermaltake spullen kopen om binnen je budget te blijven.

Kijk verder ook 2e hands eens rond. Vaak liggen de prijzen van 2e hands spullen op de helft van de nieuwprijs. Als er niets lek aan is zijn die 2e hands spullen net zo goed als nieuw.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 18-07-2010 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat topic is wel erg netjes, met een paar kleine aanpassingen op het 200 euro budget setje komt het denk ik wel goed.

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 15:37
Ben zelf voor de reserator 2 gegaan. Ben er zeer tevreden mee, behalve de prijs. 2e hands zie je ze soms ook voorbij komen voor jouw budget.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
PilatuS schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:15:
[...]

165 euro is al behoorlijk krap voor een goede set. Ook de GPU er nog bij pakken maakt het nog krapper. Ik denk dat je de GPU beter later erbij kan pakken als je weer wat geld hebt. Gaan besparen op onderdelen zoals de pomp en de rad is iets dat je bij waterkoeling niet wilt doen. Ga sowieso geen Thermaltake spullen kopen om binnen je budget te blijven.

Kijk verder ook 2e hands eens rond. Vaak liggen de prijzen van 2e hands spullen op de helft van de nieuwprijs. Als er niets lek aan is zijn die 2e hands spullen net zo goed als nieuw.
idd, goed onderhouden onderdelen is kwestie van even goed schoonmaken (vooral rad)

ja, daag.

• PilatuS
  • Niet online
Nog even een tip: Probeer voor een 3x120mm rad te gaan. Als je in de toekomst de GPU er bij wil pakken of zelfs naar een hele nieuwe PC gaat is een 3x120mm rad ideaal. Die hoef je dan maar 1x te kopen en kan je er in theorie 15 jaar mee vooruit. Mocht dat niet lukken of passen neem dan op zijn minst een 2x120mm rad.

Meer radiatoroppervlakte is natuurlijk ook koeler en/of stiller.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 18-07-2010 18:42 ]

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

De "marktplaats" op het highflow forum is ook een goede advertentiesite van Highflow waar je goede waterkoelingspullen kan aanschaffen.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Mocht je eventueel interesse hebben in een leuke luchtkoeler voor op je GTX260 kun je me wel even een DM sturen ;)
Pagina: 1